/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Social indignation ???
Fra : molokyle
Vist : 587 gange
305 point
Dato : 22-09-05 19:19

Ud fra flere tråde jeg har oprettet i emnet Politik : http://www.kandu.dk/dk/emne/20606

Er jeg interesseret i en 'folkeafstemningen'

Jeg ved godt at den alm. kandu.dk bruger ikke har mange påængår ar gøre godt med!

Men : [hør] Dét har jeg !!!

..gennem mine 3 profiler : molokyle, Hm... og moderator

Så hvis I, der har lyst at deltage ikke kan købe spørgsmålene? ..så deler jeg gerne 'købepoint' ud til værdigt trængene

Mit spørgsmål går på :

Citat
Er dette den indstilling og de værdinormer vi ønsker at leve under i dagens Danmark ?

1.) http://www.kandu.dk/dk/spg/63884

2.) http://www.kandu.dk/dk/spg/67100

3.) http://www.kandu.dk/dk/spg/71202

4.) http://www.kandu.dk/dk/spg/73554

5.) http://www.kandu.dk/dk/spg/74723

På forhånd skal deltagerne vide, jeg er politisk aktiv i Det Radikale Venstre (..i partiets venstrefløj ), men ALLE meningstilkendegivelser er velkomne og påængårnø går ikke til; hvem der giver mig ret, men til dén der i mine øjne er den skarpeste observatør og debatør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 19:22

Behøver jeg at sige : Man sgu ikke skal; hverken kunne stave, være medlem nogen steder, politisk aktiv eller gøre sig større umage; end at man giver sit besyv med?

Alle er velkomne i mine tråde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 19:24

Nu læner jeg mig en smule tilbage og følge debatten ...som sædvanlig uhæmmet kommenterende

Tag jer ik' af det: Sådan ér jeg bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-09-05 19:35

Molo, du er edderdejlig, men du får NOT mig til at debattere politik på en chat.

Men 3, 4 og 5 har jeg klokkeklare holdninger om. Over en kold sodavand og en chokoladeroulade en dag ved lejlighed.

Vh en SFer

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 22-09-05 19:35

Nu har jeg kun lige skimmet den første af dem (nationaliser olien), men kan allerede ikke lade være med at kommentere.

Siden hvornår har et statsselskab gjort noget som helst ordentligt?

Kan nogen huske hvordan telefonvæsenet var, før der kom konkurrence?
Og fjernsynet for den sags skyld?

Derudover kan man jo bare nævne DSB og Banestyrelsen, som perfekte eksempler på det offentliges kompetencer indenfor "virksomhedsdrift".

AP Møller-Mærsk tjener rigtig gode penge på olien nu, men der var altså også en ret stor risiko i at gå igang med produktionen. Det virker ikke særligt befordrende, at lade virksomhederne tage chancen med en investering, og når det så går godt så siger man eller tak, og nationaliserer det igen.

Og hvad så hvis olieprisen falder til under 20 USD pr. tønde igen? Så er der ikke længere en særlig god forretning i nordsøen... kan Mærsk så få den igen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 19:43

maj_britt -> Det står enhvwer frit at forlade debatten ....før man tager stilling

Paulus1 -> Hvad er der at : 'få igen' ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 22-09-05 19:49

Retten til at hente olie op fra Nordsøen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 20:04

Kædeolie og oprydning til milliarder af kroner ..ja ..hvornår

..og af hvem? Filipinske søfolk, Polakker og andet godtfolk ...eller må Danskere først komme til når 'eventyret' er overstået?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-09-05 20:07

Ork, Molo, jeg har skam taget stilling, men jeg ved politik er et sprængfarligt emne, især på en chat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 20:33

maj_britt -> www.kandu.dk er IKKE en chat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uanset kategori og emne

Dette er et Message Board (..en af-art af en BBS : http://www.wordiq.com/definition/BBS ) !!!

På en chat er en kommentar væk i, løbet af nul-komma-nul-komma-numsehul

Her på Boardet bliver en kommentar blive 'hængende' til 'evig' tid ...og kan findes ved en søgning på f.eks. www.google.com (..hvilket jeg er overbevist om, er det eneste aspekt af at drive dette forum har fået 1. prioritet. Hvorfor tror du ellers det er så 'nemt' at finde indlæg fra kandu på Google?)

