/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ingen lyd på mpg filer fra HP camera i e~
Fra : pj2002
Vist : 821 gange
100 point
Dato : 17-09-05 21:12

Hvorfor kan jeg ikke høre lyden på mine mpg filer fra mit digi camera, når jeg indlæser dem for at redigere dem i fx. Studio 8.
Har også prøvet andre redigeringsværktøjer med samme resultat.

Jeg kan godt høre lyden i MediePlayer m.fl.
Også i VirtualDub, men her kan jeg jo ikke sætte flere filer sammen.

Kan nogen fortælle hvad jeg mangler at gøre ?

Hilsen
Preben

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-09-05 23:33

Hej
kan du ikke bruge Movie Maker
Ellers mangler du måske en lyddriver.

Kommentar
Fra : pj2002

Dato : 18-09-05 00:11

Hej smxxx
Jeg kører W2K så jeg har ikke Movie Maker, men du har sikkert ret i at det er noget med codecs/lyddriver der mangler, men hvordan finder man lige ud af hvilken osv.
Jeg er siden jeg stillet spørgsmålet kommet lidt rundt om problemet ved at indlæse og gemme i VirtualDub som avi filer. Jeg kunne derefter hente filerne ind i Studio 8 og med fin lyd. Her kunne jeg så klippe filmen og gemme igen som mpg.

Men det er noget omstændigt i forhold til blot at editere direkte i Studio 8 eller anden film editor.
Hvis du ved hvordan man finder ud af hvilken codec man mangler vil det være helt fint

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 09:47

http://www.free-codecs.com/
har måske hvad du søger.
ellers må du nok "prøve dig frem"

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 10:13

fandt også lige denne
http://www.skynet4ever.tk/

Kommentar
Fra : pj2002

Dato : 18-09-05 20:22

Hej smxxx
Dine sidehenvisninger er fine hvis man har brug for codecs. Men´jeg har tænkt - det har jeg vel egentlig ikke brug for, eftersom jeg kan afspille filerne i MediePlayer og VirtualDub. Det må være mit Pinnacle Studio 8 der har et probelm med mine mpg filer fra cameraet.
Jeg mener det er sådan at installerede codecs gælder for alle de playere man anvender !

Så jeg har ikke fået løst mit problem !

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 23:47

Aner det ikke,,,,,,,,,