/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
4.D - From HELL!
Fra : epidedymittis
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 22-09-05 20:24

Jeg skal undervise VERDENS værste fjerdeklasse imorgen, i 2 timer (90 minutter) i engelsk. 28 elever, hvoraf 20 af dem gør ALT hvad de kan for at ødelægge undervisningen.

Deres respektive engelsklærer har IKKE forberedt noget, så jeg står på egen hånd med 28 elever DIREKTE fra helvede.

Er der nogen der har et forslag eller 2 til hva man kan lave, der har noget med engelsk at gøre, i 2 timer?
Vi har talt, stavet og regnet på engelsk.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-05 20:29

fodbold og boybands. det går næsten altid rent ind

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 22-09-05 20:30

Du kunne jo lære dem noget om Engelsk disciplin.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 20:49

BOYBANDS?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 22-09-05 20:54

Du kan f.eks lege skibet er ladet med.... du peger på en elev og siger f.eks bogstavet a, så skal eleven sige en ting der starter med a, eleven peger så på en anden og siger et andet bogstav. Du kan også skrive et bogstav på tavlen og så bede rødderne om at skrive så mange ting der starter med det bogstav (ikke bynavne)... og hvis du skal være streng, kan de bagefter skrive en sætning, hvor ordet indgår, - forstår du overhovedet hvad jeg mener??

disciplinen i England kan slet ikke sammenlignes med den danske, som eksempel kan jeg nævne, at hvis man ikke må
være inde i et frikvarter men gør det alligevel, bliver eleven bortvist fra skolen et par dage (der hvor min datter var) osv

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 20:57

Ja tak, jeg forstår udmærket hva du mener! Det er måske ikke så tosset med sådan en gang "skibet er ladet med.." Dén tænker jeg lige lidt over!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 21:00

Eller har skolen ikke en DVD film uden undertekster??

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 21:02

Jo, men jeg mener det virkeligt.. Hvis man ikke står og skriger dem i ansigtet 5 gange i minuttet, er det komplet umuligt.. Så film... Næppe!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 21:07

Så tag dem med ud og spil engelsk fodbold (hva' det så end er), og så må du sætte dig i respekt (ved godt det er svært)

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 22-09-05 21:17

4.D. Så er børnene vel 9-10 år. Er det den måde man er vikar på????
Tag dem med ud i naturen, og lav noget andet. Det lyder ikke som om, at du får noget fornuftigt ud af det alligevel...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 21:34

Når klassen er så umulig, håber jeg du har opbakning fra inspektøren !!, så hvis de koger helt over, kan du vel hente ham/hende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 21:34

Når klassen er så umulig, håber jeg du har opbakning fra inspektøren !!, så hvis de koger helt over, kan du vel hente ham/hende

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 21:42

Inspektøren er en vatnisse.

Smutter50, det er LIDT svært at lege lærer, når man hverken kender børnene, ELLER har fået materiale fra læreren. Kravet til en vikar er blot, at han/hun sørger for at ingen af eleverne slår hinanden, eller sig selv ihjæl. Groft sagt. Der er intet krav om undervisning, men det får da det hele til at gå noget nemmere, hvis man har noget at holde sig til.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 21:43

-og hvis jeg på nogen måde lader dem forlade klasselokalet er der INGEN garanti for at NOGEN ser dem igen.

Det kan lade sig gøre med alle andre klasser, men IKKE denne..

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 22-09-05 21:52

Synes nu ærlig talt, at du er noget opfarende... "Inspektøren er en vatnisse, og der er ingen garanti for at nogle ser børnen igen hvis de forlader lokalet, og de er direkte fra helvede".....Ærlig talt, de er 9 år.
Måske er det bedst for alle parter, hvis du melder dig syg imorgen.. Det er da en mærkelig holdning af have til en flok skolebørn...

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 21:57

NEJ, det er den bedste holdning at have til DE "skolebørn".