Dét nummer kan du ikke lave med et chat indlæg eller kommentar. Derfor skal man (..og kandu.dk) være meget påpasselig med, at alt hvad der skrives hér ikke virker anstødende ..eller stider imod gældende lov

Det betyder dog også; at brugerne hér på stedet bliver nødt til at have deres 'meningers mod'

..være ærlige og følge netiketten : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=156897

..og det er efter min bedste overbevisning : Ikke det værste for demokratiet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 20:39

Ps. Har lige lavet en mindre tæppebombninger til abonnenterne på smalsnak med 5 på hinanden følgende påængforhøjelser a' 1 påæng stykket

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 20:46

Hol'da helt kaje : Jeg staver som en brækket arm idag

Ok. Jeg prøver en anden strategi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 20:50

Hmmm... nok noget af det mest platte jeg gennem tiden har udsat mine kandu medbrugere for ?

http://www.kandu.dk/dk/tip/12327

VÅGN SÅ OP ..for dælen da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 20:53

Molokyle, Hvor vil du hen med det her?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 21:08

epidedymittis -> Glemte jeg at gøre opmærksom på (..hvad flere garvede brugere af kandu sikkert har gennemskuet) :

Dette er smalltalk (..det; som maj_britt fejlagtigt kalder chat ) !

Jeg hørte lige på tv et fragment af havefjolset Søren (..jeg er ikke)Ry(-g-)e(-r) Petersen :

Penneven

...hmmm er det ikke dét vi er hér ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-05 21:09
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 21:10

Det store spørgsmål hér i livet er besvaret

..men det lille ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 21:12

Sorry kremetøs -> Jeg er sgu på Das WasserWagen ...oder was es heist ?

</HØJTHUMØR>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 21:13

Øv for et tip.... snydt

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-09-05 21:17

Du er så tosset Molo, at man kunne tro du er genial

Fuck et lortetip LOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 21:21

Jeg burde måske i stedet have lavet overskriften :

GRATIS RADIKAL SEX MED MÆERSK's NORDSØ OLIE CHAT

Altså, det hele ka' sgu også gå hen at blive lidt for alvorligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 21:30

Citat
Hvis bare 'de rige' ...læs bedsteborgerne og virsomhedsejerne, får 'gunstige' vilkår for vækst, så bliver der automatisk overskud til at hjælpe de svage grupper : Handicappede, kontanthjælpsmodtagere, flygtninge, psykisk syge, førtidspensionister og gamle enlige.

En sådan udtalelse udspringer enten af temmelig meget blåøjet naivitet.............eller en indstilling om, at afsenderen mener, at flertallet af den danske befolkning er så dumme, at man uden videre kan stikke blår i øjnene på folk og bilde dem hvad som helst ind.

Sådan en KO......en ting er, hvis hun ikke er særlig klog..........derfor behøver hun sgu ikke udbasunere sin dumhed for hele befolkningen. Bare sørgeligt at sådan en er valgt til socialminister.

Erfaringer viser jo netop, at jo gunstigere vilkår og flere penge til "bedsteborgere" og virksomhedsejere, gør at disse får bedre vilkår Og de svage grupper bliver endnu svagere.

Skeldannelsen mellem rig og fattig har langt fra toppet i DK..............det bliver værre endnu.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 21:45

dova -> Citatet er mit påfund og tolkning af 'skiften på væggen'.

Hvis du har læst det som et indlæg af landets socialminister ? Tager du fejl ! , men derfor ku' jeg jo godt ha' lyst at lægge både hende og Anders de ord i munden, for det er jo dybest set den holdning (..sammen med flere ...f.eks. deres vælgere) der lægges for dagen

..og så for åbnet tæppe, medens størstedelen af befolkningen bander over olie priserne. Egentlig troede jeg at vi ville blive rige på at oilieprisen gik op. Vi er jo et olieproducerende land?

..oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 21:46

Jeg blev da os slemt skuffet over det tip molo.. Jeg havde nærmest allerede knappet bukserne op..

Hardcore politik er vel ikke smalltalk/chat?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 21:58

Hmm? Hvem skal man stemme på? Jeg vil ha en 911 turbo! og billig benzin! Så kan de for min skyld nedlægge plejehjem og børneinstitutioner, jeg får alligevel aldrig brug for nogle af delene da jeg selvfølig skynder mig at flytte til Spanien!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 21:58

Ja, det ved jeg godt, at det var din formulering, men fortolkningen dækker meget godt,Molokyle.

som vi siger: Forskellen er den samme, det er bare farven der har en anden lyd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 22:12

Ok. dova. Jeg tager nu en lille pause fra kandu.dk, får lidt i skrutten og overlader scenen til jer andre. Lov mig at I tænker lidt over tingene imedens.

