/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Injurier.
Fra : oz1eqp
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 20-09-05 16:34

http://www.kandu.dk/dk/tip/12241
Kunne godt tænke mig at høre Jeres mening om det her.
Beskyttelse mod injurier og chikane

Du må ikke ”krænke en andens ære” ved f.eks. at sige noget, som kan få andre til at se ned på en person (straffelovens §§ 267, 269-271). Dette gælder også på hjemmesider og i e-mails. Rent juridisk skelner man mellem ”ringeagtsytringer” og ”sigtelser”. En sigtelse er en konkret beskyldning om, at en person f.eks. er en ”tyveknægt”, ”narkoman” eller ”morder”. Hvis nogen skriver på deres hjemmeside, at du f.eks. er en tyveknægt, så skal de kunne bevise dette. Ellers kan du få rettens ord for, at det ikke er korrekt.
oz1eqp

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 16:37

Arne, ham din navnebroder er ikke værd at bruge tid på. Problemet er at vi færdes på et offentligt forum, derfor tror jeg ikke du får meget ud af en anmeldelse. Arbejd hellere for at han bliver kylet væk fra dette site. Klag til kandu (selvom det ikke hjælper).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 16:37

Tja det snerper da derhen ad, vedr. brandstifter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 16:39

Så længe du ikke er et genkendbart individ, men KUN et Nick som f.eks. oz1eqp, kan der ikke være tale om injurier. Og slet ikke når du selv har gjort dig skyldig i det samme.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-05 16:42

Jeg tror desværre kun at det går under ”ringeagtsytringer” - i samme kategori som "klovn", torsk" osv. "Brandstiftere" er ikke nødvendigvis det samme som en der sætter ild til bygninger - det er jo også en, der opfordrer til intriger og diskussioner. Derfor tror jeg ikke, at du rent juridisk har nogen mulighed for at vinde en egentlig sag.

Når det så er sagt, kunne man godt ønske lidt selvjustits blandt visse personer. Det er for så vidt i orden at have specielle eller rabiate holdninger - men derfor kan man både behandle folk ordentligt - og gøre det i et rimeligt sprog.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 16:43

Den herres ytringer er af ganske foruroligende karakter, ligesom hans afstumpede holdninger desværre alt for ofte hældes ud over sagesløse kandu'er. Helt forfærdentlig er hans behandling af folk med skrive problemer, deriblandt børn. Skægt nok, har han indtil fornyligt overfaldet unge mennesker, der bad om lektiehjælp, på det groveste. Nu har han så opdaget det kan give poæng, hvorfor han lystigt sidder og laver matematik for de unge. Ikke nødvendigvis rigtigt, men han forsøger da at tiltuske sig lidt poænger. Sygt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 16:46

At DU derimod sender en email direkte til mig og TRUER med at LADE HAMMEREN falde, DET er på grænsen til det kriminelle. Du har iøvrigt i andre tråde TRUET folk med tæsk. Så fej lige for din egen dør først. DU har INTET som du kan bruge imod mig, men JEG har din svinske email til mig.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-09-05 16:51

aj
Det får vi at se hen ad vejen,du skal bare fortsætte med beskylde mig for den slags ting,som fremgår af indlæget,
så skal du bare se hvad der sker.
At du så derudover har kaldt mig gammel og (åndssvag) hører også ind under den kategori.
Så fortsæt bare hvis du har mod til det,men kom ikke bagefter og sig,at jeg ikke har advaret dig.

oz1eqp

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 16:52

Amen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 16:52

oz1eqp har i adskillige tråde overbeskidt mig. Han har endog åbnet en tråd i hvilken han beskylder mig for en hel masse som han ikke kan bevise. JEG er IKKE bare et Nick men et navn og alle ved hvem jeg er og hvor jeg bor. oz1eqp har altså meget større chancer for at blive tiltalt for injurier end jeg har.

oz1eqp -> Når du helt frivilligt vælger at begynde at kaste sten imod folk, bør du også være voksen nok (70 år) til at tage imod fra samme Latrin.