De er søde nok, der er bare nogle omstændigheder der gør, at det ikke er børn man laver sjove ting med, som F.EKS. at gå en tur i skoven. HVIS man stadig måtte slå på børn i skolerne, ville det være aktuelt her!

(Det er så NU jeg bliver nødt til at forklare at halvdelen af hva jeg skriver er tragisk-ironisk, og at jeg selvfølgelig aldrig ville slå på børn (MED mindre det var lovligt). Jeg vil bare gerne understrege, at disse børn er meget højtråbene, og småsvære at styre.)

Peace!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 22:05

Jeg har hørt en lærer, der talte lavere og lavere jo højere børnene råbte, de blev nu alligevel så nysgerrige efter at hører hvad læreren sagde, at de faktisk dæmpede sig. Jeg har hørt om flere tilfælde hvor børnene opfører sig som du beskriver, så jeg ved at det ikke nødvendigvis behøver at betyde at du overdriver, (men mon ikke du klarer den, det er snart week-end, og lønnen er god)

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 22-09-05 22:05

Alle børn er som grundprincip søde. Det er os voksene, der har gjort dem "mindre søde". Se det fra den side.
Hvis du vælger at være vikar for diise 9 årige børn, så god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 22:09

smutter50: Der findes faktisk ledere, der er vatnisser... og der findes faktisk klasser, der er værre end det, vore "opfarende" vikar beskriver.... Og der findes faktisk lærere (gerne dem på den højeste løn), der ikke laver materiale til vikardækningen...

Men: epidedymittis: Der er desværre ingen hjælp. Sådan en klasse skal overståes. Og 2 timer kan overleves. Det eneste, jeg kan give er forståelse, og så en kæmpe ros for, at du ikke melder dig syg alligevel

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 22:14

Og dog... skal der være lidt af faglig relevans, så kunne du bevæge dig ind på emner som feks. Abu Ghraib-fængslet. Uanset, hvor hensynsløse og psykopatiske børn kan komme til at virke i flok, så kan de leve sig ind i det, der er værre. De kan jo heller ikke selv lide forholdene i klassen. Det er bare noget, der sker...

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 22:17

Lønnen er god, ja..

Smutter -> Jeg "vælger" at være vikar for disse børn, fordi jeg kan li' det! -Både børnene, udfordringen og de oplevelser det gir', -og det er ikke så få. Jeg kunne aldrig drømme om at melde mig syg, det er det sidste jeg ville gøre.

Børnene er jo ikke ude på at gøre livet surt for mig, men ude på at gøre timerne så sjove for dem selv som muligt, og nej, det er IKKE sjovt at sidde stille i 5 timer om dagen, hver dag i 9-10 år. Så et eller andet sted forstår jeg dem godt. Nogle er bare værre end andre, og derfor må "undervisningen" også tilpasses. Det er der ikke noget at gøre ved.

Ledere og kloge lærere kan sagtens være nogle vatnisser. Som lærer handler det mere om pædagogik end at kunne 2968562959792834-tabellen udenad. Hvis i forstår?

Jeg elsker at arbejde med børn, både de artige, og de umulige, men derfor kan man vel godt få et par idéer til, hvad man skal stille op i 2 timer, når læreren ikke har udleveret nogen form for materiale.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-09-05 04:13

Prøv at aske i deres mælk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-05 09:25

Jeg er spændt på at hører, hvad du lavede i de to engelsktimer, håber du skriver tilbage

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-09-05 20:17

Det kan i tro jeg gør! Jeg pegede på dem, hver især, og bad dem om at tælle på engelsk. Bagefter talte vi alle til 100, i kor, og det hele var meget sjovt. Så legede vi SKIBET ER LADET MED, og til at afrunde det hele askede jeg i deres mælk.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-09-05 20:28

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-05 23:41

Dejligt at hører fra dig, og nu kan du med god samvittighed holde week-end efter dagen strabadser

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-09-05 04:40

ja-ja bare du nøjes med asken og ikke ,,,,,,

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-09-05 12:45

JA TAK NATMADEN!

Det er BØRN vi snakker om her...