/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
indbydelser ud til konfirmation
Fra : grausen
Vist : 6055 gange
100 point
Dato : 17-09-05 17:45

Ved ikke helt om det er den rette kategori, men prøver alligevel.
Min datter skal konfirmeres til næste år, i maj, hvornår skal indbydelserne ud og hvor lang svarfrist skal folk have?
har søgt på nettet men synes ikke lige jeg kan finde svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 17:46

Da vi holdt i maj, sendte vi ud en måned før, med svarfrist en uge før konformationen (tror jeg det var)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-05 17:53

det er ikke altid nok med 1 måned - større fester som bla konfirmation bør sendes ud 2 mdr før så folk ikke når at lægge planer for evt ferie osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-05 17:53

det er ikke altid nok med 1 måned - større fester som bla konfirmation bør sendes ud 2 mdr før så folk ikke når at lægge planer for evt ferie osv

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-09-05 18:27

Jeg laver masser af invitationer og vedr. konfirmation er der ingen 'uskrevne regler' for udsendelsen MEN - vær i god tid, send dem gerne ud omkring 1 - 1½ måned før datoen.

En rigtig smart ting er at lave bagsiden af invitationen som konfirmandens ønskeseddel og husk så at det er Jer der inviterer - ikke konfirmanden! (Derfor er det ikke 'flabet' at sende en ønskeseddel med).

Svardatoen kan man sætte som det nu passer sig. Hvis festen skal holdes ude (mange konfirmander vil helst være hjemme) - skal du huske at konferere med feststedet - hvornår skal de vide hvor mange personer de skal servicere...

Knus til alle

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-05 19:47

Vi skal også have konfirmation i maj næste år. Festen skal holdes i vores fælleshus i boligkvarteret og vi regner med at få en buffet leveret som nok bliver bestilt 1 uges tid før. Vi regner med at sende invitationer ud ca 2 mdr før med svarfrist 2-3 uger før.

Men igen afhænger det selvfølgelig af hvor tidligt "kokken" har brug for at vide hvor mange personer der skal spise med. Jeg vil sige at normalt er 1 måneds betænkningstid rigeligt mellem udsendelse og svarfrist, da de nærmeste selvskrevne gæster jo ved allerede nu hvornår de skal sætte X i kalenderen. Det kan være bedsteforældre onkler, tanter, fætre, kusiner, faddere osv.

Håber du kan følge mig

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 18-09-05 22:08

Tak for svaret Klojs.