/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme Email på disk
Fra : onkelkeld
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 23-09-05 09:08

Jeg bruger xp med outlook6 , vil gerne på en let måde kunne gemme mine modtagne Email, på disketter, har mange liggende, så vil gerne bruge disse til at gemme email, hvordan gør jeg dette let, kan ikke i outlook se en direkte mulighed for at komme til at gemme dem, og synes det er noget dyrt altid at skulle udskrive dem.
Og nu ikke nogle links til engelske sider, jeg er dansker og læser bedst dansk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-05 09:12

du kan vælge at gemme den som eml filer - så kan du til enhver tid komme til dem efter de er brændt ud
det gør du ved at vælge filer og gem som... så dukker muligheden op

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-05 09:13

Du kan trykke på denne computer-ånbe drev A, der skal være en disk i. Du kan så trække din mail over på drev A:

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-05 09:13

...... de er så parat til at gemmes i en mappe du selv navngiver (sorry det smuttede i første omgang)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-09-05 09:14

du kan f.eks lave en mappe på skrivebordet.
Med musen, tag fat i dine makerede mails , træk dem hen over mappen , og slip dem, de er nu kopieret til denne mappe.
du kan også gøre det direkte hen over en genvej, til eks. diskettedrevet.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-09-05 09:18

Du kan også markere dem, og vælge at sende dem til dig selv,
du har dem så som en stor mail.

Eller maker dem du vil , i menuen filer vælg 'gem som' indstil filtype til 'tekst',
nu har du dem sammlet i en stor tekstfil.

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 23-09-05 09:23

Tak for svaret peet49.
trods den lille stavefejl var dette svaret jeg let kunne bruge.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-05 09:29

Selv tak og fortsat en god dag-stavefelj forekommer ofte på et keyboard, da tasterne "flytter" sig