Jeg kigger lige forbi inden jeg går i seng .....og skriver et nyt tip i morgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 22:14

Ps. ...og læs nu endelig ALLE trådene jeg har angivet i spørgsmålet. Der er sgu guldkorn at hente og stof til eftertanke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 22-09-05 22:15

Dova -> "Bare sørgeligt at sådan en er valgt til socialminister."

Er grundloven ændret for nyligt?? Jeg mente da, at det var Kongen (læs: Anders-drengen), der udpegede ministrene.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 22:20

Tedd-> Lever af at passe de børn du blæser højt og flot på - der er ikke for mange voksne til at passe dem, så god er normeringen nemlig ikke. Så i stedet for at flytte til Spanien skulle du tage et halvt år i en dansk børnehave. Så kan du udtale dig bagefter

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 22:38

Det var nu osse ironisk ment Ripley, men jeg kan ligeså godt lade være med at smide smileys bagefter det jeg skriver, det blir som regel misforstået alligevel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 22:40

Leder desparat efter det guld der, så jeg kan købe min 911 turbo, Molo

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 22:43

Tedd-> Du smed faktisk ikke en smiley bagefter, tror det havde gjort en forskel for mig - så er ironien nemmere at fange

Men hvis du tager et halvt år for mig i børnehaven, kan jeg godt passe dit opholdsted i Spanien imens

Hilsen Ripley

PS: Nogen af børnene ER renlige

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 22:50

Og Molo: Det er for dårligt, det ved jeg godt. Men nogen gange er det så svært at få dækket de daglige vagter ind, at man ikke orker at starte på en politisk diskussion - børnehaven skal være et godt sted for børn og forældre og så løber vi hurtigt!!!!!!
Så når man har fri, ja men så er det måske kun SmallTalk man orker - forkert ja, men måske også et spørgsmål om at holde den gående?????

Hilsen Ripley Der elsker sit job - til trods for....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 22:53

her er et par stykker Ripley så kan du selv smide dem ind hvor du finder dem passende

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 22:57

Dova-> Jeg ved godt, at jeg er mindre begavet, specielt, når det gælder politik, men det undrer mig, at jeg ikke har set dig på stemmesedlerne...(???)

Molo:
Ang. olie.. så har vi jo fået et operahus.... (det må vi jo gi´ham)
Jeg synes ikke, at olien skal gøres til noget statsligt i en tid, hvor man tiltagende diskuterer, at kirken skal skilles fra staten. Konkurrenterne (de fleste olieproducerende lande) er ret religiøse... Til gengæld synes jeg heller ikke at A.P. og andre skal have en lavere skat end vi andre (som det vist også er foreslået...) Det giver jo et større skæl imellem rig og fattig. (hov.. dér sprang jeg vist..)

Jeg synes ikke at dit læserbrev er "helt i skoven". Men jeg er ikke enig. Læserbreve er vel pr. definition breve fra læsere... At man så tilfældigvis er politiker selvom man læser aviser... Muligheden for at skrive læserbreve er da et af grundlagene for vores demokrati, at der er presse- og ytringsfrihed. Endda også for politikere.
Faktisk kunne du jo tage tyren ved hornene, når du nu ved, at de er læsere. Så tag del i debatten og påvirk.

Ferie er en menneskeret. Så vidt er jeg enig med Thorning Smidt. Men hun skal nu ikke bestemme om jeg SKAL holde ferie..... Men ja. Kontanthjælpmodtagere skal også have lov. Om ikke andet så for signalværdien i det. Så vidt jeg ved findes der forskellige "typer" af kontanthjælpmodtagere. Jeg har selv været én af dem en gang. Det var så godtnok fordi det kunne give points med en måned, hvis man ville optages på en uddannelse. Men jeg har også været arbejdsløs på a-kassen umiddelbart efter en uddannelse. Man skulle synes, at det var ferie i sig selv. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det var det ikke.....

