/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ingen farve...
Fra : Bakuda21
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 19-09-05 10:50

Hejsa
Jeg har lige tilsluttet mit tvskærm til min pc,og billedet er der. Men der er ingen farve på skærmbilledet, og når man viser fil på pc'en er der sort, der hvor film afspilles. Hvad gør je???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 12:42

Det kan godt være dit kabel, har du ikke et andet at afprøve det med?

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-05 16:35

Havde ikke set at du havde lukket den anden tråd, http://www.kandu.dk/dk/spg/74448
pga. jeg mangler mail fra kandu.

1. Kabel typer er S-Video og Comp. Video. , en forkert kombination giver S/H billed.
S-Video er et lille stik med 4 ben og sikkert en styretap. CompVideo er et almindeligt Phono stik, (en metalpind i midten og en metalkrave uden om)

2. TV standart i DK hedder PAL (PAL-B) grafikortet kan være sat til US-standart NTSC, hvilket sikkert også kan give S/H

3. Opdatering af tv i dk er 50hz(100), ved forkert opdatering vil der sikkert være farver, men billedestørrelsen passer ikke til tv'et

Du må som start, tilbage i skærmindstillinger og kikke efter PAL/NTSC , S-Video/CompVideo.

Hvis at du har flere videostik på dit tv er det også en ide at prøve et andet, De tv'er som forstår S-video, har det kun i et af stikkene(mit er sådan)
Det gælder også hvis at du køre det gennem en videoafspiller.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 16:42

Opdatering af drivere til dit grafikkort er også en ting.

Programmet 'EVEREST Home Edition' er godt til at finde ud af hvilke ting, man har i sin pc.
http://www.lavalys.hu/products/overview.php?pid=1&lang=en

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 29-09-05 18:12

Tak for svaret natmaden.