/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bil Leje i USA
Fra : Krassus
Vist : 690 gange
40 point
Dato : 22-09-05 21:25

hej, som jeg har forstået det så skal man være over 21 for at leje en bil i usa, men visse steder er der andre regler, hvor er det ?
derudover kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om prisniveauet og hvordan det foregår med biludlejning...

Kræsser

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 21:52
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-09-05 21:53

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål, men jeg råder dig at gå på motorkontoret, og få/køb et internationalt kørekort. Medbring et vellignende foto. Sidst jeg købte det, kostede det kr. 50,00. Du får det med, med det samme.

Så lige et par gode råd. "Overhold hastighedsbegrænsninger" (der er meget politi) og hvis du bliver stoppet, så behold hænderne på rattet, indtil du får andet at vide. Ikke noget med at lede i inderlommen efter dit kørekort eller lignende. Hvis du gør det, går der max 10 sekunder, så ligger du på asfalten med håndjern på, og skal så af med en masse forklaringer bagefter, efter at være blevet ydmyget. Det Amerikanske politi er meget mere håndfast end det danske.

Jeg har været derover i North Carolina 3 gange. De råd jeg videregiver til dig, fik vi af min familie derover.

mvh Franksp

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-09-05 22:10
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-09-05 22:18

Mig og min familie har været derover i sommerferien.

vi tog til San francisco og lejede en bil og kørte så først til Los Angeles derefter til Las Vegas så Grand Canyon og til sidst Yosemite National Park.

men angående biludlejning skulle man være 25 år for at køre bil. vi skulle have haft en almindelig bil, men fik en stor firehjuls trækker. Kan ikke lige huske prisen.

men firmaet hed avis https://www.avis.com/AvisWeb/home/AvisHome

Ham som kørte nød virkelig at der var cruise control.
cruise control er en knap du kan trykke på når du har nået fx. 80 km/t så bliver den selv der.
Defor hvis du vil have cruise control så husk at vælge automat gear.

Vi blev stanset derover af en politimand og han var nøjagtig ligesom i på film.

I ved med lygten på bilen og højtaleren.
Det grinter vi meget over

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-09-05 07:30

Der er jo en del gode råd:

Der findes mange udlejningsfirmaer (også mindre lokale) i USA, og de har forskellige regler, prøv at undersøge på nettet, i det område du skal til, vedr. min. alder.

Nogle gange kan du opnå stor rabat, ved at bestille bilen i forbindelse med køb af flybillet (pakke), jeg har lejet en bil i 10 dage for 40 dollar (+ forsikring) på denne måde. Flybilletten kan være lidt dyrere på denne måde, men samlet set sparer du penge, værd at undersøge.

Som allerede nævnt, husk det internationale kørekort (motorkontoret).

Tegn alle de forsikringer udlejningsselskabet tilbyder dig. Ved evt. uheld, kan investeringen være givet rigtigt godt ud.

Når du får bilen udleveret, ser du på kontrakten, om der er anført evt. skader på bilen, og så går du en tur rundt om bilen for at checke evt. skader, som ikke står anført i papirene. Det er vigtigt, at du gør dette inden der er nogle der sætter sig ind i bilen. Hvis der er skader, som ikke er nævnt, klager du straks. Der kan jo være sket uheld på parkeringspladsen, som udlejeren ikke kender til, men stol blot på at du får regningen, hvis du først opdager det, når du er kørt derfra.

MVH

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 23-09-05 09:25

Hej.
Det er biligst at leje bil hjemme fra, billigst er www.holidayautos.dk, men de er ikke i alle stater, i sommer gav vi 3.595 kr for en kat. B hos Hertz, der er forskel på om det er Vesten , Florida, eller resten af USA.Og prisen er højere hvis man er under 25.

MVH
J.Oe

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 23-09-05 17:39

Jæs jæs... jeg kan så informere om at jeg er 19 til den tid, hvilket stort set umuliggør det for mig at leje en bil, planerne er derfor ændret til at vi køber en bil i SF, LA eller las vegas... hvordan er priserne på det, jeg har hørt de skulle være til grin billige?

Hvor meget er en Gallon og hvad koster benzinen ?

K

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 24-09-05 00:10

1 US gallon = 3.7854118 liters

jeg kunne hjælpe dig med gallon, og tror nok vi gav 4000 kr i S.F.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 24-09-05 17:37

øh... dayworker.... du gav 4000 kr..... for hvad ?? altså en Fiat 650spand ? eller en porshe cayenne ?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-09-05 23:20

Vi skulle have haft en almidelig god bil altså IKKE en fra år 1990, og den skulle være fra år 2003 og opefter.

Håber du finder du af noget, men prøv denne side så kan du se, hvad for biler du kan leje til hvad piser

http://www.avis.com/AvisWeb/home/AvisHome

Kommentar
Fra : mmoel02

Dato : 03-10-05 14:02

Hej!
Jeg er under 25 og har lige rejst rund i sydstaterne hele sommeren. Generelt gælder det, at hvis du er under 25 skal du betale et gebyr på ca. 100 dollars om ugen for at leje en bil, men hvis du lejer igennem Kilroy, slipper du for at betale dette gebyr, da de har en aftale med AVIS. Prøv at gå ind på www.kilroy.dk

Kommentar
Fra : Kurunai

Dato : 31-10-05 17:08

Laveste pris på billeje gøres over nettet i god tid. Jo længere tid i forvejen, des billigere rate får man. Det er ikke unormalt at få en pris der hedder x kr hvis der bestilles bil 2½-3 måneder i forvejen.....gøres det lige op til rejsen, kan den pris snildt være steget med ca 50%. Er selv lige kommet hjem fra staterne og havde bestilt bilen 1½ måned i forvejen. Prisen på bilen var steget 40% hvis jeg havde bestilt leje 5 dage før ankomst til USA.
Normalt skal alder på føreren være min 25 år.

Når du lejer bil, så brug et American Express til at betale for lejen. Dermed kan du spare udgiften til CDW forsikring som er et anseeligt beløb (gerne 13-14$/dag) da AMEX dækker CDW når du bruger deres kort. Amex kort er iø også godt til generelt køb af varer i USA da brugen af kortet automatisk dækker i 3 måneder hvis du skulle få varerne stjålet derovre. Det er altsammen værd at tage med.

Billigste billeje er:
www.dollar.com
www.alamo.com

Har selv fine erfaringer med de to.

De store internationale selskaber som Hertz, Avis og Budget er dyre i forhold til de to nævnte.

Prøv at kigge på billeje på www.travelnow.com - der kommer stort set alle udlejningsselskaberne op.

Har selv undersøgt priser når jeg skal afsted og der er ikke noget at spare på en pakkeløsning. Køber altid rejse, billeje og hotel for sig. Mange sites reklamerer med prisgaranti og at deres pakker er de billigste. Det holder bare ikke stik, så check mulighederne inden afrejse, der kan spares endog rigtig mange penge.