/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med windows update med XP Home~
Fra : sejl
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 18-09-05 13:52

Hejsa - jeg har et problem...
Når jeg prøver at opdatere windows - får jeg blot en fejlmeddelelse som lyder ..:

[Fejlnummer: 0x80248011]
Webstedet har fundet et problem og kan ikke vise den side, som du forsøger at få vist. Gør følgende for at forsøge at løse problemet:
Opdater siden.
Slet de midlertidige internetfiler ved at gå til Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
Luk, og åbn Internet Explorer igen.

.. jeg har prøvet alt hvad der foreslåes, for at løse problemet - men intet hjælper...
Hvad skal jeg gøre ??

Håber på et hurtigt svar
På forhånd tak
Morten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-05 13:55

tjaaaaaaaaaah den virker fint her - og hvis du kører en lovlig version af xp burde du også kunne komme til - men jeg har da været ude for at der af og til er "optaget" - det er så bare at prøve igen.

er det muligt at du nægter at tillade activex som siden kræver ????????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 14:04

Hej, hvis du er bag en firewall, så slå den fra, ellers se hvordan dine cookies står. Mellemhøj burde passe.
Du skal tillade aktive X, for at download siden kan vises.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-05 14:06

prøv det her
Start > Kør > cmd - OK
kommandoprompt vises på skærmen.
Indtast nedensående kommandoer
net stop wuauserv
cd /d%windir%\SoftwareDistribution
rd /s DataStore
net start wuauserv

Se osse http://www.kandu.dk/dk/spg/69045

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 14:09

Ellers slå automatisk opdatering til, plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-09-05 14:09

Evt. løsning:
Start - Kør - cmd - OK kommandoprompt vises på skærmen.
Der indtastes følgende kommandoer:
net stop wuauserv
cd /d%windir%\SoftwareDistribution
rd /s DataStore
net start wuauserv

Eksempel.:
net stop wuauserv
cd /d C:\windows\SoftwareDistribution (hvor " C:\windows\ " er dit windir = drevet med styresystemet)
rd /s DataStore
net start wuauserv

Se også:
http://www.kandu.dk/dk/spg/69045
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-09-05 14:18

Her er også forklaring:
0x80248011 error code
To resolve this error, recreate the database that stores Windows Update information or Microsoft Update information on your computer. To do this, follow these steps:1. Click Start, click Run type cmd in the Open box, and then click OK.
2. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER: net stop wuauserv

3. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER: cd /d c:\Windows\SoftwareDistribution

Where c:\Windows is the folder where Windows is installed.
4. At the command prompt, type the following command including the quotes, and then press ENTER: rd /S /Q DataStore
5. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER: net start wuauserv.
6. Exit the command prompt window.

En anden forklaring:
Updating my system failed due error 0x80248011, i found out that a program
called BOOTXP modified my KERNEL file and that this was the problem. The
program makes it possible to change your startupscreens. I restored my
kernel with the restore-option in this program, and it WORKED !! I've tried
ALL the options that i could find on the I-NET but nothing worked.
Mircrosoft Update checks your kernel file !

Se også:
http://www.updatexp.com/0x80248011.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-05 14:25

Der kan også være rod i din registreringsdatabase. Rens den med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220

..men fjern KUN hvad der er mærket som : Safe to delete... når du har scannet.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : sejl

Dato : 18-09-05 14:36

Tak for svaret tedd.
det lykkedes mig at opdater windows - og fik endda løst et problem med langsom (alt - alt - alt for langsom) nedlukning.
hilsen

morten