/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
45 EU til motorcykel
Fra : smxxx
Vist : 1034 gange
50 point
Dato : 20-09-05 23:43

Hej.
Nogen der ved om en 45 EU, kan/må laves om til/ synes som motorcykel/scooter

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-05 00:07

Det kan/må den godt, men det kræver en omregistrering. Dette kan først ske efter at politiet har checket og godkendt. Det betyder også at du skal betale for at få den Skattemæssigt opgraderet. Det billigste er nok at sælge 45'eren og købe en anden motorcykel/scooter. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-09-05 00:12

Det var pokkers.
Med andre ord, så skal Told og Skat, have penge, men det kan vel ikke blive en bondegård

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 21-09-05 00:45

Det kan ikke svare sig med de priser du kan få en ny "kinesercykel" til i dagens danmark. Fra. 7995 + lev for en motorcykel

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-09-05 00:48

kennethskou
Hej, ved det godt, men alligevel.
Prøver at høre Told,
Takker for deltagelse.

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 21-09-05 00:49

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 21-09-05 01:04

SMXXX - du må meget gerne melde tilbage, hvordan det går med told og skvat, hvadenten det er positivt eller negativt.
Altid rart at høre hvis der kan laves en god handel. LOL

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 21-09-05 01:05

SMXXX - du må meget gerne melde tilbage, hvordan det går med told og skvat, hvadenten det er positivt eller negativt.
Altid rart at høre hvis der kan laves en god handel. LOL

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-09-05 01:23

Jeps
will doo dat, men det tager sikkert tid

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-05 10:50

Det kan må den ikke nej, ifølge detailforskrifter for motorcykler, så det er et forkert svar du har fået.

Jeg har arbejdet med den slags, så det ved jeg.

For det er den slet ikke typegodkendt til, og opretholder ikke de krav til tekninsk og mekanisk udstyr der stilles til en motorcykel.

Sådan er det bare.

En typegodkendelse ændres/opgraderes ikke sådan lige.

Hvis du vil have motorcykel, skal du sælge knallerten og købe dig en lille billig motorcykel, men der må du så være forberedt på, at det er meget dyrere i vægtafgift og forsikring (især forsikring)

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-09-05 11:03

Hej
Syntes også det lød lidt for godt...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-09-05 12:10

Citat
Det kan må den ikke nej, ifølge detailforskrifter for motorcykler, så det er et forkert svar du har fået.

..... denne gang har du IKKE ret dova
---------------------------------
Jeg har en bekendt som for ca. 1 måned siden fik synet sin 45-scooter og dermed en alm. størrelse motorcykelnummerplade på - han skal så selvfølgelig betale vægtafgift, som en 45 jo ellers er fritaget for.
Grunden til at han gjorde dette er at han dagligt kører over Storebælt - det må man nemlig ikke på en 45-knallert, så det kan man altså godt
--------------------------------------------
Iøvrigt havde jeg en ungdomsven som allerede i midten af 70´erne fik nummerplader på en såkaldt "Puch Flagskib" - den blev monteret med diverse sager, såsom bedre bremser og blinklys og selvfølgelig tunet temmelig voldsomt, men den blev altså også indregistreret og fik nummerplade på, selvom det var en 30-knallert oprindelig.
Så på trods af dit overbevisende svar dova - så må jeg fastholde at det ER muligt at få en 45-scooter synet og indregistreret som motorcykel.
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-05 12:46

bennymanden

jeg vil stadig fastholde, at såfremt køretøjet ikke er typegodkendt til at måtte indregistreres som motorcykel, så kan det ikke lade sig gøre.

"To- og trehjulede motordrevne køretøjer:
Standardtypegodkendt køretøj, der er omfattet af EUdirektiv 2002/24/EF om standardtypegodkendelse af to- og trehjulede motordrevne køretøjer, skal opfylde de tekniske krav indenfor køretøjets kategori, som nævnt i bilag 6 i de nævnte EU direktiver eller ECEregulativer."

Og
" EUknallert= Registreringspligtig knallert:
knallert der er typegodkendt med en konstruktiv bestemt maksimalhastighed på mere end 30 km/h.
Og følgende med en konstuktivt bestemt maksimal hastighed på ikke over 30 km/t:
a : trehjulede knallerter (bortset fra invalideknallert)
b: knallert der ikke opfylder reglerne om motor for ikke-registreringspligtige knallerter
c: knallert indrettet til passager"

Så der er nogen betingelser der skal være opfyldt for at man kan sige det kan lade sig gøre:

1: at det drejer sig om et i forvejen "nedgraderet" køretøj, som i form af nogen begrænsninger m.h.t. maks. hastighed, er godkendt til at køre som knallert, men som i forvejen altså besidder typegodkendelsen til at kunne registreres som motorcykel.
2: at man får ombygget køretøjet, så det teknisk lever op til kravene til motorcykel og får udstedt en (ikke typegodkendelse) men en godkendelseserklæring, der så kun gælder for det ene køretøj.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 02:04

Hej
Når man ser denne, og en almindelig Scooter, så kan jeg ikke se forskellen.
Men vil lige høre hvad Poli siger til alt dette.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20226366