/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke afinstalere
Fra : oscardino
Vist : 380 gange
130 point
Dato : 21-09-05 15:29

Hej alle

Jeg har det sidste stykke tid haft det problem,at når jeg vil afinstalere et program kommer der i 8 ud af 10 gange
meddelsen, Could not open INSTALL.LOG file. Også meddelsen DLL filen er ikke registeret kommer af og til. Min pc skullle være "ren"

Nogen der kan hjælpe ?

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-09-05 15:39

Prøv at starte op fejlsikret tilstand og så prøv så at afinstalere

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 21-09-05 17:54

Du kan også prøve at installere programmet igen, og få de manglende / skadede filer ind. Derefter prøv at afinstallere igen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-09-05 21:02

Hæ - det evige windows-problem.....

Problemet opstår som regel i et af følgende to tilfælde:

1) Programmet, og dettes folder (eller nogle af folderne) er blevet slettet fra harddisken uden forudgående afinstallation.
2) Mappen med midletidige filer er blevet tømt. Mange programmer har for uvane at lægge "uninstall" informationen i en mappe for midlertidige filer.
3) En nyere programversion har overskrevet den oprindelige uninstall fil....

~ jeg har med held flere gange installeret softwaren igen, og så foretaget en afinstallation umiddelbart efter for at afhjælpe problemet.

men det er ikke en 100% garanti.

mvh berpox

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-09-05 21:56

Du skal altid afinstallere ved at åbne kontrolpanel og vælge tilføj/fjern programmer. Tilføj/fjern programmer viser en liste over de installerede programmer. Marker det program du vil afinstallere og klik på afinstaller.
Hvis du ikke anvender denne metode får du netop de beskrevne problemer. Installer som de øvrige har beskrevet programmet igen og afinstaller det derefter som beskrevet ovenfor.

mvh 25