/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobiltelefoni og sms til og fra USA/Mexi~
Fra : NKSDK
Vist : 1571 gange
200 point
Dato : 20-09-05 13:50

Hej

Har I nogle gode mobiltips til et ungt menneske, som skal en måneds tid til USA og Mexico?

Jeg tænker på, at det er dyrt at sende og modtage sms fra DK derovre - dyrt er det også at telefonere. Findes der info på nettet om emnet?

På forhånd tak

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-05 14:49

Så er SmartTravel nok den bedste løsning: http://www.smarttravel.dk/

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-09-05 16:32

Ja, husk lige at det skal være en trible band mobil (1900 MHz), ellers virker den ikke "overthere".

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-09-05 16:44

Glemte lige:
Dækningen af GMS mobiltelefoner i USA er langtfra 100 % (nærmere 5-10 %), dog er næsten alle storbyer dækket.

MVH

Accepteret svar
Fra : dkjoe

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-05 17:48

Ringer du hjem til Danmark med din mobiltelefon, mens du er i udlandet, betaler du en højere minuttakst, end du er vant til herhjemme. Men du betaler også, når nogen ringer til dig, så hvis man vil ringes op af familien fra dk. så køb et taletidskort i usa og mexico og smid det i din mobil så har du et us og et fra mexico nummer som folk kan ringe billigt til med smarttravel som Rellom omtaler eller med www.skype.com fra pc'en.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-09-05 18:26

dkjoe:
Det er rigtigt hvad du nævner mht. taletidskort, men hvad hjælper det hvis telefonen ikke kan "kører" på det amerikanske netværk (1900 MHz)??

MVH

Kommentar
Fra : dkjoe

Dato : 22-09-05 20:27

det hjælper ikke ret meget, og du havde jo nævnt det. der er efter hånden en del telefoner der kan køre 1900 Mhz også.

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 23-09-05 21:54

Tak for svaret dkjoe.

Jeg vil tro, dit svar må være det bedste, når det handler om samtaler. Jeg har faktisk selv fundet den bedste løsning, hvis man kan nøjes med at sms'e: Man kan, ved at benytte teleselskabet Nextel, slippe med 0 kr. og 0 øre både for at sende og modtage sms. Altså aldeles gratis.