/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RegOpenKeyEx??
Fra : krull
Vist : 280 gange
120 point
Dato : 23-09-05 09:53

Når jeg højreklikker en mappe eller fil og derefter vælger "Egenskaber",
fremkommer en dialogbox som siger:
RegOpenKeyEx: Handlen ikke gyldig.
Jeg kan så blot klikke OK, hvorefter alt virker normalt og jeg får vist
"Egenskaber".
Det gælder for alle drev, også externe.
Problemet er opstået hen ad vejen, jeg ved ikke hvornår.

PS. Bemærk stavemåden af "Handlen". For mig at se, ligner det en
fordanskning af ordet "handle", der så vidt jeg ved er et
programmeringsudtryk.

OS: WinXP Home SP2 fuldt opdateret.

Kan nogen gennemskue denn irriterende detalje?

Med venlig hilsen.
kk

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-09-05 10:26

Prøv at køre chkdsk/f i kommandoprompt, plejer at kunne rette irriterende småfejl.
Eller
sfc /scannow
også i kommando, retter systemet, husk at sætte din XP cd i

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-05 10:45

prøv at sikre dig at du er virus og spy fri - evt med en onlinescanning med housecall med fuld scanning

http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : krull

Dato : 23-09-05 14:54

Desværre ingen effekt ved sfc/scannow,chkdsk/f.
Der er ingen virus tilstede.
Andre forslag.
mvh
kk

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 23-09-05 18:23

Hej har du lige slettet et program, hvor du ikke har fået slettet alt.???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-05 10:14

Du har rod i din registreringsdatabase.. Det lyder som en 'knækket' reg. nøgle. En 'Handle' er et dataobjekt der indeholder en henvisning til et andet objekt. I registreringsdatabasen er en sådan Handle tilknyttet en værdi: enable/disable, sand/falsk, 0/1.

Rens din database med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220

VIGTIGT : Fjern kun hvad der er mærket som : Safe to delete ...når du har scannet med nævnte Tweaknow Regcleaner.

Hvis ikke dette hjælpe på problemet så søg i registreringdatabesen efter nøglen : RegOpenKeyEx

Registreringsdatabasen nås manuelt ved :

Start->Kør ..skriv regedit og tryk [Ok]

Skift værdien fra falsk=disable=0 til sand=enable=1 eller vise versa. Alternativt kan du slette hele nøglen.

..OGSÅ MEGET VIGTIGT : Tag en backup af registreringsdatabasen først eller sæt et gendannesespunkt i XP før du begynder på noget af ovenstående !!!

</MOLOKYLE>