/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Sterilisering??
Fra : janni26
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 24-09-05 14:46

Hejsa... Ville lige høre om der er nogen der ved om man kan se på en kat om den er steraliseret??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-05 14:56

Når det er en damekat, burde der være et ar, men det kan nok være svært at se, men det er jo ikke bare en helt lille operation når det er en hunkat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-05 20:19

kommer da an på alderen - min kat blev steriliseret og har ikke så meget som skygge af ar - det er kun dyrlægen der lige kan fornemme det

Er det noget man forventer er sket for nylig kan man mærke det ved at massere rundt med fingrene på maven af katten :-

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-05 20:29

ps - ved ikke hvorfor jeg ikke lige tænkte over det - men ved du hvor katten kommer fra kan du få det undersøgt blot ved at ringe til en dyrlæge der så kan finde registreringen på udført operation.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-09-05 18:15

janni26> Den må du lige forklare nærmere... Hænger det sammen med den lille hvide killing du har.???

Men ellers et ar som ALTID efterlades mere eller mindre synligt/mærkbart på maven eller i siden som nogen, men MEGET få, bruger.

Hos hankatte bør du ikke være så meget i tvivl

ps. Er det en hunkat vil den ikke komme i løbetid.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-10-05 19:08

Man kan se og høre det

1. hunkatten jamrer ikke og kommer ikke i løbetid
2. hunkatten er heller ikke interesseret i hankatte
3. de bliver mere kælne
4. nogle har ar min havde et meget bredt ar, fordi hun pillede stingene af før tid.

Når hankatte bliver neutraliseret bliver de meget kælne, faktisk mere kælne end hunkatten.

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 13:40

Har man gjort sig den ulejlighed at få sin kat neutraliseret som det hedder inden for denne branche, har den nok en bog - dvs. det er et hæfte man får hos dyrelægen første gang den er til et dyrelæge besøg til at noterer vaccinationer, dyrelægebesøg osv. Det skulle gerne stå hvor og hvornår den er blevet neutraliseret. Ellers er der ikke andre måder end dem som der fremgår af de andre indlæg.

Hunkatte: muligvis et ar, men at katten ikke kommer i løbetid er relativt, mine to bliver urolige og irritable
Hankatte: de bliver mere dovne og ofte mere fede...

Håber at det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : tstm

Dato : 21-11-05 15:16

Hej !
Stort set alle de katte jeg kender der er blivet steriliseret (eller kastereret) har selv om de er slanke, altid en lille hænge mave. Det ligner mest af atlt løsthængenede hud, der "blævre".
Eller tror jeg kun det er dyrlæger der kan opklare det, med mindre man kander sin kat godt før og efter steriliseringen der kan mærke forskel på dens adfærd.
Mvh tania

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 05-02-06 14:36

Jeg fik kastreret min han killing for ca. 1½ måned siden, og fra at have haft testikler, er der nu nærmest et lille hul - går lidt indad istedet for udad.
Samtidig fik jeg ham øretatoveret, så nu har han et fint grønt stempel i hvert øre, der er tydeligt for andre, og hvis han bliver væk, er der en chance for at han bliver fundet igen.
hilsen amanda