/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilken trådløs router???
Fra : paratech1
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 20-09-05 22:44

Hej!
Jeg på udkig efter en trådløs router der har en god rækkevide.
Jeg sværmer lidt omkring en LINKSYS idet den har fået gode kommentarer på edbpriser.dk, men jeg har svært ved at finde ud af hvor god række vide der er på dem.
Jeg er ikke interesseret i at sætte mere end én router op. Vores hus er på 186 m², og vi har tre computere + evt en playstation der skal kobles på det trådløse netværk.
Hvad anbefaler I?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-05 23:51

Jeg bruger selv D-link. Umiddelbart kommer det af en anbefaling fra vores IT-chef, som har lavet en forundersøgelse med henblik på at lave det på arbejdet. Jeg kan godt lide udseendet på Linksys, men han påpegede at elektriske støjproblemer typisk vil være mindre, hvis der er brugt metalkasser. Jeg har ikke belæg for at sige, om det er rigtigt eller forkert, men det lyder egentligt logisk nok.

Som nævnt købte jeg så en D-link router og tilhørende kort. Prismæssigt er det nogenlunde det samme som linksys, og det må konstateres at opsætningen var let og systemet er helt stabilt. Kan egentlig kun anbefales

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-05 23:52

PS: Huset er 181 m², routeren er placeret i midten, og det rækker fint over det hele.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 21-09-05 08:21

http://www.satech.dk/privat/wireless.php?ProductID=68

routeren er en REPOTEC WR-1456.

Hvis den ikke helt når ud i hjørnerne kan der købes en antenne der fordobler rækkevidden for en ekstra hund.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-05 20:17

Jeg bruger en TopCom WBR654 der er monteret med en extern stavantenne på magnetfod. Den dækker hele huset og haven med, selv om huset ligger i den ene ende af haven.

Linksys er meget opreklameret, og det er der sikkert en grund til, at de er nød til det.

Uanset hvilket mærke du vælger, så vær på forkant med tiden. Den skal helst kunne køre 802.11b og g - og også gerne super-g = 108 Mbit.
Husk så også at opdatere firmwaren i routeren når du får den hjem. Det vil løse mange problemer fra starten, da alt for mange routere er født med en tidligere version, som ikke er befriet for børnesygdomme. Så derfor vil en opdatering være at anbefale.