/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Spærring af VISA-Dankort
Fra : epidedymittis
Vist : 4528 gange
52 point
Dato : 22-09-05 17:19

Hvis man har fået spærret sit dankort, pga. overtræk (som jeg), bliver spærringen så automatisk ophævet, når der går penge ind på kontoen? Sagen er, at jeg får løn imorgen (nok til at dække overtrækket). Skal jeg selv snakke med banken, eller sker det helt automatisk?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 17:21

Jeg er næsten sikker på du skal henvende dig i banken, men ikke helt sikker må jeg indrømme. Har du ikke fået et brev fra banken, da du overtrak??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-09-05 17:25

du skal henvende dig, hvis det er blevet spærret. for det meste er det en smal sag at få det genåbnet, med mindre det sker for ofte så kan det være de ønsker at tilbyde dig en anden ordning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-05 17:26

Bankerne har længe åbent i dag, så ring lige til banken og sig at der kommer penge på kontoen i morgen.
Når pengene er sat ind åbner de din konto igen.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 17:33

Jo, det har jeg ihvertfald. Op til flere styks. Jeg smider jo bare de breve ud, jeg er ligeglad.

Banken HAR da lukket nu hva?

Hvis vi antager, RENT hypotetisk, at jeg går derned imorgen, kan de så genåbne kortet LIGE med det samme?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-05 17:38

Om torsdagen lukker bankerne kl. 18:00

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 62 point
Dato : 22-09-05 17:40

Lige med det samme og lige med det samme, måske efter ½ time.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 17:40

ja det kan godt åbne kortet imens du er der, bare der er kommet nogle skejser ind først

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 17:42

Tak for svaret ans, nordsted og snaptil!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 17:44

selv tak

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 25-09-05 17:33

Kraftedme om automaten i nordea ik har ædt mit kort!!! MEGET irriterende!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-05 12:55

Talte du med banken før din løn blev indsat på kontoen?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 27-09-05 23:06

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg har snakket med dem nu, og det hele er i orden. Mit VISA er tilbage i lommen!