/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
flash til Minolta Z5
Fra : berthaprop
Vist : 1317 gange
200 point
Dato : 20-09-05 16:36

Har kigget lidt ruindt på nettet men kan ikke finde ud af hvad det er for en blitz jeg skal have til min Z5. Er der nogen som har svaret og evt et link til stedet hvor jeg kan kan købe den

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-09-05 18:03

Hejsa
www.platanfoto.dk er importør at Minolta, de har Blitz der passer.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-05 20:15

Yeps berthaprop!
Jeg har selv dette kamera "Konica-Minolta Dimage Z5" og har da også købt den blitz der kan køre sammen med kameraet. Det er Minolta's Program Flash 2500 (D), som giver en langt bedre belysning, end den nefa lygte der er bygget ind i kameraet.
Enhver fotohandler kan skaffe denne blitz, men prisen kan variere, så føl lige lidt på dette prismarked.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 20-09-05 20:48

Jeg fandt lige lidt til dig:

http://www.dpreview.com/news/0308/03080704flash2500d.asp
http://www.m-e.dk/shop/default.asp?ProductID=39846 Blitz med pris
http://www.jack-dtp.dk/shop/default.asp?ProductID=26389 Blitz med pris (lidt dyrere)

Westheimer's hjemmeside skriver:
Kameraet har indbygget flash, og via tilbehørskoen kan Konica Minoltas eksterne flash, Program Flash 2500 (D), 3600HS (D) og 5600HS (D) samt makroflash anvendes. Også professionelle studieflashanlæg kan tilsluttes via kameraets synkrostik.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-09-05 17:48

Nåh hvad siger du så Berthaprop?
Var det noget i den henretning du søgte?
De fire nævnte flash nederst på det ovenstående indlæg er:
2500 (D) er den billigste, oh har et ledetal på 25, som dækker det almindelige behov.
35ooHS (D) har et ledetal på 35 og giver derfor en større rækkevidde.
5600HS (D) har et ledetal på 56 og giver et meget stort lysudbytte, men så koster den også et par knapper mere end de andre.
Makroflash er en speciel udformet flash, som er beregnet til nærbilleder, så hvis du filmer edderkopper, andre insekter og nærbilleder af blomster m.m. så er det den du skal bruge.

Så lad lige et "BLINK" komme frem her på KANDU!

Godkendelse af svar
Fra : berthaprop

Dato : 26-09-05 18:46

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-05 19:40

Uddrag af en mail som jeg fik fra dimage support:

Her er et link til de forskillige ting som man kan få til Z5
http://www.konicaminoltasupport.com/DiMAGE_Z5.3276.0.html?&L=0

Besøg gerne vores hjemmeside hvor du kan hente de seneste versioner af Konica
Minoltas software, brugsanvisninger, brochurer, m.m.
Http://www.konicaminoltasupport.com

For at lære mere om fotografering i almenhed eller få detaljeret
information om
et specifikt emne kan du registrere dig på Konica Minolta Photo World.
Http://www.konicaminoltaphotoworld.com

Med venlige hilsner
Jacob
Konica Minolta Teknisk Support