Ang. konsekvenser af feks. storm. Ja, det kunne ske i Danmark. Langt hen ad vejen sker det jo officielt, men under dække af noget andet. Det er jo ultimativt primitive menneskelige funktioner, der kommer igang. Lovløshed i anledning af katastrofe.... Det har vi alle i os. Nogen formår så bare at gøre det til noget, der i offentligheden ikke er primitivt. Jeg synes feks. at det er, ikke bare underligt, men både mystisk og bekymrende, at en fyr som Peter Brixtofte stadig er på statens lønningsliste. Og at en middelmådig tøs som Pia Kjærsgaard er en del af regeringen...
Men det er den samme drift... lovløshed og katastrofe. Vi skal bare have, hvad vi kan få..... Og det må være dem, der i forvejen var tabt, der må betale..

Det sidste indlæg virkede på mig som en genganger... men jeg vil bare sige, at jeg, som jeg fornemmer du gør, arbejder i IT-brancen... så jeg ved, at det er nu blevet nødvendigt, at får eksisterende banksystemer til at håndtere ikke bare 7-ciffrede, men 10-ciffrede beløb på private konti.... Så behøver jeg vist ikke at sige mere...
(og jeg ved godt hvor mange ciffre der kan være i en datatype... men figurativt )

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 23:01

Tak Tedd, så mangler jeg bare adressen på stedet i Spanien + en konrakt på, at du passer mine dejlige unger imens jeg slikker sol

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 23:02

konrakt = en legal juridisk KONTRAKT

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:10

tedd -> Fed bil

TheRipley -> Jeg er 'dårlig' med tålmod til de små, men go' til min metiér

JEG ER FRYGTELIG TILBAGE

Så lige an anti-passiv-rygning reklame og kom til at tænke :

Når alle på arbejdspladsen og i det offenlige rum har forbud mod rygning, behøver man ikke længere dyre ioniserende frisk-/udluftnings systemer og ventilatorer i arbejds-/opholdsrum, da de jo ikke længere er påkrævet af arbejdstilsyn og sundhedsmyndigheder (=så kan ejer/arbejdsgiver til glæde for nationaløkonomien også spare en pæn sum penge). Man kan jo bare åbne vinduerne ud til den friske udstødningsgas, der har et højere dokumenteret årlig dødsårsagsvirkning end der nogensinde er blevet påvist for passiv rygning.
Fedest : Kvit smøgerne og få råd til en bil, så er du garanteret din nabos alt for tidlige død uden der er et øje der løfter en finger

Måske jeg derfor så ofte ser, når jeg holder hostende ved siden af en bil ved lyskrydset, en sticker i baggruden :
Citat
Røgfrit miljø

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:16

justuniverse -> Jeg gør skam min 'indflydelse' gældende gennem partiforeningsmøder i DRV

..og at politikere skal kunne komme til orde i dagbladenes læserspalter? Javel, men vel ikke i et omfang, hvor de praktisk talt optræder hver dag. De får masser at spalteplads andre steder og udgør vel næppe et repræsentativt udsnit af samme dagblades læsere? Så ville aviserne sgu ik' ku' leve af deres produkt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 23:16

Molo på min arbejdsplads har man (endnu) lov til at ryge på personalestuen, fordi der kun er en ryger i børnehaven!!!!

Desværre er det altså mig - men læser alle tips om ryge-, spise- osv. ophør

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 23:18

"Dova -> "Bare sørgeligt at sådan en er valgt til socialminister."

Er grundloven ændret for nyligt?? Jeg mente da, at det var Kongen (læs: Anders-drengen), der udpegede ministrene."

Paulus:

Nu skrev jeg jo ikke hvem der havde valgt hende (eller udpeget hende)

justuniverse:

Citat
Dova-> Jeg ved godt, at jeg er mindre begavet, specielt, når det gælder politik, men det undrer mig, at jeg ikke har set dig på stemmesedlerne...(???)

Hvem ved om.................

Nej, det er gas, men hvorfor undrer du dig over det

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:21

justuniverse -> Det skal dog lige indrømmes, jeg dog har fået min andel af læserbreve bragt til torvs

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:22

justuniverse -> Så kan du selv vælge, hvilket af de 2, i ovenstående sætning stående dog'er, du har lyst at fjerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 23:23

Nu er der jo nogle der har brug for en bil Molo. Folk udenfor byerne f.eks! Den kollektive transport der er nærmest en skændsel. Da jeg passede min mors hus kom der een bus forbi 2 gange om dagen! Og huset ville forøvrigt havde været 3 gange så meget værd hvis det bare havde ligget nær en by! så heller ingen gevinst der!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:23

Orv... det blev sgu en knudret sætningsstruktur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:27

Hvor langt ude tedd?
Jeg kørte for min bistandhjælp på cykel 26 km. frem og tilbage til aktivering HVER dag i 11 mdr.

