/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
speedometer/urskiver
Fra : moebius25
Vist : 1471 gange
50 point
Dato : 23-07-01 17:39

Hej allesammen. Jeg søger et firma/hjemmeside som laver/kan skaffe farvede urskiver til speedometeret (hvide).
Min dyt er en Alfa Romeo 33 fra 1994.

Mvh. Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 17:00

> Hej allesammen. Jeg søger et firma/hjemmeside som laver/kan skaffe
> farvede urskiver til speedometeret (hvide).
> Min dyt er en Alfa Romeo 33 fra 1994.

Hvor bor du henne i landet??

Går og overvejer og lave nogle til min egen.. så bliver de som jeg vil have
dem :)
Er det vellykket, kan det være jeg kan overtales til at lave et sæt til :)

--
Mvh Bjørn, Opel Kadett E 1.3s - 75 ponyer, plysterninger,
K&N bolt-on, alufælge, øjenskygger, sportsrat, hækspoiler, alarm
sportsudstødning, fjernbetjent centrallås, sænket, omdrejningstæller
Se billeder af den m. m. på http://www.teamopel.dk

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 23-07-01 18:20

Jeg bor i Roskilde.

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 60 point
Dato : 23-07-01 18:20

http://www.kandu.dk/dk/spg/738 --> Fik du ikke nogen ?

Så prøv denne her :

http://www.bilting.dk/styling.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 17:06

Hej Bjørn. Jeg bor i Roskilde (Sjælland).

;Mvh Morten

"Bjørn" <mailto:bnp@teamopel.dk> skrev i en meddelelse
"Re: speedometer/urskiver"

> > Hej allesammen. Jeg søger et firma/hjemmeside som laver/kan skaffe
> > farvede urskiver til speedometeret (hvide).
> > Min dyt er en Alfa Romeo 33 fra 1994.
>
> Hvor bor du henne i landet??
>
> Går og overvejer og lave nogle til min egen.. så bliver de som jeg vil have
> dem :)
> Er det vellykket, kan det være jeg kan overtales til at lave et sæt til :)
>
> --
> Mvh Bjørn, Opel Kadett E 1.3s - 75 ponyer, plysterninger,
> K&N bolt-on, alufælge, øjenskygger, sportsrat, hækspoiler, alarm
> sportsudstødning, fjernbetjent centrallås, sænket, omdrejningstæller
> Se billeder af den m. m. på http://www.teamopel.dk
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 19:19

Så napper jeg også lige et sæt til min Renault 5. Hvis du da
bliver god til at lave dem...

Mvh
--
Claus Hviid

Renault 5 GTX 1,4 dobb. weber, 100hk
sænket 100mm

Renault 5 GT Turbo Phase 2, 147hk

"Bjørn" <bnp@teamopel.dk> skrev i en meddelelse
news:9jhhm4$erf$1@sunsite.dk...
> > Hej allesammen. Jeg søger et firma/hjemmeside som laver/kan
skaffe
> > farvede urskiver til speedometeret (hvide).
> > Min dyt er en Alfa Romeo 33 fra 1994.
>
> Hvor bor du henne i landet??
>
> Går og overvejer og lave nogle til min egen.. så bliver de som
jeg vil have
> dem :)
> Er det vellykket, kan det være jeg kan overtales til at lave et
sæt til :)
>
> --
> Mvh Bjørn, Opel Kadett E 1.3s - 75 ponyer, plysterninger,
> K&N bolt-on, alufælge, øjenskygger, sportsrat, hækspoiler,
alarm
> sportsudstødning, fjernbetjent centrallås, sænket,
omdrejningstæller
> Se billeder af den m. m. på http://www.teamopel.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 21:48

Hej Alle

Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så kan
lyset fint gå igennem.
Se mit resultat til Almera'en : http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm

Mvh
Per Müller
http://www.nissanalmera.subnet.dk

"moebius25" <moebius25.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:BwX67.4947$oH6.467707@news010.worldonline.dk...
> Hej allesammen. Jeg søger et firma/hjemmeside som laver/kan skaffe
> farvede urskiver til speedometeret (hvide).
> Min dyt er en Alfa Romeo 33 fra 1994.
>
> Mvh. Morten
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 23-07-01 22:59

Hej Per, det ser sgu godt ud. Har du mulighed for at hjælpe mig med mine???
Hvad er din mail adresse???

