/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
langsomt
Fra : risvej07
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 24-09-05 16:41

hvordan kan det væreat det tager såååå lang tid at skifte sider på "kandu"?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 16:44

Der er tilsyneladende en 'fejl' på vej

Jeg modtager ikke længere e-mails

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-05 16:51

Kandu har en langsom server. Når vi så er mange på siden bliver det enu være, da man skal stå i kø for at blive logget på/komme ind til indlæget.
Men det er da godt nok vildt ireterende.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 24-09-05 17:11

Ja, sådan noget f...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-05 17:23

Jeg har fåewt dette svar fra kandu

Citat
Hej Ans

Vi takker mange gange for at du tilbyder din hjælp omkring dette problem. Vores programmører er på sagen, og skulle eftersigende snart være færdig med den nye version af Kandu.dk. Hastighedsproblemet på kandu.dk, skyldes at vi til tider har 3-4 søgemaskiner på systemet af gangen disse søgemaskiner, er temmelig egoistiske da de hver især sagtens kan optage 300-400 tråde, samtidig med at der er 200-300 brugere som også gerne vil igennem til systemet, og dette kan vores maskiner desværre ikke altid håndtere, og laver ”timeout” fejl på nogle af de forbindelser som er i gang.

Med det nye system vil vi kunne kontrollere søgemaskinerne, og samtidig kommer der 2 nye serverer på systemet til at tage denne belastning. Dette burde kunne gøre en forskel.

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Jensen
Servicemedarbejder

Den mail fik jeg den 30.06.05

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 18:10

..og deres 'forklaring' holder ikke vand

..som jeg tidligere har påpeget :

Citat
Omkring ovenstående punkt:

Hvis søgemaskiner spawn'ede så mange processer ved en indexering af en tilmeldt database, at pågældende system blev kørt ned til sokkeholderne, tror jeg div. søgemaskiner ville stå med et problem, de med 100% sikkerhed ville blive gjort opmærksom på af nogle få millioner brugere....og STAKS gøre noget ved det :-O

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 18:11

..fra samme tråd :

Citat
Hva er problemet? ..spørger du.

Dette kan man kun gisne om og jeg har gennem tiden hørt flere plausible forklaringer :

1.) Virus : http://www.kandu.dk/dk/spg/52076 ( ..en lidt lang tråd, men indholdet er alvorligt nok )

2.) Programmeringsfejl : Der er fejl i implementeringen at databasesystemet, som giver anledning til trashing. Dvs. at systemet bruger mere tid på at administrere sig selv end at servicere klienterne.

3.) Søgerobotter : Dette er kandu.dk's egen forklaring på problemerne : De får besøg af 4-5 søgerobotter som indexerer siderne i databasen. Dette skulle efter sigende optage så mange resourcer at systemet ikke kan håndtere andre opgaver. (Dette vil jeg dog som 'tekniker' sætte spørgsmåltegn ved, om kan have sin rigtighed? )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-05 18:34

Jeg får heller ikke mails, men er stadig optimist og tror/håber på, at kandu arbejder på det nye "kandu"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-09-05 20:49

Gad vide hvor længe kandu kan blive ved med at koge suppe på "det nye kandu"
Det er ikke just nogen nyhed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-05 20:59

Laaaang tid endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 21:19

dabj -> Næeh... det er over 1½år siden jeg hørte den første gang :

Citat
Tilbage er så spørgsmålet, hvorfor der ikke er ansat flere folk til at besvare mails, læse indlæg og deltage i diverse tråde her på kandu.dk?
Et udmærket spørgsmål! Men nu er det jo sådan, at ansættelse af flere medarbejdere, ligesom udbygning af en server park, kræver en vist form for økonomisk grundlag. Alle ved at banner reklamer er en mulig indtægt kilde for et web site, så lad mig spørge jer, kære Kandu.dk bruger : ”Hvor tit har du været inde på de banner som dette site reklamere med ?” Og hvis du ikke har brugt banner reklamer aktivt: ”hvad får dig så til at tro at andre gør det?” Og så er det jo, at det gå op for nogle, at der her er tale om en næsten filantropisk foretagende, som holdes i live af idealistiske mennesker, ene og alene fordi det ser ud til, at der er behov for et sådanne site. Og vi vil udbygge den og gøre den mere brugervenlig i takt med, at vi mener det er forsvarligt.

Er der nogen som vil ud nu og eventuelt vende tilbage senere, eller som aldrig vender tilbage, er det deres eget frie valg. Det er også i orden med ” Ophørsudsalg”, tænk bare hvor venligsindede de andre bruger bliver, når man vinder månedens gave ved hjælp af den slags point! For det er, set med vores øjne, et uovervejet og tomt gestus. Men giver åbenbart afløb for udefinerede frustrationer.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

http://www.kandu.dk/dk/tip/5144

Citat
Kandu.dk Tip & Trick (247/5)

Fra : Kandu.dk Send til en ven Dato : 06-12-03 00:34

Tip : "God jul og godt nytår til alle."

Teamet bag Kandu.dk vil meget gerne ønske jer alle en rigtig god jul samt et godt nytår.

I samme forbindelse vil vi sige mange tak for det gamle år. Det nye år vil bringe en del nye ting med sig i forbindelse med Kandu.dk's omlægning. Vi regner med at hvis alt går vel, at kunne levere den nye version af kandu.dk i starten af det nye år.

Med mange venlige julehilsner [jul]

Teamet bag Kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 21:22

[hør] Kender I sangen om Larsen?

"Det sku' vær' så godt ...men så' det faktisk skidt !"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 21:24

Dato : 06-12-03 00:34

*LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 21:31

§ ¶_¶ ¶¶ ¶ ¶_¶_¶ ¶¶ ¶ ¶¶¶ ¶ ¶_¶ ¶

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-09-05 04:07

Nu smutter jeg, kan i så holde dem i ørerne, om 10 uger vender jeg tilbage, så håber jeg problemet er løst (... men jeg tvivler )
pas på hinanden
mange hilsener
<\\Benny

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 20-11-05 16:26

Tak for svaret Trine08.