/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sprittusch på læderstol?
Fra : andreasf
Vist : 3497 gange
50 point
Dato : 21-09-05 15:59

Jeg har fundet en gammel læderlænestol i råhvid/beige læder. Der er dog nogen sprittuschpletter på. er der nogen der ved, om det er muligt at få sådanne pletter af? Og hvordan?

mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-05 16:38

Jeg ville lige så forsigtigt prøve med sprit på en enkelt lille plet, og så godt med læderfedt bagefter, men jeg tvivler på du kan få det helt af, det er nok trukket helt ind i læderet.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 21-09-05 17:57

Jeg har prøvet med sprit, og det er ikke til at få det helt af

mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-05 18:07

http://www.plet-rens.dk/clean.php?id=198

Jeg ville prøve med en "grød" af vand og sæbespåner.

Hvis det fjerner pletten ville jeg bagefter smøre med lædervoks.

http://www.ask-alex.dk/artikler/?cid=14§ion=41&submit=TRUE&searchfrase=l%E6derm%F8bler&selection=58&x=0&y=0

Hilsen ans

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-09-05 19:25

hej...........
Det er som før nævnt her nok umuligt at fjerne pletten/pletterne helt uden at det er at se. Men hvad med at bruge samme metode som tatovører bruger .Find en farve som ligner og så giv den et tyndt strøg eller flere til det er dækket .Nu tænker jeg ikke på alm maling men måske neglelak i en tilnærmelses vis lig farve

mvh sverola