Min mail adresse er : moebius25@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 22:12

> Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
> oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så kan
> lyset fint gå igennem.
> Se mit resultat til Almera'en :
http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm
er fotopapir ikke at fortrække her ? og en Farvelaser som man har på arb

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 22:51

> Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
> oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så kan
> lyset fint gå igennem.
> Se mit resultat til Almera'en :
http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm

Jeg har en masse spørgsmål til dig

Urskiverne ser godt ud.

Hvem har tunet bilen?, det ser ret godt ud med forcromet rør op til
indsugningen. Hvad siger bilinspektionen til ændringerne på motoren?.
Har den fået smedet stempler og andre ændringer af f.eks krumtap og
plejelstænger? ellers kan den da ikke holde til 0,9 bar ret længe.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-07-01 23:05

> > Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
> > oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så
kan
> > lyset fint gå igennem.
> > Se mit resultat til Almera'en :
> http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm
> er fotopapir ikke at fortrække her ? og en Farvelaser som man har på arb

Fotopapir er da så tykt at der ikke kan komme noget lys igennem, eller er
det bare mig der ikke kende alle nye typer fotopapir?.
Vi har også en hp4500 farvelaser, mage til elendige printer skal man lede
længe efter. En hp deskjet printer af nyere årgang printer 10 gg bedre end
farvelaseren.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-07-01 08:54

Nemlig - det skal være finkornet papir, det er i hvert tilfælde det jeg har
haft held
med, om der er andre muligheder med papir skal jg ikke kunne sige.

Jeg er nu rimelig glad for HP4500/4550, den er lidt rigelig sløv, men jeg
syntes
nu kvaliteten på printet er ganske godt (smag og behag er det vel ?)

Per Müller/Spunk

Tom <tkc_dk@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5c9feb$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og
ligger
> > > oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så
> kan
> > > lyset fint gå igennem.
> > > Se mit resultat til Almera'en :
> > http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm
> > er fotopapir ikke at fortrække her ? og en Farvelaser som man har på arb
>
> Fotopapir er da så tykt at der ikke kan komme noget lys igennem, eller er
> det bare mig der ikke kende alle nye typer fotopapir?.
> Vi har også en hp4500 farvelaser, mage til elendige printer skal man lede
> længe efter. En hp deskjet printer af nyere årgang printer 10 gg bedre end
> farvelaseren.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-07-01 09:13

Hej Tom mf.

Det er Dank AutoOptimering v/Ib Kaas der har tunet den, med stor hjælp fra
tidligere DK-Mester i 1994 Peter Rene. Ib Kaas har tidligere været hos
Nissan Motor DK og står bag de meget sjældne Primera og Almera Le Mans
modeller med Turbo og lige under 200hk.
Et sådan sæt incl. montering og mormor koster rundt regnet 70 kilo (pyyha,
hvor
blev her varmt).

Bilinspektionen og Told & Skat kan rende og hoppe. Importøren står bag
projektet
og der forlægger TÜV godkendelse på hele molevitten. Desuden må du gerne
tune
med turbo blot den overholder de samme miljøkrav som bilen gør som standard
og det gør den. De første Primera modeller har allerede været igennem syn.

I min er der stempler fra en Sunny GTi-R som standard yder 220hk. Det er i
øvrigt
den samme motor de brugte til ralley med lige under 300hk og jeg har
ligeledes fået
af vide at min motor skulle være god for omkring 300hk. Har faktisk en
bekendt
der kører en Primera fra 1994 med 330hk uden problemer.

Selvfølgelig kommer det an på, hvordan du behandler tingene. Det skulle da
heller
ikke tage mig mange øjeblikke at splitte min bil ad, men det alle ved jo
(eller burde)
at man ikke fyrer en kold motor af med 7.500 o/min eller gir den fuld spade
ind
over brosten samtidig med at man forsøger at skifte gear som Thorkild
Thyrring
eller glemmer at lade turboen stå og køle af efter at have fyret den af.

