/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MSOffice/Outlook - Word virker ikke
Fra : Denpete
Vist : 439 gange
200 point
Dato : 22-10-02 10:04

Jeg kører WinXP Home og har installeret MSOffice 2000 PRO.
Efter en installation af MSOffice SP1 & SP2, samt diverse ander foreslåede sikkerhedsopdateringer, vil mine Office-programmer ikke virke. Specielt Outlook og Word.

Det startede med en fejlmeddelelse om 2 manglende .dll-filer:
IRT20.dll og OMINT.dll

Sidstnævnte har jeg nu, efter at have læst råd til andre, fået kopieret over hvor det skal (?), fra min OfficeCD.
Men IRT20 kan jeg ikke finde og hvad med den .dll-fil?

Jeg har prøvet at geninstallere Office, at reparere Office uden held.
Nu åbner Outlook og Word kun i splitsekunder.

Selv en Systemgendannelse til for flere dage tilbage hjælper ikke

Kan jeg få en hjælpende hånd til hvad der kan være galt?

VH
Denpete

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 200 point
Dato : 22-10-02 17:55

Hej Denpete!

Jeg har "Omint.dll" på min PC men ikke den anden fil som du efterspørger!
Filen stammer fra Microsoft har yderligere føgende oplysninger:
Filversion: 5.5.2809.0, Kommentarer: Service Pack3, Produktnavn: Microsoft Exchange, Sprog: Dansk
Tyder på at den har med Outlook at gøre. Filen er hos mig installeret på:
c:\Programmer\Fælles filer\System\Mapi\1030\NT og er fra 16.04.99 og fylder 524 KB
men jeg bruger ikke Outlook men Outlook Express.

Er du sikker på at du har installeret samtlige opdateringer og ikke endt med fejl?

Prøv at kigge på http://office.microsoft.com/danmark/productupdates/ efter flere opdateringer.

Får du ikke noget ud af det så skriv til Microsoft og spørg hvad du skal gøre.

Ellers så prøv at forhøje point, så kan det være der er flere, der vil hjælpe.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 22-10-02 18:09

Tak for svaret Bjarne_H.

Ja, desværre er installationen sket uden fejl - eller ihvertfald uden meddelelse herom...

Jeg har - til min store overraskelse - effektivt kunne afinstallere MS Office 2000 Pro via CD-rommen. Derefter geninstalleret samme som nu virker igen - hmm...
D.v.s. alle mine SP'er er afinstalleret - og sådan tror jeg de vil forblive at være - afinstallerede. Håber så blot ikke på andre små finurligheder, fordi SP1+2 ikke er installeret.

Tak for svaret endnu engang

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 18:40

Hej igen Denpete!

Selv tak!

Underligt - men jeg var også spændt på om Word m.v. ville virke efter opdateringer. Men jeg har p.t. ingen fejl og kan køre Word - kan være Microsoft ligger nye ting og sager ind, så vi skal til at købe helt nye programmer.

Jeg synes du skulle prøve at skrive til Microsoft om det virkelig kan være rigtigt.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 18:46

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--
pre

"Denpete" <Denpete.news@kandu.dk> wrote in message
news:8u7t9.155448$Qk5.5751474@news010.worldonline.dk...
> Jeg kører WinXP Home og har installeret MSOffice 2000 PRO.
> Efter en installation af MSOffice SP1 & SP2, samt diverse ander
> foreslåede sikkerhedsopdateringer, vil mine Office-programmer ikke
> virke. Specielt Outlook og Word.
>
> Det startede med en fejlmeddelelse om 2 manglende .dll-filer:
> IRT20.dll og OMINT.dll
>
> Sidstnævnte har jeg nu, efter at have læst råd til andre, fået
kopieret
> over hvor det skal (?), fra min OfficeCD.
> Men IRT20 kan jeg ikke finde og hvad med den .dll-fil?
>
> Jeg har prøvet at geninstallere Office, at reparere Office uden held.
> Nu åbner Outlook og Word kun i splitsekunder.
>
> Selv en Systemgendannelse til for flere dage tilbage hjælper ikke
>
> Kan jeg få en hjælpende hånd til hvad der kan være galt?
>
> VH
> Denpete
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 23-10-02 09:44

