/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Syn af MC fra 99
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 587 gange
50 point
Dato : 21-09-05 19:10

Hej.

Ved godt emnet har været oppe nogle gange, men jeg vil gerne være 100 % sikker inden jeg afslutter min handel.

jeg er ved at sælge min GSX-f'er fra 1999. den blev sidst godkendt i april måned 04. Skal den så synes hvis jeg sælger den i morgen, eller er den synsfri??

hvis nogen har et link til en side hvor det står sort på hvidt, så vil jeg meget gerne have det...

Håber nogen kan hjælpe da både køber og jeg er interesseret i at få afsluttet handlen...

Hilsen

Oompa.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-05 19:18

Citat
Hvis du har et køretøj, der ikke er omfattet af reglerne om periodisk syn, f.eks. en campingvogn eller en traktor, skal køretøjet synes ved ejerskifte.

Det gælder dog ikke, hvis:

køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden, og det er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden, og det er godkendt inden for det sidste år.

fra www.politi.dk

Den regel gælder også for MC, der ikke er omfattet er reglerne om periodisk syn

Den holder altså syn i 2 år, da den er under 10 år gammel, og skal derfor ikke synes ved ejerskifte nu.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 21-09-05 19:27

Tusind tak for hjælpen DOVA.
Lige det jeg skulle vide.

Så kan jeg jo roligt sælge...