/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælp til psoriasis
Fra : vibped
Vist : 2075 gange
40 point
Dato : 22-10-02 14:49

Jeg har psoriasis i hovedbunden. Er der nogle der har gode erfaringer til at mindske/komme af med psoriasis.
Jeg kan sige, at jeg kender en, der er kommet af med sit i hovedbunden ved at bruge fructis-shampoo. Men det virker ikke hos mig. Er der nogle, der kan hjælpe vil jeg blive super glad!

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-02 14:59

Er du sikker på det er psoriasis?
Jeg har selv haft noget, der lignede det meget. Det viste sig at være min krops reaktion på candida i tarmene. Den er jeg nu kvit og det samme gælder "kagerne" af skæl efter i et halvt år at have undgået gærede produkter samt sukker, hvedemel og komælk. Den sidste rest forsvandt efter at have brugt apotekets antiskælshampo. Jeg kan ikke huske navnet, men den er netop rettet mod svamp.
Det var med hjælp fra en kinosolog at jeg fandt ud af hvilke fødevare jeg skulle undgå.
Skriv gerne lidt mere.

Rikke

Godkendelse af svar
Fra : vibped

Dato : 22-10-02 15:46

Jeg er rimelig sikker på at det er psoriasis, da jeg har tidligere har været til læge pga. det og her fik jeg jeg noget liniment, som er til behandling af psoriasis, men lægen kan jo også tage fejl.
Hvad er det lige en kinosolog er? Det lyder lidt som om du har været på en blodtypediæt, måske det er det samme? for jeg er ved at undersøge fakta om blodtypediæt for det kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 14:50

"vibped" <vibped.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7Fbt9.157621$Qk5.5769188@news010.worldonline.dk...

.. Er der nogle der har gode erfaringer
> til at mindske/komme af med psoriasis.

Prøv akupunktur - det skulle være godt.

/ Knudsen

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-10-02 16:47

Her kan du læse om, hvad en kinesolog laver:
http://www.helsenettet.com/alternativ/kinesiologi.asp

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-02 19:06

Ikke for at reklamere *GG* Jeg hverken forhandler det eller pønser på det Men prøv Aloe Vera, det skulle være godt til hudproblemer.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 19:45

"vibped" <vibped.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7Fbt9.157621$Qk5.5769188@news010.worldonline.dk...
> Jeg har psoriasis i hovedbunden. Er der nogle der har gode erfaringer
> til at mindske/komme af med psoriasis.

Jeg blev hjulpet af Shampoo fra Urtekram - som kan købes i Super Best,
Kvickly, Brugsen mv. - Den er den reneste shampoo jeg har prøvet - næst
efter den hjemmelavede. http://www.urtekram.dk/uk/Page201.htm

Du kan selv lave dine shampooer - det er ikke svært. Ingredienserne
kan du købe her: http://www.urtegaarden.dk/

Mari

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 23-10-02 10:03

Hej vibped

Ne, det er ikke en blodtypediæt, jeg har fulgt, selvom jeg vil medgive dig i, at det godt kunne ligne. Kinesologen testede mig for for hver enkelt fødevare og fandt på den måde, frem til hvilke jeg skulle undgå. Derved fandt jeg blandt andet ud af, at jeg havde intolerance overfor komælk men ikke overfor gedemælk. En lettelse da jeg er meget glad for ost!

Hudproblemer (også Psoriasis), har jeg ladet mig fortælle, er ofte et tegn på en ophobning af affaldsstoffer i kroppen. Når den ikke kan komme af med dem via sved, urin og afføring giver det eksem, helvedesild, irritation, skæl osv. Psykisk ubalance kan også give de samme problemer.
Og hvad gør man så?
Først vil jeg se på kosten (en sund sjæl i et sundt legme) og her kan en kinesolog hjælpe eller evt. en kostterapeut, som jeg dog ingen erfaringer har med. Giv din krop tid til at rense ud. Det kan godt tage et halvt til et helt år, men hold ud! Det lønner sig :)
For mig var de første 2-3 uger meget svære. det var ligesom da jeg holdte med at ryge. Her var det blot sukker jeg higede efter. Da det var overstået fik jeg (som belønning) en lethedsfølelse i kroppen. Min mave begyndte at fungere helt normalt (havde tidligere ret tit hård mave), jeg følte mig ikke oppustet, fik mere energi og på trods af pomfritter, nødder og popcorn (erstatning for de søde sager) begyndte jeg at tabe mig. Lidt efter lidt forsvandt mine problemer med irriteret hud ved næsefløjene, svage slimhinder og de voldsomme skæl i hovedbunden.
Jeg kunne nævne mange flere områder men disse er blot for at give dig et indtryk af mit forløb som du måske kan samligne med din egen situation.
Jeg kan i hvert tilfælde kun anbefale at du ser på din kost med andre øjne, og få gerne hjælp udefra.
Der bliver nævnt akupunktur som en mulighed og det vil absolut også være en hjælp til at få udrenset ligesom zoneterapi. Det gør det bare sjældent alene.

