/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vedr. kommende bombardement af mails
Fra : vil.du
Vist : 331 gange
50 point
Dato : 19-09-05 12:29

Jeg havde frygtet et større angreb af ældgamle mails fra kandu.dk, mandag.

De udeblev - men jeg fik skam TO......æææældgamle.

Nu ved jeg ikke om jeg er 'dÅm' (det er jeg dog sikker på at 'nogen' nok skal fortælle mig ) - men nu har jeg altså blokeret for modtagelse af mails fra kandu.dk, i min Outlook. Jeg vil selvfølgelig åbne for modtagelse igen, når tingene er faldet i hak.

Jeg aner faktisk ikke om mails'ene bliver liggende på serveren eller om de bliver slettet, jeg håber på det sidste (har glemt at tjecke men gør det om 3 sek.), ellers er denne blokering jo sådan lidt 'lala agtig'.

Jeg vil ikke sætte dette under Tips, da jeg ikke aner om det er et Tip - eller blot et udslag af 'dÅmhed'. Jeg vil dog sætte ideen ind her så andre evt. kan gøre det samme, hvis de føler for det (mon ikke der er nogle der 'ser frem til' modtagelse af en hel del mails? ...ÆLDgamle mails *gg*).

WOW - altså..hvis de mails bare lægger sig i baghold.....puuha

Jeg er sikker på at der nok skal komme nogle sjove kommentarer til dette her, så der er point til den sjoveste (narhj - ikke til den mest hånende).

Knus til alle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 12:40

vil.du.... de blokerede emiler lægger sig i baghold, men så længe der kun kommer 7-8 stykker af gangen, kan jeg gå nå

at "skyde" dem

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-09-05 12:41

Jeg er dælme bange for at de bare bliver liggende og kommer med et booooooooooooooom af den store verden. Jeg har også kun fået 2-3 mails dog ikke så ældgamle.
Jeg tror bare du skal være klar med viskelæderet når de kommer.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-09-05 12:43

Nordsted >> Sidste gang der var gået et stykke tid uden mails, kom der 60 på een gang *GG*. Denne gang er der gået mere end dobbelt så lang tid

Men jeg finder lige noget at læse, det MÅ stå om de bare lægger sig i baghold og venter...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 12:57

gå ind på din webmail og bloker så kommer de ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 12:59

vil.du ...når der er gået dobbelt så lang tid i forhold til sidst, går der nok mere end det dobbelt inden vi får mail igen, dem jeg får nu, er de nyeste

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-05 13:00

Ring dog til denne Paw......Det kan jo være at direktøren ved noget

Domain: kandu.dk
DNS: kandu.dk
Registered: 2000-09-13

Registrant
Handle: EA2059-DK

Name: Estreet ApS
Address: Klosterparken 22,
Postalcode: 2680
City: Solrød Strand
Country: Danmark
telefon: +45 56 13 10 13
Email: pawel@finkielman.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 13:13

Fugleracen "kan-duer" er en specilt langsom flyvende en, gumpetunge som de er, så vi skal nok få post, engang når duerne får lidt medvind

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-05 13:17

De kommer laaaangt væk fra.... det er måske hinduer

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-09-05 13:20

Jeg har lavet en mappe i Outlook, hvor alle mine mails fra Kandu kommer ind... Derfor er det så nemt bare at slette al indhold i mappen, når alle de tudsegamle mails er kommet, at jeg ikke gider at gøre mere ved det.
Til gengæld er det altså superlækkert, at alle de kandu-mails ikke lander i min indbakke - jeg skal jo intet sortere - bare slette hele baduljen på en gang.

Men lad os nu se... Jeg har fået to mails i dag... Og forleden fik jeg også en ti stykker eller sådan... Kandus veje er uransagelige

Vaxen

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-09-05 13:22

"Vi prøver alle at væve en gylden tråd gennem livets kaos, men ingen ser hvor grimt der blir' for vi har for travlt til at kig' bag os, så fanden ta' os, men helst vores genbo, for ikke engang fanden har vi tid til at vent' på"

"For jeg er skarp, jeg har sovet længe i dag"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 13:27

epidedymittis...... det der med at man kan sove når man bliver gammel, holder altså heller ikke, så hvis man har mere søvn til gode, når man er ung, så bare se at få det indhentet

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-09-05 13:36

Jeg kan da også være poetisk epidedymittis

Jeg venter med glæde men frygter med gru.

Sådan - og der må klappes

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-09-05 13:43

Har lige fået en håndfuld miler... Den sidste var om et "nyt" spørgsmål, ---der var blevet oprettet d. 14. (suk)
Jeg er ikke engang sikker på, at milerne kommer i den rigtige rækkefølge..

Men jeg synes, det er skægt, hvis de endelig en gang skulle komme væltende. Jeg bruger bare tiden, når kandu skal lukkes op eller jeg skifter side, -til at sidde og viske gengangere og uinterressantheder ud.

