/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programfejl?
Fra : Keldd
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 19-09-05 22:10

Jeg har indstalleret RawShooter, et billedprogram " http://www.pixmantec.com/index2.html " der er gratis.

Det bruges til at åbne Raw filer, og er aldeles udmærket.

Bortset fra een ting, da det havde kørt i 2 dage gik det ned, og jeg kan ikke få det igang igen, via ikonet på skrivebord-
et, og heller ikke på nogen anden måde.

Jeg har afindstalleret og genindstalleret, jeg har gendannet systemet en uge før jeg lagde programmet ind, og indlæst programmet påny,men jeg kan stadig ikke åbne det. Jeg hælder til der er gået noget galt i registreringsdatabasen,
men skal nok holde fingrene væk, indtil jeg får ordentlig besked.
Og så er det jeg håber der er een der ved mere end mig her. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-05 22:26

Hejsa

Avinstallerer først programmet-vær sikker på at det hele er væk.

Så gør du følgende

Gå om i din stifinder og slet alle de filer som ligger i dine TEMP MAPPER.

Der ligger en tempmappe under dokuments and settings-dit navn-lokale indtillinger

Og den der ligger i under c windows

Så laver du lige en genstart-og så prøv at installerer programmet igen

MVH
Brian

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 19-09-05 22:28

Har du prøvet at køre virus og adaware scanning?

Selvom du afinstallere er det ikke sikkert at alt er slettet, gå ind i "kør" skriv "regedit" og søg på navnet rawshooter slet alle entries der har med dette program at gøre, prøv derefter at installere det igen. Men pas på i regedit, laver du noget forkert kan du resikere at din pc ikke starter igen!!!!!

Det lyder som om at du evt. har pakket en fil ud el. installeret en fil med snavs i!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-09-05 22:29

og kør også lige en regcleaner, når du har afinstalleret programmet.
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-09-05 23:43

Mange tak.

Briani:Da jeg havde slettet Tempmappen, kunne jeg ikke åbne mine mail, så jeg måtte genindstallere den fra skraldebøtten, så kunne jeg godt.Og jeg kan ikke finde nogen mappe under c windows.

bsservice: Jeg er ikke rutineret nok desværre, til at følge dit forslag.Og ja, både AVG og Adaware er kørt.

hcma: Jeg har indstalleret et regcleaner program.

Men det bras duer stadig ikke. Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-09-05 08:03

Hejsa og godmorgen Keldd

Det er ikke mappen du skal slette,men kun de filer som ligger i mappen

Brian

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 08:16

Prøv lige at gå ind i mappeindstillinger, og sæt flueben, ved vis skjulte mapper, det kan være, der ligger noget der ikke kan ses.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-09-05 08:36

Morgen alle:
Jeg er desværre væk et par dage ( Så kan jeg gå og være sur over det), men tager fat i det,

ligesåsnart jeg er hjemme igen. Foreløbig tak.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-05 11:54

Der kan være flere grunde til programmet ikke længere virker. Har du læst EULA'en ?

http://www.pixmantec.com/company/legal_notices.html

Der står bl.a. at den gratis version kun virker i 15 dage

..og så står der noget om at hvis du geninstallere det, så virker det heller ikke

Dette sidste kan muligvis omgås vha. div. nørde trick, men de er ulovlige, så dem vil jeg ikke gengive her

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-09-05 21:26

molo:
Jeg har indlæst programmet fra "Datatid"s CD, og i omtalen af programmet, stod der at det var helt gratis.

Nå man så installerer det, støder man på ordet, "Trialversion".

Men under alle omstændighedder, holdt det kun 1 1/2 dag på min maskine. Jeg har da også prøvet nogen

nørde trick, men de var åbenbart ikke gode nok. Eet eller andet er ravende galt, og jeg ved bare ikke

HVAD. Hilsen
Keldd.