/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bootleg og Mixtape. Hvad er forskellen??~
Fra : Tobster
Vist : 2894 gange
50 point
Dato : 21-09-05 22:38

Jeg lytter til en del 2pac, og har mange album med hans musik...
Mange af dem er henholdsvis 'Bootlegs' og 'Mixtapes', men hvad er forskellen på disse?
Kan selvfølgelig godt regne ud at 'Mixtapes' er nogle remix....

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 21-09-05 22:58

Bootlegs er koncertoptagelser optaget med f.eks. mikrofon og minidisc-optager - altså piratoptagelser. Disse kan være store samlerobjekter.
Mixtapes aner jeg ikke lige - måske bare sammensætninger af forskellige numre på én cd?? Bare et gæt!

Mvh. Akaup

Accepteret svar
Fra : marcmus17

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-05 14:31

Tobster>
Bootlegs er ikke nødvendigvis koncertoptagelser...
Bootlegs er ikke-udgivet materiale fra en kunstner... det kan være koncertoptagelser, demoer m.m. Alt hvad der ikke er officielt udgivet af kunstner/band kaldes bootlegs...

Mixtapes er som du selv siger... "remix-versioner" disse kan både være lovlige og ulovlige... men som regel er det de ulovlige remixes der kaldes "mixtapes." Når folk uden kunstnerens/pladeselskabets accept laver remixes...

Mvh. Musen

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 23-09-05 14:44

Tak for svaret marcmus17.

Så kan man altså godt have en "mixtape bootleg"... he he....

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 24-09-05 14:34

Det var så lidt Tobster... Altid til rådighed:)

Mvh. Musen:)