Jeg mener stadig at du er en sørgelig gammel idiot.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-09-05 16:59

Dato: Fri, 16 Sep 2005 13:24:53 +0200 (CEST)
Fra: "Christensen Arne" <oz1eqp@yahoo.dk> Føj til adressebog
Emne: SV: Tips
Til: "Arne Jakobsen" <svamp@inet.dk>

Kan kun gentage,at næste gang du kommer med den slags injurier,
så falder hammeren.
Forøvrigt vil jeg ikke nedværdige mig til videre debat med dig,
for det er ikke ulejligheden værd.
oz1eqp

Det er hvad jeg skrev i mailen,hvad svinsk er der i det.
Det er en henstilling og ikke andet.
oz1eqp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 17:04

Det var IKKE din første mail, KUN et svar på mit svar. Og det svinske består i at du som sædvanlig kommer med trusler om magtanvendelse.

Svar venligst på: Når du helt frivilligt vælger at begynde at kaste sten imod folk, bør du også være voksen nok (70 år) til at tage imod fra samme Latrin.
Men det skøjter du let og elefant hen over.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-09-05 17:16

aj
Bevis din påstand om at jeg har sendt nogen svinsk mail til dig,og hvis du ikke kan det,så tag lige og klap hesten.
Magtanvendelse har ikke meget med at gøre,at jeg sender dig en advarsel,for det har du i allerhøjeste grad fortjent
efter at have brugt den slags beskyldninger mod mig.

oz1eqp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 17:23

Det ville jo være LIDT tåbeligt at bede en 70 år gammel mand om at vokse op, men jeg har squ lidt lyst til det. Det jeg skrev om dig i det tip var ikke injurierende, men en advarsel om at bruge dit link, der bevisligt var en Spyware-spreder.
Sammenlign med DIT Hade-tip imod mig (der viste sig at handle om en profil ved navn arne.jacobsen), så har du KUN fået en lille smagsprøve på hvordan jeg er villig til at kæmpe, når fjolser som dig angriber mig.

IGEN: Kan du ikke tåle at få igen med samme møgspade du SELV anvender, så lad være med at gå i krig.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-09-05 17:35

oz1eqp, jeg er villig til at gå i retten med dig på denne påstand: DU ER ET FJOLS.

Du må ikke ”krænke en andens ære” ved f.eks. at sige noget, som kan få andre til at se ned på en person (straffelovens §§ 267, 269-271). Dette gælder også på hjemmesider og i e-mails. Rent juridisk skelner man mellem ”ringeagtsytringer” og ”sigtelser”. En sigtelse er en konkret beskyldning om, at en person f.eks. er en ”tyveknægt”, ”narkoman” eller ”morder”. Hvis nogen skriver på deres hjemmeside, at du f.eks. er en tyveknægt, så skal de kunne bevise dette. Ellers kan du få rettens ord for, at det ikke er korrekt

Jeg kan da bevise det, så jeg vinder sagen, FORDI du er et fjols, hvis du tror at nogen jurist/ advokat/dommer ville bruge 12 sekunder på sådan en "sag".

HVIS jeg i din eventuelle gæstebog skrev at " jeg ved hvor du bor, og du får røvfuld en dag", og DU så dappede til politiet i min kreds, så får du dette svar:

Når du vælger at gå på nettet, når du vælger at lave en profil, at blande dig i debatter, så burde du være så voksen, at du ved, du kan lande i verbale øretæver. Det står dig frit for at nedlægge dine nicks, at slukke pcen, at holde lav profil på nettet. Hvis vi skulle tage os af alle de trusler, der ryger rundt dagligt på nettet, så kunne vi ikke lave andet".

Men, oz1eqp, du er lidt på afveje her:

aj
Det får vi at se hen ad vejen,du skal bare fortsætte med beskylde mig for den slags ting,som fremgår af indlæget,
så skal du bare se hvad der sker.
At du så derudover har kaldt mig gammel og (åndssvag) hører også ind under den kategori.
Så fortsæt bare hvis du har mod til det,men kom ikke bagefter og sig,at jeg ikke har advaret dig.

oz1eqp

Her ser jeg nemlig en slet skjult trussel. Og det er sandelig IKKE tilladt. Havde kandu-teamet en anelse rygrad, så havde de taget fat i nakken af dig ( og andre).

Og fortsat god dag.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-09-05 17:54

maj_britt
Tak for din kommentar,Selv Fjols.
oz1eqp

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 20-09-05 18:03

Anytime

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 18:09

Jeg har en ide om, at der er en verden udenfor KanDu og SmallTalk, måske skulle I begge to tage på eventyr og prøve at finde den. Og det er ikke lige maj_britt, der er en af de to jeg taler til

Der bliver stillet mange gode spørgsmål og givet mange gode svar her, så brug KanDu til det det er beregnet til.

