/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook - slette mail fra udbakken
Fra : tjuel
Vist : 1858 gange
225 point
Dato : 19-09-05 12:15

Jeg er kommet til at forsøge at sende en mail med store vedhæftede filer og outlook har nu forsøgt mange gange at sende den, men det lykkes aldrig.

Hvordan sletter jeg den fra udbakken?

Der er tale om Office 2003 professionel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 12:22

Nu er det godt nok nogle dage siden jeg har haft 2003, men jeg mener da bare at du skal gå ind i udbakken, og højreklikke på den, og tryk slet??

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 19-09-05 12:41

Hvis det bare var så simpelt - jeg tror måske at mailen er for stor (13 mb) til at det kan lade sig gøre. Jeg HAR forsøgt at slette den på normal vis (højreklikke og tryk slet samt også ved at fremhæve og klikke på krydset...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-09-05 12:50

Hej

Hvis du gerne vil sende den, kan du prøve at zip'e filen, det gjorde jeg da jeg havde problemet, og fluks så blev det sendt.

Mange hilsner fra

Clou

ps: Winzip kan downloades free fra nettet, i en demo udgave

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 13:00

højreklik - vælg send til slettet post så er du ovre det problem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 13:10

ps - hvis rullepanelet er længe om at vise sig - så hav tålmodighed - den kommer !!!

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 19-09-05 13:22

Til Clou: Problemet er at jeg har forsøgt at sende en for stor fil og nu forsøger outlook hele tiden og jeg kan ikke slette den.

Til miritdk - "send til slettet post" er ikke en mulighed på min rullemenu

Jeg har nu set en fejlmeddelelse: filen er for stor til min udbyder. Det store spørgsmål er fortsat, hvordan jeg får filen slettet!!!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-09-05 13:24

Har du tjekket dine indstillinger?
Outlook kan blokere for afsendelse (og modtagelse) af filer over 5 mb...

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 13:26

hmmmm - underligt - plejer at virke.

Accepteret svar
Fra : starguy

Modtaget 235 point
Dato : 19-09-05 13:32

- Det jeg plejer at gøre allerførst, når jeg er i en situation som din, er, at
1.jeg går ind og FRAVÆLGER 'send meddelelser straks'.

Dernæst gør jeg det at jeg

2. med markøren flytter mailen til indbakke...

og

3. dër sletter jeg den!

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 19-09-05 13:34

Til Vaxen: jeg kan ikke finde at der er sådan en blokering...hvor skulle det præcist være? Iøvrigt tyder alt på at det er TDC som har en blokering på max 10 mb.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 19-09-05 13:35

(start med at gå ind i funktioner> indstillinger > send - og fravælg 'send meddelelser straks' - i 2. linie dër...)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 13:37

tjuel det er korrekt at tdc´s webmail har en 10mb begrænsning

kan du overhovedet flytte den ????????? så er der en mulighed for at fjerne den jo

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 19-09-05 13:44

Tusind tak for hjælpen - Starguy

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 19-09-05 13:45

rolig alle sammen

Vi har en office/outlook ekspert iblandt os som har løst problemet.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 19-09-05 14:01

oh, very thanks

Kommentar
Fra : sion

Dato : 19-09-05 14:41

Det, du bør gøre er, at annullere send/modtag, når den er i gang. Derefter er det muligt at slette mailen fra udbakke.

Simon