/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
6230i sende til liste/guppe
Fra : smutter50
Vist : 412 gange
500 point
Dato : 18-09-05 09:38

Kan se, at spørgsmålet var været stillet for nyligt, men uden svar.
Prøver lige..
Hvordan kan man sende en SMS til en gruppe eller en liste (ligesom i en 6230).
Det virker underligt, hvis man ikke kan sende til flere, uden at skulle sende SMS'er enkeltvis...
Jeg har oprettet en gruppe, under navne, men kan ikke vælge den, når jeg skal sende...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 10:00

Hej smutter50, hvad hedder din tlf. til "fornavn"?, TDC har en hjemmeside, hvor der er manualer til mange mobiltlf. så måske du kan få svaret der?

www.TDC.dk

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 18-09-05 10:30

Det er en Nokia

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 18-09-05 11:11
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-05 11:12

Efter at have læst i manualen ser det ikke ud til at du kan sende til en gruppe/liste ligesom på 6230. Mystisk dog.

Men du siger du har oprettet en gruppe, så hvis det kan lade sig gøre må man da også kunne sende dertil
Har du selv prøvet at læse i manualen eller har du ingen. Ellers gå ind på TDC's hjemmeside som Nordsted1 siger der er der en masse manualer.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 18-09-05 11:20

Fijala. Jeg er nået til samme konklusion, efter at have læst manualen.. Det virker bare mærkeligt, at en nyere model ikke kan sådan en simpel ting.. Ja, jeg har oprettet en gruppe, som jeg kan se i telefonbogen, men jeg kan ikke vælge den, når jeg skal sende en SMS (altså en gruppe SMS). Meget mærkeligt.
Som sagt, kan jeg heller ikke finde detaljen i manualen, men jeg kan jo have oveset den....

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 18-09-05 11:25

Har nu fundet svaret. Under tekniske specifikationer for 6230: Gruppe SMS: Ja..... For 6230i Gruppe SMS: Nej
Virkelig en forringelse at en nye model.......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-05 11:34

Det har du ret i. Man skulle tro de have glemt muligheden
Bortset fra det er det jo en fes mobil, så glæd dig over resten

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 18-09-05 11:51

Hejsa
Er det ikke dette du leder efter..?

Skriv og send en SMS til flere modtagere

Før du kan sende en SMS til flere modtagere, skal du have gemt alle telefonnumrene i telefonbogen. Klik her for at se hvordan
Du skal desuden have indkodet nummeret til SMS-centralen i telefonen. Klik her for at se hvordan.

1 Find "SMS-besked"

Tryk på Menu.
Find Beskeder, og tryk på Navigationstasten.
Find Opret besked, og tryk på Navigationstasten.
Find SMS-besked, og tryk på Navigationstasten.

2 Skriv teksten

Skriv teksten.

3 Find "Send til flere"

Tryk på Valg.
Find Sendevalg, og tryk på Navigationstasten.
Find Send til flere, og tryk på Navigationstasten.

4 Vælg modtagere og send SMS'en

Markér den første modtager, og tryk på Navigationstasten.
Hvis der er flere numre tilknyttet det valgte navn:
Markér det ønskede nummer, og tryk på Navigationstasten.
SMS'en sendes.
Markér den næste modtager, og tryk på Navigationstasten.
Gentag indtil du har sendt SMS'en til alle modtagere.
Tryk på Udført når SMS'en ikke skal sendes til flere.

5 Afslut

Tryk på Rør på for at vende tilbage til standbypositionen.

Taget fra http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/telefonmanualer

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 18-09-05 12:43

Hej nuserpige.
Nej, så sender man jo ikke til en gruppe, men stadig enkeltvis.
i 6230-modellen, kunne man sende til mange ved at vælge en gruppe, og så sende til dem alle på en gang, altså ved et tryk.. Så kørte det bare: Sender til 1 af 15, 2 af 15, 3 af 15 osv...

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 18-09-05 12:52

Hej smutter50
Oki... så har jeg misforstået det... sorry....
Det er da smart med gruppesms

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 18-09-05 15:23

hej igen smutter, det ser ud til at dit spørgsmål er besvaret nu, men sikke da noget øv, at en ny mobil er dårligere end en ældre model, med hensyn til gruppesms ;-(

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-09-05 20:10

smutter.
Glæd dig over alt det andet din mobil kan. Og ja hvad gruppesms angår er det en tilbagegang

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 23-09-05 09:17

Tak for svaret Nordsted1.
Egentlig ikke svaret, men du er så god på mange andre spørgsmål, at du får mine point

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-05 09:32

selv tak smutter50, og tak for "ordene" god week-end