Og ja, jeg skulle tage at være for klog til at blande mig i den her tråd, der bare fortjener at dø en stille død, men tag jer da sammen, det er cyberspace det her!!!

Hyg jer med jeres snak - hilsen Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 18:39

Ripley -> Hvis du ikke vil forholde dig til spørgsmålet burde du ganske rigtigt blive væk. oz1eqp har i flere tråde og tip angrebet MIG også i personlige email's har han ikke holdt sig tilbage. Så er det squ da barnligt af en 70 årig ikke selv kan tåle at få igen af samme skuffe uden IGEN IGEN at skulle true med voldsanvendelse. Hvis du vil vide mere om dette, så søg på hans Nick og find selv ud af hvordan og hvad HAN gør.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 18:58

arne.j -> jeg har søgt, tror du skriver med/mod dig selv
Jeres formuleringer matcher meget godt ind i mellem

Men man bestemmer vel selv, hvem der skal have personlige email-adresser eller???

Hyg Jer - Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 19:07

Er oz1eqp nu også 70 år.

Enhver bruger kan jo skrive i sin profil hvad han/hun vil

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 19:38

ans -> Hvis oz1eqp IKKE er 70 år gammel beviser det da endnu mere at han er "blød i bolden" at han skriver det i sin profilo.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 19:41

Er du blevet så voksen nu, efter at du er fyldt 50 år, at du har droppet din kæleko i din profil

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 19:46

Gud fri mig vel! (er det der bliver sagt her i stuen, efter gennemlæsning af indlæggene - mig og så kæresten)

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 19:54

Jeg ved ikke 3773, jeg har TO katte i min profil, tror du så ikke ans synes jeg er rigtig voksen?

Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 19:56

Sorry Ans, tjekkede din profil, jeg var faktisk sikker på, at der var en lille bitte kat med

Knus Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 20:02

ans -> Jeg er endnu ikke fyldt 50. Men man kan godt være voksen, følsom og klog og stadig være lidt af et legebarn. Og HURRA for det.

Som sædvanligt kommer du sent ind i tråden og undlader at forholde dig til spørgsmålet. Kan du ikke selv lugte(indse) at det stinker?

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-05 20:04

Citat
Så længe du ikke er et genkendbart individ, men KUN et Nick som f.eks. oz1eqp, kan der ikke være tale om injurier.

JEG er IKKE bare et Nick men et navn og alle ved hvem jeg er og hvor jeg bor. oz1eqp har altså meget større chancer for at blive tiltalt for injurier end jeg har.

Som du ser oz1eqp, så har AJ sat sig godt ind i, hvorledes injuriloven er skruet sammen, og har endda været så forudseende, at gøre ham selv til et lettere og mere sårbart offer for injurier

Det du kan gøre i stedet for at tænke i injurier - er at hver eneste gang du bemærker et indlæg fra AJ, hvor han gør sig uheldig bemærket, sender linket til kandu.dk..

Det nytter ikke noget at man tænker - det kan ikke betale sig - kandu "gider" ikke gøre noget alligevel - eller tro på at andre har sendt linket..

Personligt indsender jeg hver eneste tilfælde jeg støder på. Senest tippet du henviser til (sammen med et par andre lignende tilfælde) - for jeg er stadig så naiv, at selv om kandu godt nok ikke reagerer, så vil det på sigt have en effekt, hvis der er mange nok, der gør det samme..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-05 20:04

Mon ikke tråden her skulle have heddet ARNEstedet

Citat
http://www.kandu.dk/dk/tip/12241
Kunne godt tænke mig at høre Jeres mening om det her.

Tjae, hvad er så forfærdeligt ved det

Det er såmænd bare et typisk AJ-"tip", denne gang var det bare oz1eqp der stod for tur til en irettesættelse fra

dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-05 20:08

Tjaae, knap 50 og ikke klogere....tsk tsk tsk.

Godnat herfra.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 20:08

Citat
Kan du ikke selv lugte(indse) at det stinker?

Jeg har ikke været i svinestien.

TheRipley

Jeg vil lige tilføje i min profil at jeg har 2 katte

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 20:14

Godt Ans, man må stå ved sine kæledyr

Den her tråd kan jeg bestemt ikke tage seriøst, enten er jeg for træt eller også er den bare for latterlig

Injurier og sagsanlæg - det er bare for langt ude

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 20:29

Vil overlade computeren til min sambo, han har nogen vigtige yatzyspil, der skal spilles!!!