..jeg kom i go' form, men måtte hoste mig igennem 9-16 folket der i deres statussymboler lige sku' rundt om hjørnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:28

26 km. hver vej !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 23:29

Dova: Det var bare en underspillet reaktion på din sædvanlige evne til at definere tingene på "den rigtige og mest selvfølgelige måde". Lige præcis som de ser ud.... for dig.
Og den energi, der er i det "drive", jeg oplever, du har, her på Kandu kunne udnyttes et andet sted end foran skærmen. (positivt ment )

Molo: Måske undervurderer du dig selv. Nok har "de" meget spalteplads... eller får da i hvert fald megen omtale. Men så er det jo så ikke dem selv, der skriver.
Men jeg er faktisk ret overbevist om, at når de deltager med læserbreve, så er det (selvfølgelig dels for at påvirke (og det er jo det, vi vil med læserbreve)), men også for at komme i dialog. Der sidder mange politisk interesserede, som forholder sig til disse læserbreve. (vel dig inklusive). Men måske skriver de et svar i en anden avis, for den ved de, at modtageren også læser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:30

Lyngby -> Enghave/Valby og tilbage !

..for at være lidt mere nøjagtig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 23:32

Molo: Jeg kan godt lide "dog"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-09-05 23:32

I dag er udstødningsgasserne så rene, at det ikke skal bruges som undskyldning for at blive ved med at ryge.

Og den der med at udstødningsgasserne har en højere dokumenteret dødseffekt end der er påvist for passiv

rygning, holder ikke en meter, og de målinger er jo som bekendt også lavet af tobaksindustrien, så som I ser er der

slet ingen grund til at ryge, så hold da op. Men lad mig bare høre nogen undskyldninger for at ryge, de er så sjove.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 23:37

Ja det kunne jeg godt forestille mig min kære mor gøre, Molo Hun havde godt nok en cykel men blev forpustet bare hun skulle ned til smeden 200 meter væk, og så måtte jeg starte bilen for at hente hende Og nærmeste indkøbsmulighed lå 5 km væk pga af AP Møllers Bilka kvalte næsten alle landbutikker i 40 km omkreds!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 23:37

justuniverse

Jeg ville være en elendig politiker, det ka' jeg sige dig.
Jeg har slet ikke temperament til at skulle "tøjle" mine udtalelser, og indrette mig på den tunge arbejdsgang tingene foregår i indenfor politik.

Og så er der for mange der vil/kan bestemme (ofte uden at komme nogen vegne= demokratiets svaghed), og det ville føre til meget store konflikter og frustrationer.

Men jeg ville blive en pokkers god diktator

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 23:38

Kelld -> et indiskret spørgsmål, har du selv røget??

Og hvis du har, hvordan stoppede du - hvis du ikke har røget, så er det for nemt

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:39

justuniverse -> Hovedparten af de læserbleve forfattet af MF'ere jeg har læst, er svar til andre kolleger med hvem de ligger i ordkrig

..meget af det er så internt, at det kan være svært for den alm læser (mig?) at følge med i, hvad indlæget overhovedet drejer sig om eller hvad budskabet egentlig er.

En typisk genganger er Bertel Haarder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 22-09-05 23:39

Og Undskyld Molo - men du har selv stillet spørgsmålet under SmallTalk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 23:42

Hej Keldd

Citat
Men lad mig bare høre nogen undskyldninger for at ryge, de er så sjove.

Man ka' da købe sådan nogen sjove klistermærker til at klistre på cigaretpakkerne, for at skjule alle de fæle advarsler.

Der skal da nok være nogen gode argumenter for at ryge.

Men hvorfor kalde det undskyldninger.....hvorfor ikke bare årsager, argumenter eller grunde til......

mvh dova

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 23:42

Keldd: Feks. at det er påvist, at nikotin, ifølge videnskabelige undersøgelser, slår alt andet i fremmelse af afhængighed. Både kokain, morfin, amfetamin, you name it... Men er bare ikke registreret som lige så skadeligt.
(og så er der i øvrigt, mig bekendt, ikke fortaget nogen beregninger, der viser, hvad der ville ske, hvis alle holdt op med at ryge.... Jeg vil, for så vidt, give dig ret i, at der ikke er grund til at ryge... en i mange tilfælde er der heller ikke, i mange tilfælde, grund til at folk bliver psykotiske...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:47

