/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Besked med lamper når der er mails.
Fra : fredag
Vist : 322 gange
200 point
Dato : 19-09-05 10:48

Hej. Jeg søger et eller andet visuelt system: Når jeg får en mail vil jeg gerne have at en lampe lyser op indtil beskeden er læst. Jeg ved godt at man kan sætte lyd på hvis der komme en mail.

Er der nogen der kan hjælpe ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 11:01

med The MX610 mouse kan du automatisk få beskeden sådan
http://www.logitech.com/utilities/print.cfm?countryid=19&languageid=1&contentid=10961

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-09-05 11:21

Jeg har et lille program der starteer op sammen med Windows, når der er mail står den og blinker i menulinien med et lille ikon der samtidig viser hvor mange ulæste mails der er, den kan håndtere flere forskellige konti og blinker så med forskellig farve alt efter hvilken konto der er mail på

Programmet e-prompter kan hentes her www.eprompter.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 13:06

øhhh - hvis der er tale om outlook express eller outlook så kommer der jo netop besked i proceslinien -

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 19-09-05 13:20

Hej, jeg har vist ikke forklaret mig helt korrekt. Det jeg søger skal fungere på den måde at man skal blive gjort opmærksom på at det er en mail ved hjælp af en lampe som lyser/blinker. Denne lampe skal stå særskilt, altså ikke på skærmen af en pcér. For ellers skal man jo holde øje med skærmen hele tiden.

Håber I forstå ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 11:17

den eneste måde jeg kender er besked-robot hos tdc - og diverse udbydere der tilbyder at signalere e-mail på sms over mobiltelefon - men det er da også en rimelig måde i og med man ikke behøver at være i nærheden af sin pc.

Yderligere - visse ip-telefoner har jo en lampe der lyser ved besked - den kan jo bruges som indikator

det falder mig ind at man ved henvendelse til et alarmfirma ville kunne få løsningen - i og med at det falder ind under området
(eksempelvis - det kan lade sig gøre at en lampe lyser ved manglende aktivitet over indkommen alarm på en pc i et andet rum)

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 30-09-05 11:25

Hej miritdk, min elektriker er igang med at undersøge om der kan laves noget "Storm P-agtigt" noget..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 11:38

Behøver det ikke at være - det findes jo -jeg har arbejdet med alarmer og kom lige i tanke om at netop sådan gjorde vi - der var altid en "nødhjælps lampe" der både havde lys og lyd i "soverummet" - en sikkerheds foranstaltning hvis en af kontrolpersonalet blev dårlig - faldt i søvn osv

din elektriker skal tænke i svagstrømsløsninger

eller - tænk på at døve SER når der er besked på for eks skrivetelefon eller dørklokke - simpelt - selvom jeg ikke har en disse forstand på det

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 30-09-05 12:52

Du får besked når løsningen er fundet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 19:07

det ser jeg frem til

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 20:54

så meget snak
hent en free version af incredimail
der popper der en tjener op på skærmen og fortæller at du har fået mail
der er masser af andre instillingsmuligheder

mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 20:56

freddiemercury - læs igen - det er ikke på pc´en