/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ændre navn på admin kontoen?
Fra : farai
Vist : 521 gange
160 point
Dato : 22-09-05 18:20

min xp pro starter med en administrator konto, ligesom mange andres:
jeg kan ikke huske hvordan jeg ændrer navnet på kontoen - kan ikke umiddelbart finde det under brugerkonti

hvordan ændrer jeg navnet "administrator" til f.eks mit navn?

vil der opstå problemer hvis jeg gør?

hjælp!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-05 18:33

Kontrolpanel-brugerkonti-administrator-skift ....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-09-05 18:34

Øh... under brugerkonti står da bare "vælg en opgave".... "eller vælg en konto"...."der skal ændres"

Tryk på "adm" (på kontoen)

"Ændre mit navn"

Kommentar
Fra : farai

Dato : 22-09-05 23:44

beklager men når jeg klikker på admin kan jeg ikke finde en funktion
der kan ændre navnet - måske er øjnene lidt trætte

hjælp!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-09-05 00:01

Klik på Start > klik på billedet(en frø eller hest eller hvad du nu har valgt)ved navnet øverest oppe.

Nu er du i Brugerkonti.
Klik på>Startside
klik på> den konto du vil ændre navn på og
klik nu på> ændre navn... Ja gæt selv resten.

Kommentar
Fra : farai

Dato : 24-09-05 10:57

jeg har ikke xp layout men det klassiske

d vil sige jeg efter bootup bliver mødt af den firkantede boks (pro versionen)

og det er den konto (admin) jeg gerne vil ændre navn på

-under bruger kontoen kan jeg godt men ikke admin

-måske noget specielt xp pro

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-05 11:03

Du skal slette adminkontoen, det kan du kun gøre fra en anden konto.

Kommentar
Fra : farai

Dato : 24-09-05 11:39

-det vil sige at jeg ikke kan ændre navnet?
kun slette hele kontoen?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-05 11:42

Du opretter en adminkonto derefter.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-05 11:42

Du opretter en adminkonto derefter.Det er fordi der ikke er sat navn på under indstallationen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 160 point
Dato : 24-09-05 11:49

Du kan ikke ændre navn administator kontoen, men oprette en ny administrator konto med det navn du vælger, inden du slukker eller genstarter skal du huske at flytte dine dokumenter til den nye konto, efter en genstart har du ikke adgang til administrator kontoen selv om der under Documents and Settings er vist en mappe der hedder Administrator, så har du ikke adgang til den, gæt hvem der mistede en hel del dokumenter på den måde.

Kommentar
Fra : farai

Dato : 24-09-05 16:07

jeg vil lige arbejde på forslaget - det kræver nok en backup

-vender snart tilbage

Godkendelse af svar
Fra : farai

Dato : 26-09-05 17:57

Tak for rådet, jeg får ikke tid til det før efterårsferien eller til næste formattering