"pre" skrev d. 22-10-02 18:46 dette indlæg :
> Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
> flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
> med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
> Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
> hinanden med at løse diverse problemer.
> Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
> med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
> med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.
>
> Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
> database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
> interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
> Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
> en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
> om indholdet er mere værd end kløen.
> --
> pre
>
> "Denpete" <Denpete.news@kandu.dk> wrote in message
> news:8u7t9.155448$Qk5.5751474@news010.worldonline.dk...
> > Jeg kører WinXP Home og har installeret MSOffice 2000 PRO.
> > Efter en installation af MSOffice SP1 & SP2, samt diverse ander
> > foreslåede sikkerhedsopdateringer, vil mine Office-programmer ikke
> > virke. Specielt Outlook og Word.
> >
> > Det startede med en fejlmeddelelse om 2 manglende .dll-filer:
> > IRT20.dll og OMINT.dll
> >
> > Sidstnævnte har jeg nu, efter at have læst råd til andre, fået
> kopieret
> > over hvor det skal (?), fra min OfficeCD.
> > Men IRT20 kan jeg ikke finde og hvad med den .dll-fil?
> >
> > Jeg har prøvet at geninstallere Office, at reparere Office uden held.
> > Nu åbner Outlook og Word kun i splitsekunder.
> >
> > Selv en Systemgendannelse til for flere dage tilbage hjælper ikke
> >
> > Kan jeg få en hjælpende hånd til hvad der kan være galt?
> >
> > VH
> > Denpete
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
Hej pre...
Tak for din kommentar. Meeen.... kunne du evt. give mig en adresse til en nyhedsgruppe jeg kan skrive til? Så vil jeg være glad..

Tak
Denpete

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 11:54

Hej igen Denpete!

Det første du skal gøre, hvis du ikke har gjort det, er at finde ud af hvilken news-server som du kan benytte - kig i dine tilmeldingspapirer eller lignende.
Jeg har eks.v. Oncable (TDC) der formidler min Internetadgang og har "news.inet.tele.dk", jeg benytter Outlook Express 6, til at hente og skrive mine nyheder i. For at bruge nyheder skal man der gå i >Funktioner > Konti >Nyheder >Tilføj >Nyjeder. det første den beder om er ens navn eller initialer, det er det der bliver vist i nyhedsgruppe, dernæst emailadresse, så skriver du nyhedsserveren eks.v. "news.inet.tele.dk" uden " og marker "udfør".

Så er man klar til at bruge nyheder eks.v. via >Funktioner >Nyheder

En af de grupper der bl.a. vedrører office (den hvor Pre er kommet med kommentarer) hedder:
"dk.edb.programpakker.ms-office"

Håber, at du kan få lidt mere hjælp der.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 23-10-02 11:57

Hek Bjarne!!

Mange tak for hjælpen.
Jeg kobler på der...

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 12:49

OK - selv tak!

Jeg følger med der, og så må vi jo se om de får mere hjælp der!

Det kører nok lidt mere stabilt end her her hos Kandu - Kandu-siderne har igen lige for nyligt været indisponible!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 12:50

OK - selv tak!

Jeg følger med der, og så må vi jo se om du får mere hjælp der!

Det kører nok lidt mere stabilt end her her hos Kandu - Kandu-siderne har igen lige for nyligt været indisponible!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 12:07

Kan desværre ikke hjælpe; men hvis du ikke får svar / hjælp her så prøv evt.
eksperten.dk og kandu.dk.
desuden er der jo også
http://office.microsoft.com/danmark/assistance/2002/articles/pwintroducing.a
spx