Den slags debat der føres mellem politikere i læserbreve, vil jeg mene hører hjemme i folketinget, på udvalgsmøder, til orienteringsmøde hos embedsmænd og i vælgerforeningerne. Derudover er jeg sikker på de sagtens ville kunne få en klumme andet sted i avisen, i et (lokal-)radioprogram eller på tv. Læserbreve er i min verden for at styrke den ganske alm. gennemsnitlige læsers/borgers ytringsfrihed og ikke et organ for politisk propaganda og intern snik-snak mellem politikere

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 23:50

Dova: En god diktator ville nok være historisk. Men i den kontekst ville jeg også blive en god diktator Men jeg kunne godt nok ikke tænke mig det...
Molo: Jeg må indrømme, at jeg ikke læser så meget i aviser. Jeg kender bare nogen, der gør....
Under alle omstændigheder, så er jeg måske ikke ikke vildt begejstret for den frie ytringsfrihed.... Jeg ville gerne have lov til at bestemme, hvem, der måtte sige noget! (forudsat, at jeg havde lov)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 23:51

Nåeh... men jeg vil lige ryge en rejse før jeg går til ro

..øeh

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-09-05 23:52

Molo: og jeg må gentage: Måske undervurderer du dig selv...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-09-05 00:03

Ripley:
Jo, jeg har røget, men i 1977 da jeg for tredie dag i træk havde kvast en pakke cigaretter i min brystlomme,

(jeg skulle løfte nogle tunge rør på plads, og måtte lige hvile det på brystet) så holdt jeg op. Min kone havde

aldrig røget, så der var ikke noget der fristede derhjemme. Jeg vil så indrømme, at nogle år senere, da vi

rendte fra hinanden, og huset, pengene ungerne, og alt det der, blev jeg sgu lidt nervøs af, men det tog kun et

par måneder, så har der været lidt sjov tobak ind imellem, men NU ryger jeg kun chokoladecigarer.

Justuniverse:
Jeg vil dog sige der KAN være grund til at ryge, hvis men slår sig slemt, så kan en smøg lige

tage toppen af smerterne. På arbejdspladsen, fik jeg selv et åbent skinnebensbrud, så var det

på sin plads med lidt røg, indtil ambulancen kom. Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 00:16
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 01:00

Citat
GRATIS RADIKAL SEX MED MÆERSK's NORDSØ OLIE CHAT

Radikal sex.... auch... hvornår har du sidst set på jeres leder - hende skolefrøkenen med håndtasken.
Nej tak - så hellere homo

I øvrigt en sjov konstellation af tip, spørgsmål, brugte spørgsmål osv. - er oppositionen ved at køre tør ?? ... så kan Mærsk måske hjælpe med lidt olie... endnu da.

Hvordan tror du egentlig, at den danske stat igen skal kunne få nogle partnere, som vil være med til at lave noget langsigtet for Danmark, når vi behandler dem, som man faktisk har gjort med Mærsk. Først indgår Anker Jørgensen er aftale, som binder såvel Møller som den danske stat. Så smider Møller pengene i eftersøgning og opbygning af borefelter. Så finder man olie, men det er lige dyrt nok at hente op - men efter olieprisen er steget, er det blevet en god forretning - så efter Mærsk har lagt pengene ud og taget risikoen i en række år, så kommer ulvene og hyler over, at han faktisk begynder at tjene penge på det - og vil have kontrakt genforhandlet....

genforhandlet??? Vor herre bevar's - så skal man s'gu' slet ikke indgå sådan nogle kontrakter i første omgang - det er på alle måder en uanstændig opførsel.

Omkring uligheder så jeg tv2 i aften - det illustrerer på smukkeste vis, hvordan ting kan misforstås og mistolkes - hvis man ønsker det. Jes Dorf havde et indslag, hvor der blev vist et histogram, som havde 4 søjler dækkende befolkningen i 4 lige store dele. Illustrationen viste, at den stærkeste fjerdedel havde haft en fremgang, der var stor nok til, at deres samlede % af indkomsten var steget så meget, at samtlige 3 andre grupper havde fået en mindre del af den procentuelle lønindkomst.

Illustrationen skulle vise, at der faktisk havde været en voksende ulighed - omend der var få promille, der var flyttet. Men pludselig konkluderede han så:"Man kan se, at de rigeste har taget fra de fattigste grupper" (måske ikke 100% ordret - men det var budskabet). Og må jeg så bede om mine himmelblå: Sikke noget bræk!!

