/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløse problemer..
Fra : peterpyt
Vist : 443 gange
150 point
Dato : 17-09-05 21:03

Mit problem er at jeg ikke kan få mit trådløse acces point til at spille sammen med min router.

Min opstilling er som følger.. Et motorola cabel-modem som jeg har fået af min internet udbyder, denne føres over i en Hama router som igen føres over i et trådløst accespoint fra Linksys.
Til routeren er tilsluttet flere pc´er og disse er der ingen problemer med. Problemet er at jeg ikke kan komme på internettet via acces pointet, jeg har ingen problemer med at se delte drev og heller ingen problemer med at udskrive "trådløst" på en printer som deles af en af de stationære maskiner der er tilsluttet direkte i routeren - jeg har en fornemmelse af at problemet er opstået efter jeg har fået ny router - den gamle er i stykker og jeg kan derfor ikke prøve med den.. Dvs mit problem er kort fortalt at få router og accespoint til at spille sammen således at jeg kan komme trådløst på nettet..
Håber på nogle gode forslag der kan løse mit problem..
mvh Peter..

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-09-05 21:10

har du logget ind i din router og sat den ordenlig op????
husk det skal gøres med kabel

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 17-09-05 23:34

Hvis du ikke har problemer med at se delte drev eller printe, tror jeg ikke det er den trådløse forbindelse du skal koncentrere dig om. Mon ikke nærmere det er konfigurationen af den PC der kører trådløst der er noget galt med?

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 18-09-05 12:11

Jeg har nu udskiftet min linksys med en Netgear trådløs router - nu kan jeg komme på nettet - Hurra . . Men nu kan jeg ikke se delte drev og printere..
Jeg har forsøgt at oprette et mindre netværk med guiden der ligger i XP - det går fint lige indtil sidst hvor der meldes om fejl på en spooler - måske det hår noget at gøre med printerproblemerne.. .
Når jeg højreklikker på den delte printer og vælger egenskaber står der at printerspooler ikke virker for enheden.. ? ?
mvh Peter.