/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Fjerne gummi-påtryk fra tøj???
Fra : Tobster
Vist : 24636 gange
100 point
Dato : 19-09-05 11:49

Jeg har fået noget arbejdstøj af mit firma, hvorpå der er påtrykt en anden mandsnavn, som ikke er i firmaet mere...
Hvordan fjerner jeg hans navn? Det er sådan et hvidt gummi-påtryk.
Jeg havde forestillet mig et eller andet med at bruge et strygejern og så på den måde fjerne det, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.
Har I nogle forslag???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-05 11:56

Det kan du ikke hvis det er gummitryk, for hvis du begynder at varme på det, bliver det bare en klistret affære og ser værre ud end at lade navnet være.

Du kan selvfølgelig prøve om du kan opløse gummitrykket med f.eks. rensebenzin, og så skrabe det af, men jeg tror ikke du kan få det helt væk, og risikerer også at selve stoffet bliver ødelagt.

Men hvad pokker er det for et fedtet firma, der ikke kan give jer, jeres eget arbejdstøj

mvh dova

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 19-09-05 12:11

He he... Jeg sidder på kontor, og skal kun ud i få dage for at få lidt håndværksmæssig erfarring...
Jeg vil lige prøve den med rensebenzinen...

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 19-09-05 12:12

Hej
Man kan fra de forskellige leverandører af arbejdstøj(Kansas-Mascot) få et stykke "farvet stof...(ark som man klipper af)(det er ikke stof, men af samme materiale som tryktransfer) som man kan stryge ovenpå navnet, og så er det væk. Du skal blot opgive hvilken farve din beklædning er.

mvh steen

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-05 13:01

DEN SLAGS TRYK PÅ TØJ KAN IKKE FJERNES.
SÆT NOGET OVENPÅ, ELLER MAL OVENPÅ MED EN TYK SPRIT-TUS.

MVH AG112

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 19-09-05 14:40

Jeg skulle vist ha' skrevet "væk" med anførselstegn

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-05 17:45

Tak for svaret AG112.