/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Husbrandforsikring
Fra : fleng
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 20-09-05 09:41

Jeg har lige læst om en hussælger som ikke kan opsige sin brandforsikring men, skal man også have sådan en brandforsikring ja det skal man hvis der er lån eller pant i huset, hvad så hvis huset er ubelånt og gældfri, skal man også i dette tilfælde have en brandforsikring?
Mvh. Fleng

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-05 11:20

Nej en bygningsbrandforsikring er ikke lovpligtig, men den forlanges hvis der er gæld eller skal laves lån i en bygning/ejendom.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 13:44

Ville også være helt hen i vejret, IKKE at have en.
De koster jo ingen penge.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-09-05 16:22

Det var heller ikke det spørgsmålet gik på men, om det var lovpligtig og det er det ikke iflg. Dova.
Jeg har ladet mig fortælle at alle statsbiler kører uden forsikring, om dette er korrekt ved jeg ikke.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 17:03

dova har ret

Citat
Bygningsbrandforsikring
På samme måde som med bilens kaskoforsikring er bygningsbrandforsikringen heller ikke lovpligtig, men i forbindelse med at køb af hus/bygninger skal financieres af bank eller realkreditinstitut, vil långiver typisk forlange, at der som minimum tegnes en bygningsbrandforsikring. Det er långivers sikkerhed for lånet. Långiver noterer herefter pant i huset/bygningerne, der består, så længe der skyldes penge i det.

fra denne side http://www.forsikringsoplysningen.dk/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Ivaerksaetter/06_ivs_lovpligt.aspx

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 26-09-05 08:01

Tak for svaret dova.