Hvis den "fattigste" gruppe er steget med 3 %, den "nederste mellemste" er steget med 3%, den "øverste mellemste" er steget 3% - mens den "rigeste" gruppe er steget med 4% - så får man netop en udvikling som illustreret. Men der er da ikke nødvendigvis nogen, der har "taget noget fra nogen" - man kan statistisk på ingen måde konkludere noget sådant - i mit eksempel er samtlige grupper steget - men den øverste mest - men man kan da på ingen måde sige, at de har taget noget fra nogen - hvem er taberne?

Og det er nøjagtigt det samme med Eva's udtalelser. Det blev netop sagt, at "ulighed ikke er målet i sig selv", men at der for så vidt ikke var noget til hinder for større ulighed...

men visse folk hører, hvad de vil høre - og gradbøjer det til ukendelighed til egen fordel - og skaber så stor mediestorm, at Anders må på banen (slapt i øvrigt - hvad skete der lige med ytringsfriheden??). Det værste i al postyret er jo.... hun har jo ikke engang uret....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-05 02:10

Det er muligt, at der blev sagt, at "ulighed ikke er målet i sig selv" (langt henne i debatten for øvrigt, da det var ved at brænde på og bortforklaringerne skulle findes frem i en hulens fart .....Men derfor skal det vel heller ikke nødvendigvis være midlet.

Og på en måde har du da ret i erling, at man opfatter det sagte forskelligt, alt efter hvem der hører, men jeg synes nu meningen med det hun sagde var klar nok, og der er nu, i følge min bedste overbevisning, endnu ikke nogen fattige eller svage der er blevet hverken rigere eller stærkere ved at "den øverste stærke gruppe" har fået mere.

Måske er der så heller ikke taget noget fra de fattige og svage, men uligheden er unægteligt blevet større af det (og på den anden side, pengene er jo kommet et sted fra...ikke

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 07:46

Citat
Måske er der så heller ikke taget noget fra de fattige og svage, men uligheden er unægteligt blevet større af det (og på den anden side, pengene er jo kommet et sted fra...ikke

Et helt enkelt eksempel: Skype. Solgt for 28 mia (jeg ved godt, at det ikke er lønindtægt - men følg eksemplet alligevel). Det er helt givet, at disse penge bidrager til, at den bedst stillede fjerdedel er blevet "endnu rigere" - men fortæl mig lige, hvordan den ulighed går fra de "fattige"..........

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 23-09-05 09:22

Hvor står De Radikale Venstre med hensyn til at udligne forskellen mellem rig og fattig i lille Danmark.
Ku man få lidt fakta frem om det.

oz1eqp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 10:32

erling_l -> Jeg har prøvet at forklare mig i : http://www.kandu.dk/dk/spg/74723

..og sjovt du ikke mener aftaler med Mærsk bør genforhandles. Det bliver ALLE andre aftaler her i verden hele tiden. Det kaldes : 'Udvikling' Alt i livet undtagen konservative idealer er underlagt udvikling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 10:35

justuniverse -> Molo: og jeg må gentage: Måske undervurderer du dig selv...

Jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvor du vil hen?

Mit ego fejler da i højeste grad ingenting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 10:45
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 11:00

Citat
..og sjovt du ikke mener aftaler med Mærsk bør genforhandles. Det bliver ALLE andre aftaler her i verden hele tiden

Jeg synes godt, at man må forhandle nye aftaler. Men jeg synes klart, at det både moralsk og juridisk er forkasteligt, når man skal bryde en oprindelig aftale, for at gøre det - specielt hvis hoved essensen er, at det kun skal ske med gevinst for den ene part

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 11:04

Keldd -> I dag er udstødningsgasserne så rene, at det ikke skal bruges som undskyldning for at blive ved med at ryge.

Hvor i alverden har du dette fra? De færreste tænker i diskussionen om partikkelfiltre at disse godt nok fjerner en del kræftfremkaldende sodpartikler, men det bare ikke er denne sodpartikkelforurening der er problemet. Det er de micropartikler der fiser forbi og igennem selv den bedste katalysator på markedet (..til personbiler incl.), som udgør den største sundhedsrisiko. Man diskutterer lastbiler, men personbiler er lige så store 'syndere' ..og NEJ : De undersøgelser der lægges til grund for lovgivningen er ikke udarbejdet af tobaksindustrien, men af sundhedsstyrelsen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 11:07

erling_l -> Jeg synes godt, at man må forhandle nye aftaler. Men jeg synes klart, at det både moralsk og juridisk er forkasteligt, når man skal bryde en oprindelig aftale, for at gøre det - specielt hvis hoved essensen er, at det kun skal ske med gevinst for den ene part.