Mange hilsner
Rikke

Kommentar
Fra : vibped

Dato : 25-10-02 09:34

Hej Rikke.

Mange tak for dit svar. Det var en god idé med at rense kroppen ud. Jeg har ofte tænkt på det, men jeg er ret grøn på det område, og jeg må indrømme at en boullionkur ikke lyder ret fristende... Men jeg ved ikke om det er det du tænker på når du snakker om at rense kroppen??? Og hvad vil det koste at konsultere en kinosolog??? Jeg er jo bare en fattig elev, så det er ikke penge jeg svømmer i!!!

God weekend :)

Mange hilsner

Vibeke

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 04-01-03 23:18

Min afdøde kone havde fra sin mor et gammelt husråd hun brugte, og gav det gavmildt ud til venner og hvem hun ellers ko i kontakt med bl. a. folk med psoriasis; men ellers alle former for eksem. Jeg har kendt flere som blev kureret, og jeg var selv vidne til at hun kurerede sine hænder for et meget kraftigt angreb af nikkeleksem.
Midlet er: Morgenfruesprit = ½ l hospitalssprit hvori der lægges 20 frøkapsler fra morgenfruer. Efter 3 dage sies kapslerne fra, og bader de angrebne områder med spritopløsningen et par gange om dagen. De tilfælde jeg selv har set begyndte virkningen næsten med det samme. Billigt og ufarligt.
god bedring
hilsen
rfou

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 05-01-03 14:47

Kære Vibeke
Jeg er ked af at jeg først har set dit spørgsmål nu - men bedre sent end aldrig
Med at rense ud mener jeg ikke diverse saftkure og lign. Kroppen er så viist indrettet at den selv renser ud, men hvis den overbelastes med affaldsstoffer, sker der en ophobning i kroppen, som kan give eksem og hudirritation. Derfor gælder det om at give kroppen en pause for de belastende fødevare, så den kan få ro til at skille sig af med de ophobede affaldsstoffer.
Hos mig er det svampen i tarmene, der er den store synder, idet den afgiver affaldsstoffer som enhver anden levende organisme. Samtidig er jeg ikke i stand til at fordøje komælk, med det resultat at mælken nærmest "rådner" i tarmen. Det belaster systemet, så det ikke kan følge med. Derfor galte det om at holde sig fra komælk og få sultet svampen, så min krop igen kunne holde trit med mit indtage af fødevare.
Julen er netop overstået, og jeg har ikke holdt min diæt i 6 uger. Det kan mærkes, så jeg har netop spist mit sidste stykke kage i lang tid, for jeg længes efter lethedsfølelsen igen

Held og lykke - og skriv endelig igen, hvis der er noget du er i tvivl om.
Mange hilsner
Rikke

Kommentar
Fra : solvang

Dato : 13-02-03 00:32

Min storebror og min svigerinde er begge kommet på Aloe Vera drikke gel, efter at jeg blev forhandler af det og det har bare hjulpet såååå meget på deres Psoriasis.

I tilfælde af spørgsmål om Aloe Vera drikke gel:
Send mig en mail EGC@pc.dk

M.V.H.
Else
Din uafhængige FLP distributør.

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 13-02-04 11:46

rcn: Og hvor skaffer man hospitalssprit? Det er, så vidt jeg ved, ikke længere på det danske marked. Matas fører det i hvert fald ikke...