/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
FZ50 luft/tomgang
Fra : JohnnyGoofy
Vist : 1410 gange
5 point
Dato : 21-09-05 22:56

Hey ,jeg har lige fået sådan en smidt i nakken...men jeg mangler en indstilling nål på karburatoren, det er den som man kan skrue med en flad skrue trækker(hvis du står bag ved knallerten kan du nå den ved at skuppe gummi klappen til side ved bagskærmen, i højre side...der er sådan et stykke jern met et hul i som skruetrækker lige kan gå igennem og nå ind til den. Men er det luft skruen, eller tomgangs skruen der sidder der?...og hvor sidder den anden skrue egentlig henne :)

Det må sku da defineres som et let spørgsmål :D

~JohnnyGoofy~

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-05 00:35

Jeg mener den anden sidder ved siden af.
Den mindste er luftskruen som får den til at gå jævnt og den anden løfter gaspjælder, og bestemmer tomgangshastigheden.
Selve strålespidsen kan kun skiftes hvis karburatoren skilles ad, du kan ikke få indstillig strålespids til den knallert.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-09-05 01:03

Troede det var nålen/strålespidesen han manglede.
Men hvad er fz50 puch/???????

Kommentar
Fra : JohnnyGoofy

Dato : 22-09-05 09:58

Jeg må have formuleret mig forkert, det ikke nogen "nål" decideret det sådan en indstillings skrue...plejer der ikke være en skrue til både luft og tomgang på karburatoren?...man kan købe begge hos thansen, men jeg ved ikke lige hvilken en der er som der skal sidde der(se beskrivelsen for at se hvor "der" er )

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 10-10-05 19:53

Jeg har selv en Fz50 og der sidder 2 skruer næsten ved siden af hinanden og den ene er tomgangen og den anden luft skruen....mener helt bestemt et er tomgangen der er inderst.