/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem kender denne sang???
Fra : ub40nr1
Vist : 1217 gange
70 point
Dato : 20-09-05 17:27

Jeg leder efter en sang for min mor hun har fået den på hjernen men kan ikke huske hvem der synger den, hun mener hun hedder renee og hun er fra tyskland, sangen hedder "Goodbye jimmy Goodbye"

Jeg kan ikke finde den nogen steder, og hvis jeg søger på renee kommer der ikke noget med Goodbye jimmy goodbye, håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig, nu har brugt flere timer på at finde den uden held.

Hvis den rigtige blir fundet blir pointene forhøjet til den hurtigste.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 17:30
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 17:35
Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 20-09-05 17:39

Det er ikke Ruby murray heller ikke Kathy Linden

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 20-09-05 17:44

Nordsted1 det nederste link virker ikke jeg får hvid skræm.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 17:50

Jeg har lavet en søgning i Biblioteksdatabasen. Har ikke fundet på CD eller LP, men:

Beskrivelse Udvælg
78.797
Imudico's melodibog 31 : for 1 stemme med becifring / samlet og redigeret af John Rasmussen. - Copenhagen : Imudico, cop. 1990. - 59 sider : 31 cm

Dansk og engelsk tekst.
På omslaget: For el-orgel, klaver og guitar med becifring og akkord-diagrammer.
Akkorder vist i klaviatur.
5 stykker uden tekst.
Med alfabetisk register til bind 1-30.
Indhold: Vi har det jo dejligt. Tabt lykke. Song of souvenirs. Drink to me only. En dag er ikke levet uden kærlighed. Afholdssagen. Lyngbyvej. Opus one. Mandalay. April in Paris. Daydream. I'm a believer. Welcome to my world. Nu er dagen fuld af sang. Jylland mellem tvende have. Ständchen. Fame. Østre Gasværk. What do you wanna make those eyes at me for. Kom til Alaska. I walk the line. Når en sømand har taget sin tørn. Ulvehøjen. Vascomat-Liza. Rivers of Babylon. Lullaby of Broadway. California here I come. With a song in my heart. Solskinsserenade. You've lost that lovin' feeling. Fiskerpigens sang. Who put the bomp. Tiger rag. You don't have to say you love me. The windmills of your mind. Smil gennem tårer. Goodbye Jimmy, goodbye. Ludwig van Beethoven: Symfoni nr. 9, d-mol, opus 125 (Freude schöner Götterfunken). Edvard Grieg: Peer Gynt-suite nr. 2, opus 55 (Solveigs sang).
Bestil.nr: EMA 0031 : spiralryg : kr. 88.75.

Her findes melodi og noder på et nummer med titlen: Goodbye, Jimmy, Goodbye.

Håber du kan bruge det til noget. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 17:53

Kathy Linden i 1959

http://insup44.netian.com/pop6.htm

ooOOOoooohhh memories

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 20-09-05 17:59

miritdk det er ikke Kathy linden, desværre.

Arne hmmmm jeg skulle bruge kunsterens navn, noder og lyd hjælper ikke, hvis ikke der blir sunget oz.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 18:04

jeg prøver lige linket igen, her er lyd på, men du sagde jo at det ikke var Ruby???

http://box.dk/Magellan/search.do

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 20-09-05 18:10

Norsted1 min mor som jeg leder efter sangen til siger det ikke er Ruby, og når jeg trykker på linket får jeg hvis skærm igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 18:10

http://search.music.yahoo.com/search/?m=all&p=goodbye+jimmy

klik ind og hør det lille stykke eksempel - det er ruby

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 18:11

ØV ØV ØV det vil bare ikke... prøv bare at gå ind på htt://box.dk og søg på Goodbye Jimmy Goodbye

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 20:10

det ver ikke renee du skulle lede efter - det var evelyn harlene der indsang den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 21:09

også til ovenstående

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 20-09-05 21:54

Er hun tysker? Min mor siger det er en renee der har sunget den.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 20-09-05 22:23

hejsa prøv at søge på bente lind & the lunic group de har lavet en
sang der hedder det.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-09-05 22:30
Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 21-09-05 15:13

Indtil videre er det ikke lykkedes at finde frem til hende der synger den version min mor har fået på hjernen, hun påstår stadig hårnakket at det er en tysker og at hun hedder noget med renee, der er mere go i den version hun snakker om, de versioner med Ruby, og Kathy er for stille el langsomme, håber der er en der kan hjælpe for jeg har igen idag brugt flere timer på at lede efter den :-/

Min mor siger den var fremme i starten af 60 erne, i hvertfald inden 1966.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-05 16:29

Does anyone remember the song called Goodbye Jimmy, Goodbye?? This was popular in 1959. I do not remember who sang it. - abrick_99@yahoo.com
Answer: Goodbye Jimmy, Goodbye was by Kathy Linden. It peaked at NO 11 on the Billboard charts in 1959. - scoty-a@ihug.co.nz
Answer: Kathy Linden,who was a world-class knockout, later married one of the Walker Brothers,,, - wmex1510

jeg kan altså heller ikke komme længere end kathy linden - og i og med hun sang i 1959 passer det fint at den har kørt herhjemme gennem starten af 60´erne

Jeg husker den i hvertfald med hende - mon ikke det med at de er for langsomme er lidt erindringsforskydelse ???

giver op LOL

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 21-09-05 18:31

Jeg horte den med en der ikke er nævnt her igår og der var mere pep på end med kathy el ruby, men det var ikke den sanger der ledes efter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-05 20:05

hvor hørte du den ?????????.......... det kan jo være det kan give et spor - faktisk et smadder irriterende spørgsmål

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 22-09-05 19:13

Det var en jeg fandt, der stod desværre ikke hvem der sang den men det var ikke nogle af dem der er nævnt her, og der var mere pep på end med Ruby og Kathy, men det var heller ikke den rigtige.

Min mor havde for mange år siden lp´en hvor den er på, og hun siger hende der sang den på LP´en hedder renee, jeg tror jeg vil høre hende imorgen og hun kan huske hvad pladen hed, for så letter det nok søgningen.

miritdk ja et irreterende spørgsmål, smadder smadder irreterende for nu vil jeg finde den...

Kommentar
Fra : miritdk