Alt i alt kører der små 40 Primera'er rundt med Turbo (registreret hos
AutoOptimenring)
og 6 Almera'er. Til sammen mener man at de biler har rundet godt 2 mill km
med Turbo.
Ikke een af dem er kommet tilbage til rep. hos AutoOptimering. Jeg tror det
holder.

............So watch out, It could be a Nissan Turbo - og de er altså ikke så
kedelige som nogen
påstår, selvom vi Nissankører syntes det er helt iorden - he he he.

Mvh
Per Müller/Spunk

Tom <tkc_dk@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5c9c9f$0$731$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
> > oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så
kan
> > lyset fint gå igennem.
> > Se mit resultat til Almera'en :
> http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm
>
> Jeg har en masse spørgsmål til dig
>
> Urskiverne ser godt ud.
>
> Hvem har tunet bilen?, det ser ret godt ud med forcromet rør op til
> indsugningen. Hvad siger bilinspektionen til ændringerne på motoren?.
> Har den fået smedet stempler og andre ændringer af f.eks krumtap og
> plejelstænger? ellers kan den da ikke holde til 0,9 bar ret længe.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-07-01 22:16

Hej Tom mf.

Det er Dank AutoOptimering v/Ib Kaas der har tunet den, med stor hjælp fra
tidligere DK-Mester i 1994 Peter Rene. Ib Kaas har tidligere været hos
Nissan Motor DK og står bag de meget sjældne Primera og Almera Le Mans
modeller med Turbo og lige under 200hk. Et sådan sæt incl. montering og
mormor koster rundt regnet 70 kilo (pyyha, hvor blev her varmt).

Bilinspektionen og Told & Skat kan rende og hoppe. Importøren står bag
projektet og der forlægger TÜV godkendelse på hele molevitten. Desuden må du
gerne tune med turbo blot den overholder de samme miljøkrav som bilen gør
som standard og det gør den. De første Primera modeller har allerede været
igennem syn.

I min er der stempler fra en Sunny GTi-R som standard yder 220hk. Det er i
øvrigt den samme motor de brugte til ralley med lige under 300hk og jeg har
ligeledes fået af vide at min motor skulle være god for omkring 300hk. Har
faktisk en bekendt der kører en Primera fra 1994 med 330hk uden problemer.

Selvfølgelig kommer det an på, hvordan du behandler tingene. Det skulle da
heller ikke tage mig mange øjeblikke at splitte min bil ad, men det alle ved
jo (eller burde) at man ikke fyrer en kold motor af med 7.500 o/min eller
gir den fuld spade ind over brosten samtidig med at man forsøger at skifte
gear som Thorkild Thyrring eller glemmer at lade turboen stå og køle af
efter at have fyret den af.

Alt i alt kører der små 40 Primera'er rundt med Turbo (registreret hos
AutoOptimenring) og 6 Almera'er. Til sammen mener man at de biler har rundet
godt 2 mill km med Turbo. Ikke een af dem er kommet tilbage til rep. hos
AutoOptimering. Jeg tror det holder.

............So watch out, It could be a Nissan Turbo - og de er altså ikke så
kedelige som nogen påstår, selvom vi Nissankører syntes det er helt iorden -
he he he.

Mvh
Per Müller/Spunk

"Tom" <tkc_dk@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3b5c9c9f$0$731$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
> > oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så
kan
> > lyset fint gå igennem.
> > Se mit resultat til Almera'en :
> http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm
>
> Jeg har en masse spørgsmål til dig
>
> Urskiverne ser godt ud.
>
> Hvem har tunet bilen?, det ser ret godt ud med forcromet rør op til
> indsugningen. Hvad siger bilinspektionen til ændringerne på motoren?.
> Har den fået smedet stempler og andre ændringer af f.eks krumtap og
> plejelstænger? ellers kan den da ikke holde til 0,9 bar ret længe.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>