/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sækkepibe?
Fra : DVBH
Vist : 664 gange
40 point
Dato : 19-09-05 13:59

Hej..

Jeg har købt mig en sækkepibe..

Og den vil jeg da gerne lære og spille lidt på..

Jeg ved sq ik hvordan man kan stå med sådan en, kan godt få en lyd ud a den hvis jeg puster/trykker til..

Lidt hjelp til at lære at spille på sådan en? Hvor finder jeg det?

Mvh JEns

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 14:04

hej. i bunden af dette link, er der en kontaktmulighed.... men der er flere steder, men du skriver jo ikke lige hvor du bor

http://www.aapd.dk/undervisning/saekkepibe.html

Kommentar
Fra : DVBH

Dato : 19-09-05 14:06

Nej nej.. Vil lære det over nettet :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-05 14:40

Staaakkels naboer

Vits:

En gentleman er en som kan spille på sækkepibe..........men som ikke gør det
-------------------------------
Men det er ikke det nemmeste instrument at spille på.

Og synes ikke lige der er nogen sider hvor man kan lære det på nettet.

Men der er mange klubber og orkestre i DK, så hvis du søger på nettet: lær at spille sækkepibe kommer der en del frem og så kunne du evt. spørge nogen i de orkestre, om der findes mulighed for at lære det ad den vej.

mvh dova

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-09-05 15:27

http://www.learn2pipe.com/ Her er en online skole, med en gratis prøve time...

Ellers kan du jo google, free online bagpipe lessons:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+online+bagpipe+lessons&meta=

vh fluffy

Kommentar
Fra : HoppeLarsen

Dato : 13-08-06 23:07

Copenhagen Caledonian Pipeband er et band der holder til i det gamle Bellacenter ved Bellahøj. Der kan du lære det som aftenskoleundervisning, og senere indgå i bandet.