/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Flytter til Aalborg
Fra : Dipsey
Vist : 937 gange
50 point
Dato : 20-09-05 17:18

Jeg arbejder på at flytte til Aalborg til Januar.
Og har så lige et par spørgsmål.
Er der nogen der ved hvem der er billigst at få flyttet ting af? Jeg bor i København og skal have flyttet hvad der svarer til 2 værelser.
Er der nogen der ved en ca pris på en 3. værelses lejlighed i 9000 inkl forburg? Har hørt det ikke er så svært igen at finde lejlighed der, nogen der har gode sider man kan sætte opslag?
Og til sidst, skal man have arbejde i byen før man må flytte, for det gør jo det hele lidt mere besværligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-05 17:28

Vi bor ikke i en diktaturstat, du flytter altså når og hvor du vil.
Lige for tiden er der meget at vælge på i Aalborg.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-09-05 18:15

Kig ind på www.plus-bolig.dk
Der er ikke meget ventetid i øjeblikket.

MVH

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-09-05 20:00

Hej Dipsey

Her er lidt forskellige priseksempler http://www.djh.dk/semesterprojekt/2000f/studiekammeret/missionflytning.html

Men vil da foreslå dig at tage kontakt til flyttefirmaer både i Aalborg og København. Måske kan du finde et firma, der kører tom fra Kbh. til Aalborg, hvormed det så kan blive billigere.

Med hensyn til at finde bolig, kan du tage kontakt til boligselskaber http://www.aku-aalborg.dk/index.html og forhøre, hvor lang ventetiden er er. Hvor nemt det er at finde bolig i Aalborg aner jeg ikke.

Du kan også indrykke en anonce i Nordjyske http://www.nordjyske.dk/ at du søger lejlighed. Mange private udlejere foretrækker at kontakte søgende.

Håber her er lidt du kan bruge.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 20-09-05 20:20

http://www.ledige-lejligheder.dk/?page=show_area_udlejer&area=14 Her kan du se lidt om priser i Aalborg/Nørresundby, boe selv i Aalborg og det er en Kanon god by.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 20-09-05 21:30

hej er selv lige flyttet til kolding fra Kbn.
vi gav for 3 værelser 12.000. med dette firma.
http://www.intermoving.dk/
fik tilbud fra 2 andre der var meget dyrere.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 20-09-05 21:31

mener Kbh.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-09-05 21:39

jeg har for nogle år siden foretaget en flytning fra vordingborg til ålborg.det foregik på den måde, at jeg fik dsb til at levere en container på adressen jeg skulle fraflytte, og så hente den igen når jeg havde pakket den. det tager godt nok en dag mere med transporten, og den ene dag boede jeg på hotel. men det var stadig langt under halv pris af, hvad et flyttefirma skulle have.

Kommentar
Fra : AnneM

Dato : 12-10-05 11:01

Se dette link - fx. har boligselskabet Lykkebo pt. ledige boliger ; http://centrumbolig.dk/aalborg/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-10-05 12:08

prøv også lejerbo eller vanggården. hvis du ikke har noget imod at bo sammen med mange indvandrere , er der masser af muligheder i aalborg øst, og det er heller ikke særligt dyrt.
der er kanongode busforbindelser og indkøbsmuligheder i området

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-10-05 22:31

Det er lækre lejligheder hos Lykkebo, men det er jo privat ejet, så er der nogen der kender til dem og ved det ikke er en omgang fup?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-05 22:45

Lykkebo er et udmærket boligselskab, men det er svært at komme ind hvis du ikke er skrevet op. og der er venteliste.
Hvis ikke det absolut skal være i centrum, har vanggården en del lejligheder i Gistrup. det er rækkehuse med en lille have til. de fåes fra et-værelses til i hvert fald tre-værelses, og er overkommelige i pris. bus lige ved døren. alle indkøbsmuligheder inden for nogle hundrede meter. kan varmt anbefales. vores datter har boet der, og det må siges at være i den bedre halvdel.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-10-05 22:47

Okay, der er ellers ledige lejemål, står der?
Og det skal helst være i centrum og det skal være en lejlighed.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-05 23:00

Jamen så er det jo bare at springe til. det er ikke noget gangsterfirma, så havde det helt sikkert været fremme i medierne, og det har jeg på intet tidspunkt oplevet. og du skal være hjertelig velkommen til ålborg.

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 14-02-06 18:19

Tak for svaret trimare46.