/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP - Kan ikke gemme i JPG format
Fra : foxterrier
Vist : 1434 gange
100 point
Dato : 22-09-05 23:44

Hej Gruppe.

Jeg har brugt Microsoft PhotoDraw i flere år, og fik idag pludselig problem med at save mine fotos i JPG format - det kan simpelthen ikke lade sig gøre.- denne mulighed ligger
ikke i de format muligheder jeg har.

Jeg har slette Microsoft PhotoDraw og instaleret det igen- men uden dette hjalp.

Jeg har et andet fotoprogram ( Photoplus ), her kan jeg godt gemme i JPG, men det er mere besværligt at anvende end Microsoft PhotoDraw.

Kan nogen her hjælpe mig med løsninger.

Hilsen Anne

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-09-05 23:52

Jeg tror, det kan høre til den generelle microsoft bug, der forhindrer, at man gemmer jpg filer, f.eks. fra nettet. Det lyder s'gu' godt nok lidt tosset lige i dit tilfælde men er vel et forsøg værd.

Åben din explorer, funktioner, internetindstillinger, slet filer...

og prøv så igen....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-09-05 00:04

Det må jo være fordi det andet fotoprogram ( Photoplus ), har overtaget formatet?
Prøv at højreklik på et Jpg billede, og vælg åben med, her vælger du PhotoDraw, og ser efter der er en vinge nederst, hvor der står "brug altid dette program"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 23-09-05 01:18

erling, dit forslag hjalp ikke, desværre.....

Palle jeg har ingen problemer med at åbne mine foto filer,

Men jeg kan ikke gemme draw filer til JPG filer

jeg mener der er kommet en ny save mulighed der hedder picture It i Photodraw, og mener ikke den har været der før.

Har søgt på pc efter fil navnet picture it, - men dette gav intet resultat.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-09-05 07:30

Hej. Jeg synes su må gerne prove foto programme Ulead explorer. Du kan også lave jpg foto der. Jeg håber den vil hjælp dig. Gode weekend.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-05 08:19

af og til driller IE så du skal slette cookies for igen at kunne gemme det du henter fra nettet - bla som jpeg - jps - gif osv - prøv lige det og se om det hjælper.

Du kan forsøgsvis lige forsøge derefter at åbne et billed i ms paint og se om du kan gemme der i andet en bmp.

hjælper dette ikke må vi tage det derfra

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 23-09-05 08:28

ps - slette temperary internet files glemte jeg lige at du også skulle

dine muligheder med picture it er der udelukkende pga du har enten den gamle picture it - eller den nye (photopremium 10 kan den også hedde - og skulle ikke gøre nogen forskel) .

Du kan med held få hjælp her:
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/troub-12.html

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-09-05 08:56

Hvis du bare skal gemme et billede fra eet eller andet sted kan du overføre dem til Paint, der kan du gemme dem som JPG..

Paint har du under tilbehør i din XP...

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 23-09-05 10:21

Den der kom nærmeste besvarelsen for hjælp, blev dig miritdk

Jeg fik nye opdateringer til windows, dog noget xp, selvom jeg anvender 2000.
Herefter var der mulighed for at save i JPG fil igen.

Tak for jeres besvarelser

Anne

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 23-09-05 10:22

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-05 10:40

hvis det var opdateringerne der gjorde må det komme under kategorien "windows veje er uransagelige"
Godt du er i gang igen - det er irriterende når sådan nogen småting driller