/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stillads
Fra : nosus
Vist : 2231 gange
300 point
Dato : 20-09-05 19:19

Jeg skal til at male endegavle på et ca 6,7-8 m højt hus.
Kan nogen fortælle mig hvor jeg kan leje / købe stillads til det?
- og ca - pris. Jeg bor i Østjylland.

Venlig hilsen nosus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-05 19:37
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 19:49

Lej en lift, det er nemmere (hvis den kan komme ind). Århus - så kunne det være BMS, ellers Århus Stilladsudlejning, Horsens - Horsens Liftudlejning Esben osv osv. Vejle, Haderslev mv Delphin.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-05 21:37

Et så højt stillads skal forankres i muren og det er jo ikke lige sagen når der skal males.
Jeg har selv lige malet mit hus og valgte, at bruge en hejsestige til gavlspidsen og så klare resten fra murerbukke der blev hævet til 3 m. dækhøjde (med udvendig afstivning).
Når der først skal klargøres og så males mindst 2 gange bagefter er det dyrt med en lift med mindre man kunne finde en der udlejer ældre byggelifte (traktor med løftetårn).
Da jeg var færdig her for en måned siden opdagede jeg at jeg kunne have lejet en ældre byggelift for 1200 pr uge.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 300 point
Dato : 21-09-05 05:44

lej et rullestilad , det koster ca 250 kr i døgnet i den højde
er nemt at stille op , der er afstivning med ( skal ikke forankres til muren som bjarne siger )

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-09-05 08:47

Rullestillads er klart at fortrække, da det er billigt, og nemt at arbejde med.
Er man 2 mand flyttes det nemt, og man føler sig sikker når man arbejder.

Har lejet hos CITO i Viborg, de bringer vidst ud i hele landet.

Søg på det "gulesider" under udlejning eller stillads.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-05 10:16

Alt over to meter skal forankres.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-05 10:45

.........eller der skal monteres støtteben. Over 6 m. skal der monteres lange støtteben og stilladset skal være min. 130cm bredt.

Godkendelse af svar
Fra : nosus

Dato : 22-09-05 18:45

Tak for svaret bredker, og alle andre også forøvrigt. Jeg tror jeg vil gøre lige det.
Venlig hilsen Nosus