/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan bliver man bilsælger?
Fra : martinussen
Vist : 24045 gange
100 point
Dato : 19-09-05 13:09

Hej kandu-bruger

Jeg kom til at tænke på hvad skal der til for at man kan blive bilsælger, er det nok med en 10. klasse og så få en elevplads, eller hvad skal der til?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-09-05 13:12

En god hjerne, en evne til at sælge og vigtigs af alt, ingen samvittighed..

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-09-05 14:02

Du søger job som juniorsælger hos en autforhandler.

Juniorsælger er vel egentlig det samme som elev, men det er ikke nogen formel uddannelse, om 10. klasse er nok er svært at sige, men de fleste vil helst købe bil af voksne mennesker og ikke af en der ikke selv har kørekort, så et par års erhvervserfaring er nok ikke nogen skade til.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 19-09-05 16:34

Tror man skal have en Hg eller Htx uddannelse.
Ved ikke om du går i skole men så kunne du jo forhøre dig hos din vejleder!?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-09-05 17:01

Du skal have grundforløbet (1. + 2. skoleperiode) til din uddannelse. Det vil for dig være HG1 eller HG2. Hvis du nøjes med HG1, skal du 3 år i lære bagefter, hvis du vælger HG2, kan du nøjes med 2 år i lære som handels- eller salgsassistentelev. Efter du har taget dit grundforløb på en handelsskole, skal du have dig en læreplads hos en bilforhandler. Du kan også gå praktikvejen, dvs. starte med en læreplads, men du skal så bare først have bestået dit grundforløb inden du kan starte på 3. + 4. skoleperiode.

Du skal ringe til din nærmeste handelsskole og spørge dem. De kan svare dig på alle de spørgsmål.

Jeg sidder selv og administrerer udd.aftaler til dagligt.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-09-05 17:02

Du skal have grundforløbet (1. + 2. skoleperiode) til din uddannelse. Det vil for dig være HG1 eller HG2. Hvis du nøjes med HG1, skal du 3 år i lære bagefter, hvis du vælger HG2, kan du nøjes med 2 år i lære som handels- eller salgsassistentelev. Efter du har taget dit grundforløb på en handelsskole, skal du have dig en læreplads hos en bilforhandler. Du kan også gå praktikvejen, dvs. starte med en læreplads, men du skal så bare først have bestået dit grundforløb inden du kan starte på 3. + 4. skoleperiode.

Du skal ringe til din nærmeste handelsskole og spørge dem. De kan svare dig på alle de spørgsmål.

Jeg sidder selv og administrerer udd.aftaler til dagligt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-09-05 17:03

Du skal bare være god til at lyve, og slet ingen skrubler have.

PS: Hvis du så bliver træt af at være bilsælger, er du en oplagt kandidat til at blive politiker.

MVH

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 19-09-05 17:45

Lidt kapital, et velbeliggende grundstykke + dit salgstalent. Sådan startede min bror og blev bilsælger. Mangler salgstalentet så ryger kapitalen og du er ikke bilsælger og må så lave noget andet.
Du kan selvfølgelig finde en forhandler, som vil ansætte dig evt. som freelance til du får det lært. Men udfordringen i at starte selv er den sjoveste, men der skal mod til.
Held og lykke!
Nallatruk...