/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Webspeed Problem!!
Fra : mrm86
Vist : 2817 gange
400 point
Dato : 18-09-05 12:44

Jeg har Webspeed, forbindelsen er på 384/128 kbit/s.

Internet forbindelsen går hen i en trådløs sender, som så går videre til de 3 computere vi har i hjemmet.

Vi kan godt alle få forbindelse til den trådløse sender og alle kan gå på msn, skype eller outlook på samme tid, men 2 personer kan ikke på samme tidspunkt åbne en Web Browser, det vil sige vi skal sidde og vente på at den anden person bliver færdig med at være på nettet!

Vi har ringet til TDC og de siger at vi skulle kunne komme på nettet på samme tid, og at det ikke har noget med vores forbindelse at gøre.

Inden vi fik trådløs gik nettet igennem en computer og så via kabel hen til en anden computer, og der var det også et problem med at man ikke kunne åbne en Web Browser på 2 computere ad gangen.

Så det har åbenbart ikke noget med det trådløse at gøre..

Er der ikke nogle der kan hjælpe med vores problem!???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 12:52

Har du indstillet pc'en til automatisk hentning af IPadresser?

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 12:55

Ja, skal man ikke det?

Den henter den jo automatisk fra den trådløse sender ikke?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 12:59

Jow det skal den, beklager jeg har ikke flere ideer, jeg syntes også det er underligt at alle kan være på msn samtidig, for det er da også nettet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:02

Har du router på??

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 13:07

Hvis jeg går ind i egenskaber for trådløs netværksforbindelse, så kan jeg sætte flueben ved at "tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse"
Hvis man siger ok til det så siger den at de andre computere skal hente automatisk IP - adresser, når jeg så siger ok til det, så siger den at det ikke kan lade sig gøre fordi, " delingen kan ikke lade sig gøre" og at "der er allerede konfirgueret en LAN - forbindelse med den IP-adresse som er påkrævet til automatisk IP-adressering" :(

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:12

jeg kikker lige mine indstillinger igennem, og vender så tilbage

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 13:14

ja jeg har da den der trådløse router.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:19

Det ser ud til at du har gjort det rigtigt nok men har du router på?? ellers kan du ikke bare dele op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:21

ehm... jeg har ikke forstand på at konfigurerer en router, det lyder som om det er den, men du skal se, lige om lidt kommer der en kandu'er forbi som kan hjælp på den ene eller anden måde

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 13:29

Tror du at man skal købe en ekstra IP-adresse eller 2, for at få alle computere på nettet, da vi ringede derind sagde de man ikke behøvede det, men hvad tror du ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:31

Nej det behøver du heller ikke, vi har selv fire pc'ere på kun en

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:39

jeg prøver lige om jeg kan fange min tdcfidus på tlf, nu er jeg selv blevet nysgerrig

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 13:47

Har du også trådløs?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 13:49

ej, han var ikke til at få fat på, jeg prøver ham igen senere, det var ham der satte vores router op, så det ville jo være rart at få af vide hvad han gjorde. Jeg holder øje med din tråd, og ser om problemet er løst sådan lige pludselig. Har du tjekket din manual for routeren (sikkert et overflødigt spørgsmål)

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 13:54

laver næsten ikke andet end at kígge i den skide manual efter hvad der kan være i vejen..

Min bror arbejder med computere, og han kan heller ikke få det her til at virke, meget underligt, han har aldrig førhen haft problemer med at få flere computere på nettet!

Det er meget besynderligt det her!..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 14:04

Kan jeg få navnet på den router og nummer, og hvem har du købt den hos??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 14:29

hej igen, min tdcfidus siger at det Er din router, den er ikke stillet op til flere pc'ere. Den giver kun en Ip adr. af gangen.Opsætningen skulle stå i din manual, men du har nok kikket dig blind på et eller andet

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 14:56

Det er en D-link DWL-2000AP

Kan ikke finde noget om det inde i opsætningen..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-09-05 15:04

Hejsa

når du har webspeed og har mere end 2 computere som skal på nettet skal du have en Router imellem
webspeed modem og accespoint !!
Router sættes op til at styre DHCP mv. accesspoint skal du slå fra at den styre DHCP og skal ligeledes sættes til
gateway til din router.
når det er på plads skal du frigøre ip adreserne på alle computerne med denne kommando:
start >>kør >>cmd >>ok
tryk enter ved hver linie nu
ipconfig /release
ipconfig /renew
exit
derved har du frigjjordt ip adressen fra webspeed modemet og hentet ip fra routeren istedet.
du skal så lige en tur forbi http://service.webspeed.dk <-- fra een af computerne
her kører du guiden igennem (slet de registringer du har og opret en ny)
den info du skriver på service.webspeed.dk gemmes nu automatisk i routeren.
husk du skal ikke igennem een af computerne for at koble op til internettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 15:15

I din manual skal der under opsætningen stå noget med DHCP... dette er sort snak for mig, håber du ved hvad det er, det var bare det tdcfyren sagde.... Hvorfor kommer der ikke en kvik kanduer forbi, måske de tror du har fået løst problemet, nu vi har skrevet så meget, synd for dig, men håber du er blevet bare en anelse kloger, det er ikke dine pc'ere men din router ;-(

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 15:32

Nu kan jeg ikke længere komme i kontakt med mit accespoint.