Tænk over hvad du lige har skrevet, når du vil have ændret topskatten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 11:20

Ændring af topskatten ville naturligvis ikke være noget problem i henseende. Mig bekendt er der ikke lavet 20-årige kontrakter om, at der SKAL være topskat

Desuden ligger der underforstået "og med tab for den anden part". I henseende topskat kan der sagtens være gevinst til den ene part, uden det går ud over den anden (som tidligere påpeget : Mere forbrug = flere arbejdspladser = gevinst til de nuværende arbejdsløse" - med andre ord positivt for alle parter)

Du blander pærer og bananer

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 305 point
Dato : 23-09-05 12:29

molo: De videnskabelige undersøgelser der henvises til, er selvfølgelig nogen jeg selv har foretaget, derfor kan man stole 100% på dem.
Når jeg starter min MC-Scooter, stikker jeg tit næsen ned i udstødningen, og det er det rene klare bjergluft der kommer ud derfra, og deraf kan man så selvfølgelig udlede, at det er alle dem inde på fortovet, der går og ryger tobak,
der er skyld i det altsammen. Busser, biler, og motorcykler, har overhovedet ikke noget med forureningen at gøre,
det er noget tobaksindustrien fuldstændigt bevidst, prøver at trække ned over hovedet, på den sagesløse befolkning,
så de fortsat kan tjene ussel mammon, på at bringe befolkningen i fordærv.
Utroligt at du ikke har opdaget det endnu. Hilsen
Keldd........

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 13:26

I øvrigt :

Citat
Uligheden i det danske samfund går mellem dem, der er i arbejde, og dem der ikke er. Den ulighed stiger hver dag, og det kan ingen, selv ikke Eva Kjer Hansen, finde positivt".

Næh - men hvad skal vi stræbe efter - at lave arbejdspladser, så de, der er udenfor, kan komme med - eller bare blindt hæve understøttelse, bistand osv. ???

Det må da være både samfundsøkonomisk, moralsk og for de involverede personer meget mere tilfredsstillende at fokusere på arbejdspladser - vi vil aldrig blive i stand til at hæve bistand / understøttelse til det niveau, som vi har på en arbejdsplads - så det er da helt klart den mest effektive måde at få "hævet bndniveauet".

Skulle det ske ved at nogle "rige svin" får installeret et nyt udhus.... so what ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-05 13:41

Tjah! At lave arbejdspladser? Jeg har mere indtryk af det drejer sig om at outsource idag!
Og hvad med "uligheden" i f.eks de grønne afgifter? Dem der har penge nok behøver ikke at spare på vand, el og varme!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 14:00

Tja... rent produktionsmæssigt her du ret - bemærk dog at langt det meste outsourcing såmænd stadigvæk laver at danske underleverandører! Men selv om det ikke umiddelbart går småskidt på mange produktionssteder, skal det vel ikke hindre tiltag som går den anden vej, eller hvad??

Uligheden i grønne afgifter .... doh.... med et argument som

Citat
Dem der har penge nok behøver ikke at spare på vand, el og varme

lægger du jo reelt op til, at alt skal differentieres: Dem, der har penge nok, kan sagtens betale teaterbilletter uden offentlig tilskud, kan sagtens betale tandlæge uden offentlig tilskud, kan sagtens køre med offentlig trafik uden offentlig tilskud.....

Med andre ord: Når vi først har plyndret "de rige" med AMD, topskat, mellemskat osv, så har de alligevel lidt mere tilbage end os andre .... så lad alle vise lønseddel, når de køber billetter, går til tandlæge osv. - så kan de så betale det dobbelte (hvis det er nok??) i forhold til de såkaldte "fattige" - så er det langt mere udjævnet og alle er glade.... - eller hvad??

hvornår er nok nok ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 16:46

Keldd ->

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-05 16:53

Citat
ALLE meningstilkendegivelser er velkomne og påængårnø går ikke til; hvem der giver mig ret, men til dén der i mine øjne er den skarpeste observatør og debatør

Tak for svaret Keldd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-09-05 17:15

Point is my life,
thank you molo.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-09-05 22:43

Der er immervæk forskel på at betale 25% af en flad 10ér og så at betale 25% af en hundredekroneseddel!

Kommentar
Fra : molokyle