/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Der mangler faktura nr på linien- C5
Fra : assistent123
Vist : 605 gange
220 point
Dato : 20-09-05 15:05

hvad er der galt med opsætningen?
Jeg har debitorsystem som jeg udligner i, men denne sætning fremkommer hver gang.
Hvordan kan jeg undgå dette?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 18:05

hej, den er lidt tynd, har du ikke mere

Kommentar
Fra : assistent123

Dato : 20-09-05 18:58

Jeg bogfører i C5.
Den kunde jeg bogfører for har en forretning.
Kunden modtager alle mulige former for kort vedr. betaling - dankort, dinners, masterkort med videre.
For at kunne kontrollere disse (dagens) indsætninger - disse bliver ved dagens afslutning kørt ud med bon - også bliver betalt,
bogføres beløbene i debitorsystemet, og når de bliver indsat i banken, fx. Dinners udligner jeg dem også her.
Men hvergang popper der et vindue op med: Der mangler faktura nr på linien.
Jeg ved at det er et eller andet ved opsætningen det er galt med....med HVAD?

Kommentar
Fra : umv

Dato : 20-09-05 20:02

Hej assistent 123.

Jeg har oprettet en konto under aktiver, når der bliver betalt med eks. Diners, debiterer jeg dette beløb på denne konto og krediterer, når pengene bliver indbetalt - selvfølgelig det fulde beløb, gebyrerne som bliver fratrukket, bogfører jeg på en gebyrkonto. Selvfølgelig kan du ikke bruge udligningsmetoden som i debitormodulet men så tror jeg, du må finde dig i, at den spørger om fakt.nr. på linien.

Mvh UMV

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 20-09-05 20:27

Når du bogfører dem i debitorsystemet, så giver du jo linien et fakturanr. Dette fakturanr skal gå igen ved udligning. Hvis du ikke ønsker at anvende fakturanr, så kan du under Finans/Tilpasning slå funktionen fra. Den hedder Salgsfaktura Posttype, og skal være sat til nej.

I øvrigt burde din kunde købe en detailløsning i stedet. Detail Danmark har en god løsning, og det er der også andre, der har. Det andet er noget .......nå ja, jeg synes C5 er et rigtigt got program, men det kan altså ikke standard håndtere den slags på en fornuftig måde.

Kommentar
Fra : assistent123

Dato : 21-09-05 09:22

Tak for jeres råd.

Nå, mit svar blev ikke registeret???

Til mariafrederiksen, Den hedder Salgsfaktura Posttype, og skal være sat til nej.......den har jeg sat et flueben i, og det virker...
MEN, desværre ikke helt efter hensigten - for når jeg indsætter beløb fremkommer denne meddelelse:
Faktura nr skal angives ved posttype faktura/kreditnota.

Har prøvet at sætte et flueben i: købsfaktura ved posttype - og det virker ikke.

Kommentar
Fra : assistent123

Dato : 21-09-05 09:27

til mariafrederiksen - i øvrigt er der ingen grund til at denne linie et faktura nr - det er spild af tid!

Jeg har standardtekster hos en anden kunde jeg bogfører: Indbetaling! Og det er det! ;)
Men jeg har overtaget denne kunde og bogføring, men har prøvet at C5 opfører sig således!

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 21-09-05 20:13

Der skal _ikke_ være flueben i de to felter.

Kommentar
Fra : assistent123

Dato : 21-09-05 21:30

Såfremt jeg IKKE sætter flueben, i Salgsfaktura Posttype så virker det ikke?

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 21-09-05 21:34

Såfremt du ikke sætter flueben i salgsfaktura posttype, så virker det.
I hvert fald her i min version 3.00 SP3, hotfix 10. Jeg har ikke prøvet på ældre versioner, men jeg mener ikke der er ændret i den funktionalitet længe.