/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorvask
Fra : RISKOGER
Vist : 779 gange
50 point
Dato : 21-09-05 14:37

Hej alle.

Er der nogle som har en ide, om hvordan man kan undgå at få kalk pletter over alt i motor rummet, efter at man har vasket motoren med højtryksspuler.

Har hørt at man kan få en slags spray som man giver hele motoren efter vask, som skulle få pletterne til at forsvinde. Passer det???

"Jeg er klar over at man kan lade være med at vaske motoren, og at man kan vaske den i vand fra en regnvands tønde"

Andre forslag modtages gerne.

Venligst Riskogeren

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-09-05 15:15

Dav, det er noget der hedder Cartec 'motormakeup' - se dette link:

http://www.kauslunde-biler.dk/cartec.html#4

I øvrigt en god side hvor vi kan lære noget om 'bil-forkælelse'

God arbejdslyst fra vil.du som hermed er ude

Kommentar
Fra : pims

Dato : 21-09-05 17:19

Hvis du sprøjter motorvask på motoren, og lader det sidde en halv times tid, behøver du kun at oversprøjte den med en haveslange. Jeg tror dog ikke at du slipper for kalkpletter, medmindre du bruger demineraliseret vand. De kan dog tørres af med en klud til sidst.
Held og lykke med det.
Pims

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-09-05 17:52

Det jeg gør er og tage en blesepistol og bleser af vannet efter jeg har brugt høytrykspyleren. Det krever at du har tilgang til en kompressor.
alimak

Accepteret svar
Fra : buggyman

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-05 19:04

Hvis du ik har trykluft tøre du bare over med en klud. Sprøjt der efter Wd40 over motorrummet. Det fortrænger vand og ligger en hinde så snavs ikke bider på. Selv efter et halv år er det stadig pænt.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-09-05 20:00

Hej Riskoger

Kører du også TOYOTA. Det både min kone Corolla og jeg Carina. Du kan købe motorrens på enhver tankstation. Lad det virke et stykke tid. Læs brugsanvisningen på spraydåsen. Skyld derefter med en almindelig "havebruser". Start motoren, lad den kører til den bliver varm eller bedre, kør en lille tur, og der er ingen kalkpletter.

Mvh. Franksp

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 22-09-05 08:45

Hej Franksp.

Desværre!!!

Jeg kører mitsubishi lancer

Venlig hilsen Riskogeren

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 22-04-06 21:04

Tak for svaret buggyman.