/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Installering i Ubuntu
Fra : dr_scooter
Vist : 884 gange
220 point
Dato : 20-09-05 15:00

Efter at have prøvet mange forskellige udgaver af Linux, og kommet frem til at den mest nice er Ubuntu,
sidder jeg nu med det problem at jeg ikke kan finde ud af at installere Xmms. HOW???

Hvorfor kan man ikke bare downloade og så bare trykke på install!!!

Venlig Hilsen Anders

ps. findes winamp ikke Linux (skal bruge det til at streame)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-09-05 15:44

hvad er det esakte filnavn ??

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 21-09-05 12:58

for at installere xmms køre følgende fra en konsole.

sudo apt-get update
sudo apt-get install xmms

Mhv
Uranus

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 21-09-05 18:04

Jeg er meget nybegynder, og kan sku ikke finde nogen konsole... hvor ligger det(evt. hvad hedder det)

/Anders

Accepteret svar
Fra : Uranus

Modtaget 220 point
Dato : 21-09-05 18:25

forfra
klik på

version 5.04 og op efter
System -> Administration -> Synaptic Package Manager

her kan du vælge de programmer du vil installerer på din ubuntu dist ex. Xmms.

Mhv
Uranus

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 22-09-05 13:43

Tak for det Uranus... men lige en lille ting til... jeg er kommet til at ændre i instillingerne til opdateringen, er der nogen måde man kan sætte det tilbage til defualt, eller skal jeg installere Ubuntu igen... fordi den gider ikke rigtigt samarbejde hehe...

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 22-09-05 14:09

Tak for svaret Uranus.