/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fragmenterede filer
Fra : botage
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 22-10-02 17:59

hej igen, efter jeg har prøvet Tucows Ad.aware 5.83 program, og har opdateret min explorer 6 er der kommet ca 1gb fragmenterede filer på harddisken? .Hvordan fjerner jeg dem. Jeg bruger windows 2000 proffessionel.
mvh Bo

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 18:20

Hej Bo!

Hvad vil du fjerne?

Hvis du vil have din harddisk defragmenteret så prøv at kugge under dine programmer og om du ikke har et der hedder defragmentering.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-10-02 18:21

Kan du ikke løse problemet ved hjælp af Windows eget defragmenteringsværktøj?

Kommentar
Fra : botage

Dato : 22-10-02 19:41

hej, nej defragmenteringen fjernede det ikke, men scandisk og søgningen *.tmp. *.old. *.bak. *.chk. husk mellemrum mellem ordene, det kom jeg i tanker om at jeg havde lært på et kursus.Så forsvandt de. Men husk mellemrummet, det kan vist lade sig gøre at slette hele systemet ellers.
mvh Bo

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 200 point
Dato : 22-10-02 19:59

Hej igen Bo!

Nej - defragmentering fjerner normalt ikke filer; men gør at din hardisk kører hurtigere og ikke er fragmenterede, d.v.s. at filerne hænger sammen i et stykke i stedet for at 1 fil kan ligge flere steder på harddisken, den funktion du nævner der, var ikke lige det jeg troede du mente, og jeg bruger da også selv funktionen ind i mellem.

Hvis man ved hvilke filer man vil fjerne kan man også bruge stifinder. Men det bruger jeg selv først at benytte når jeg har afinstalleret via programmets egen funktion eller via "Kontrolpanel" og derefter "Tilføj fjern programmer".

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-10-02 20:12

Du siger, at efter afprøvningen af AdAware og opdateringen af IE6 fik du på harddisken ca. EN GIGABYTE fragmenterede filer, som bare skulle fjernes?
Det lyder altså både meget voldsomt og meget underligt.

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 22-10-02 20:18

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 20:36

"botage" <botage.news@kandu.dk> wrote in message
news:vret9.159274$Qk5.5790830@news010.worldonline.dk...
> hej igen, efter jeg har prøvet Tucows Ad.aware 5.83 program, og har
> opdateret min explorer 6 er der kommet ca 1gb fragmenterede filer på
> harddisken? .Hvordan fjerner jeg dem. Jeg bruger windows 2000
> proffessionel.
> mvh Bo

Peg på drevet i fil-explorer og højreklik og vælg "properties" -> Tools ->
defragmentation

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/
http://home.cbkn.dk/spyware/

Kommentar
Fra : botage

Dato : 22-10-02 22:59

ja,, det var meget underligt, det har jeg heldigvis ikke prøvet før, men jeg kender ikke Ad.aware programmet og det er nok lykkedes mig at gøre noget helt forkert, men selvfølgelig er det irreterende når der bliver lagt filer ind på pcen som jeg ikke har bedt om, så meningen er jo god nok, jeg bryder mig ikke om mails jeg ikke har bedt om eller hvad det nu kan være.
mvh Bo