Men det lyder da meget fint med en mappe specielt til kandu-post... Hvordan laver man det?? --Altså sådan lidt papudskåren, -jeg er ikke så skarp..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-09-05 13:50

Birgitta>> Jeg bruger Microsoft Outlook og den virker sådan her:

Først højreklikker du på "private mapper" og vælger "ny mappe". Du opretter den og kalder den, hvad du synes.
Derefter går du ind i "funktioner" - "Regler og beskeder". Derinde kan du oprette regler for modtagelse af emails. Jeg har oprettet den regel, at alle mails, der i overskriften indeholder ordet "kandu" skal flyttes til min Kandu-mappe...

Jeg har ikke beskrevet i detaljen, så hvis det volder besvær, så sig til

Vaxen

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 50 point
Dato : 19-09-05 16:37

Det er LIDT sjovt, men samtidigt belastende, at i kalder e-mails, for "Emiler". Der er jo NOGEN af os der faktisk hedder Emil... !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 16:52

Klumme de oplysninger du har fundet hos http://dk-hostmaster.dk
Må så vit at jeg ved ikke bruges til den slags kontakt. (uddybes ikke)

Lad dog mailene komme, soter dem efter emne, så ses det jo nemt hvilke der er fra samme tråd, og så er der ikke nogen der sidder og venter på respons.
Som man ikke så hvis der er blokeret.
Selv har jeg en mappe i outlook express der hedder 'kandu' Jeg har så lavet en postregl der gør at de alle samler sig der.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-05 18:01

Hmm.... Mener du seriøst, at det skulle være ulovligt af mig, at lægge Kandus "ejers" navn mv. ud på Kandu. Det tvivler jeg nu på. Men er det tilfældet, så må jeg jo tage min straf.

Har i øvrigt ikke selv ledt efter direktøren, men fandt tilfældigt oplysningen på Kandu lool her http://www.kandu.dk/dk/spg/6399 14-09-02 20:47

Egentlig er det ikke så vigtigt (synes jeg), at de har problemer med deres udstyr, eller hvad det nu er, men det er vigtigt, at de fuldstændig ignorerer deres brugere og ikke gider sende en beskeb til dem.

Det er fandme arrogant og uhøfligt så det brager. Derfor var det passende om et par 100 brugere ringede til Hr. Pawel Finkielman og fortalte ham dette.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 18:26

Det er ok at offentligøre den , men det må ikke bruges til noget, der står vist 6-800 sider om det hos hostmaster (uddybes ikke)
Men giver dig i øvrigt ret.
Tror at jeg vil forlange mine point tilbage. og hvis mine indlæg ikke forsvinder , ja så må den prøves hos registertilsynet.

Godkendelse af svar
Fra : vil.du

Dato : 19-09-05 21:51

WOW - så lykkedes det at entre Kandu.dk *GGG*.

Nå - nu er stormen så begyndt, der kommer mails i massevis

Men - som jeg skrev øverst, så havde jeg blokeret al post fra kandu.dk - dette bevirker så blot at posten ryger direkte i 'slettet post' -så blev jeg da så meget klogere

Men rart at have dem adskilt, nemmere at have med at gøre.

Med hensyn til offentliggørelse af personlige oplysninger her på siden, så kender jeg ikke reglerne men HVIS jeg havde mulighed for at redigere i egen tråd, så ville jeg nu nok have slettet det....men det kan jeg så ikke.

Jeg kan dog lukke spørgsmålet, således at udbredelsen af ovenstående begrænses mest muligt - og det vil jeg gøre.

Men....det SJOVESTE indlæg?

Der er da ingen rigtig sjove?? Er der??

Hmm..men lukkes det skal det - DERFOR....

Kære epidedymittis! hermed en lille pose trøst fordi vi LÅNER 'emil'

Knus til alle - fra vil.du

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-09-05 22:19

Det er helt OK!

Hverken jeg eller mine forældre har nogen form for patent på det navn, så hvidt jeg ved.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 23:30

vil.du på samme måde som du smider dem til storskrald, kan lave en mappe og så altid have dem samlet.
det er for trist at slette dem i små potioner, da man jo så ikke helt har styr på, hvilke der var dubletteter og hvilke der ikke var.

Men det er jo en smagssag, hvordan en emil så end smager.

Da man ikke lige ved med kandu, så god week-end til jer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-09-05 12:54

Puha... Nu får jeg både miler OG kan komme ind på kandu... Det er vist bare om at få orden i sagerne inden tiderne skifter igen...

Tak til vaxen for nydelig forklaring på, hvordan man sorterer snot og skidt for sig. Det vil jeg fluks forsøge. Hvis jeg ikke kan få det til at virke, så opretter jeg et nyt spørgsmål.

stakkels epidyttemis... ---Det er jo af hensyn til sådan nogen som dig, at jeg bare kalder den velsignede lune byge fra kandu for "miler".

Nu vil jeg ile videre til næste tråd, og ønske jer et godt liv... ---Man kan jo aldrig vide med kandu.