Førhen da jeg skrev http://192.168.0.507 kunne jeg komme ind på den men det virker ikke mere, hvad skal jeg så gøre???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-09-05 16:24

er det ip ip som er angivet i din manual ??
ellers "resét" accespoint.
hvilket mærke er dit acc.??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 17:15

godt du kom på banen dk, du var savnet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-09-05 17:28

normalt har acc. point ip i området mellem 240 - 254

det bedste er at forbinde een computer til acc. via kabel mens det skal konfigureres

>>Nordsted1
takker
bare lidt træls man ingen mail får for tiden..............

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 18:18

Min accespoint er en D-link DWL-2000AP

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 18:20

Inde på routeren kan jeg enable alle de 3 computeres, inde under noget der hedder DHCP..

dk: jeg kan jo godt komme på nettet på alle computere, problemet er jo bare at have en browser åben på alle computere..

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 18:44

Hvordan reseter man accespoint??

Og hvad er det for noget gateway??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-09-05 20:50

har du manual til din d-link ?
ellers kan du se den her
ftp://ftp.dlink.se/Quick%20Installation%20Guides/Denmark/DWL-2000AP+_QIG_dk.pdf

reset af router se side 2 der er en knap du du typisk skal holde inde 3- 5 sek. derved nulstilles routeren
til fabriks indstilling.

som du kan se er standard ip adressen 192.168.0.50
du kan så vælge om du vil bruge "statisk" ip adresse eller det skal være via DHCP
angiver du statisk ip skal DHCP slåes fra (disabled) i routeren

ruoteren skal stå til at hente ip via DHCP (får ip adr. fra webspeed)

computer 1 giver du så ip adresseren :

ip 192.168.0.51
sup. 255.255.255.0
gateway 192.168.0.50

computer 2
ip 192.168.0.52
sup. 255.255.255.0
gateway 192.168.0.50

computer 3
ip 192.168.0.53
sup. 255.255.255.0
gateway 192.168.0.50

vent med kryptering til du har fået hul igennem
i internet explorer >>funktioner >>indstillinger >>forbindelser>> lan indstillinger >>
fjern flueben ved automatisk registring af.........>>ok luk internet explorer og start igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 21:48

og husk som dk også skriver--- at krypterer ---- når skidtet engang virker. Er det ved at virke nu??, jeg har jo holdt lidt øje med jer

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 18-09-05 22:01

Det virker ikke en skid :(

Når jeg går ind og giver computeren en ip adresse så vil den slet ikke på nettet!

Men når den kører med at hente automatisk ip så kan der i det mindste være 1 person på nettet ad gangen.

Venter med at ændre mere på det, til min bror lige for tid til at hjælpe med det, skal nok skrive når jeg finder ud af noget nyt, i må meget gerne skrive hvis i har noget mere i kan hjælpe med!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-09-05 22:57

aha der faldt ti øren
du mangler en router mellem acc. og webspeed se side 3 fra mit link
det er derfor du kun kan være på een af gangen.......

det skal forbindes sådanher
webspeed <->router<->acces-point ->computere <- trådløs

webspeed <->router<->computere <- via netværkskabel

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 19-09-05 17:31

med webspeed for man et modem, som så går videre til routeren derfra til accespoint og så ud til vores computere..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-09-05 12:36

?????
standard pakke fra tdc indeholder tv adapter - webspeed modem - div. kabler

du har 2 mulige tilslutninger i webspeed modemet 1 med netværks kabel 1 med USB...........!

du kan så forbinde webspeed modem direkte til een pc via netværks kabel
skal du have flere (mere end 2) pc'er på skal du have en router imellem
har du kun 2 pc'er kan du vælge at bruge netværks kabel til den ene og USB til den anden, eller sætte en
switsc imellem.

hvilket mærke/ model er din Router ??
dit access-point er jo D-link DWL-2000AP
tror du forveksler switsc og router.

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 20-09-05 15:11

Hvis man sætter modemet til en computer i stedet for at sætte den til accespointen så skal computeren jo være tændt for at man kan komme på nettet med de andre computere!

Routeren hedder D-link DI-604

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-09-05 15:38

enig...

har du kørt guiderne igennem ?? har du reset routeren ?? hold reset knap inde i ca. 5 sek.

først denne
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-604/Documentation/Denmark/604_konf_dk.pdf

og så denne (hvis det et Xp)
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-604/Documentation/Denmark/LAN_XP_dk.pdf

når du har været den igennem skal du fra een af computerne (bedst med kabel mellem router<->pc)
gå til denne side her http://service.webspeed.dk og kør guiden igennem

koble ALLE computere fra internettet (bedst er at deaktivere netkortet) mens dette foregår
selvfølgelig undtaget den du konfigurer med...........

tjek med ipconfig /all den ip adresse du har nu og igen efter du har kørt guiderne. de skulle gerne
ændre sig til din router´s ip range 192.168.0.xxx <-- XXX mellem 2 og 255
hvis der står noget som starter med 80.xxx.xxx.xxx er det forkert
når du er færdig på service.webspeed kør evt. en "reparer denne forbindelse"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 23:47

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-05 15:13

dk... pudsigt du lige skrev idag, for jeg kom også til at tænke på mrm86 idag, . Du hjalp jo temmelig meget, så mon

ikke i fik det klaret?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-10-05 18:07

>> Nordsted1
jeg har endeligt fået ryddet op i mange hundred kandu mails, som du sikkert har haft bemærket undervejs
og denne tråd var een af dem.

håber mrm86 kommer med et svar også