Kan han komme ind under injurielovgivningen??

Hyg jer Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-09-05 21:07

HALLO FJOLSER: HUSK LIGE AT DENNE TRÅD DREJER SIG OM ET SPØRGSMÅL OM INJURIER! Hvad om I gav jeres mening til kende om det? I stedet for som sædvanlig at lave den om til en Arne-Hadetråd?????

Hvad så 3773? Synes du stadig at du er HELVEDES SMART/KLOG? Det synes jeg ikke. Du RASLER ned ad Top-50 i takt med at du bruger mere tid på hadekampagner end på at besvare spørgsmål. Skam dig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-09-05 21:11

Rasler ned af tophvadfornoget?!

Du er en IDIOT AJ...Hiv mig bare i retten for den konstatering

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-09-05 21:33

Stjæler lige computeren, vi går jo alligevel fra hinanden!!

Arne-> det her er ikke en hadetråd, personligt har Jeg i alle tilfælde ikke nogen grund til at hade dig, jeg synes bare det er en tyndbenet tråd, og beklager - jeg har lov til, at have min helt private personlige mening!! Den er, at KanDu er et anonymt forum, derfor kan man ikke sigtes for injurier - hvordan situationen ser ud, hvis man selv har givet sin mail adresse og dermed ophævet sin anonymitet, det ved jeg ikke - skal man måske tænke over før man gør det

Flygter fra Yatzyspilleren igen Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 21:39

Citat
Du RASLER ned ad Top-50

Jeg håber at kandu vil tage til eftertanke med de injurier, som du er kommet med.

Ja, jeg mener xx, da jeg tror at pågældende fører stastistik med hvor ofte navnet bliver nævnt.

En bruger blev helt uden mening kaldt lesbisk af xx. Hvad er der så galt i det xx?

En anden bruger idiot!

Derfor xx, det er ikke så nemt at søge på

Jeg synes xx skulle få fat i nogle banankasser. Lave altanudesenge af dem.

Tiden ville gå for xx. På et tidspunkt ville xx måske opdage, at det ikke lige er en levevej, men så vil der være fred på kandu i den tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 21:42

TheRipley

Er det din computer

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 21-09-05 07:44

Tak for svaret creamygirl.
Det er jo latterligt,at man nu prøver at beskylde mig for at lyve ang. min alder.
Det beviser endnu engang,at hvis man vil prøve at stoppe denne svinske opførsel,så har nogle det med at stikke
halen mellem benene.
Hvis der ellers tales om den dårlige opførsel plejer der ikke at mangle tilkendegivelser,men hvis det virkelig gælder,
så dukker nogle af rygklapperne op.
Din ide med at sende links til Kandu-Teamet er ikke dårlig,men det er sikkert rigtigt,at det tager de sig ikke af.
Det er da et forsøg værd at se om det får nogen virkning.
Hav en god dag trods alt.
oz1eqp

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-05 15:22

Jeg håber du læser dette, herr Arne Jakobsen.

Min placering på top 50 er mig uendelig ligegyldig, og med mindre der er sket noget væsentlig i nat, ligger jeg nok hvor jeg har ligget længe - lige under Clan. Skulle jeg været hoppet lidt - so what. Cyber-point kan jeg ligesom ikke bruge i Brugsen. De er faktisk ikke en pind værd!

Gad vide om du flipper lige så meget ud hvis du taber et par tændstikker i kortspil lille Arne (jeg skriver bevidst lille, på trods af din fysiske højde - gæt selv hvorfor).

...og Arne, jeg kører ikke hadekampagner. Jeg laver kun irriterende kampagner, der specifikt skal irritere dig. Intet andet.

...og Arne, jeg skammer mig ikke over, de svar jeg har givet på kandu. De fleste af dem har skam været udemærket. Der var andre der burde skamme sig over lødigheden af deres indlæg, men never mind....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-05 16:07

Som sædvanligt render Arne Jakobsen med halv vind, løgn, pladder, bavl og hvad vi nu ellers kan kalde det. Jeg ligger nummer 11. Har gjort det længe. Før det var jeg nummer 12. Altså igen en grundløs løgnagtig påstand fra Arne. Du er sgu godt nok ikke særlig smart, Arne!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-09-05 16:40

...og da jeg igen igen har snuppet Arne i en lodret løgn, kan jeg være stensikker på han ikke kommenterer disse indlæg. Det gør han nemlig aldrig. Ordet undskyld findes ikke i hans ordforråd.