/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nedklipning af roser?
Fra : Bragesvej
Vist : 568 gange
20 point
Dato : 23-09-05 08:12

Kan jeg klippe mine roser nu...?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-09-05 08:16

Jeg har kun en altankasse og der er alt visnet.
Men der er nok lidt hjælp her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Nedklipning+af+roser&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Mvh. Jørgen

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 23-09-05 08:17
Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-09-05 08:56

Kan ikke bare klippe dem ned inden frosten kommer?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-09-05 09:19

Nja....ikke nogen god erfaring med det, da der altid frostskades en del ved. Så skal de bare klippes endnu længere tilbage i foråret ....

mvh berpox

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 09:48

Du må ikke beskære dine roser på nuværende tidspunkt, da de nye skud ikke kan nå at modnes før nattefrosten kommer.

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/907.html

Hvis du vil ha' et pænt resultat med dine roser, så venter du til foråret

http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/roser/272.html

Hilsen ans

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 23-09-05 10:13

Bare for at det skal stå helt klart, stiller jeg mig op i koret:
Beskær KUN roser når sidste frost er forsvundet i foråret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mvh steen

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 23-09-05 10:40

Hvis der er nogle grene der striter og ser lidt sjusket ud kan du godt beskære dem lidt så rosen ser lidt trimmet ud, men ellers gør jeg det aldrig før maj mdr. når de første blade igen er på vej og det er slut med nattefrost så kan du også bedømme hvor det bliver bedst at klippe.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-09-05 18:42

den 15 April, skal du klippe dem, ikke før.
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 18:47

Det er den 16. april Dronningen har fødselsdag

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-09-05 18:47

Tak for svaret berpox.