/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
KbH bolig!
Fra : epidedymittis
Vist : 2158 gange
200 point
Dato : 17-09-05 17:11

Jeg står og skal flytte til KBH, ret hurtigt, åbenbart.

Jeg ANER intet om hva sådan en lejlighed koster, (vi er 3 eller 4 der deles), eller hvordan man finder én. (Det er der heller ingen af de andre der gør, så derfor jeg spørger her!)

?

Så tæt på centrum som muligt.

?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 17-09-05 17:22

Der er lidt her

http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=1400

ellers kan i vel også sætte en annonce i en KBh avis

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 17:23

I hovedstadsområdet hvor det er dyrest, mener men i LLO, at lejen ligger mellem 400 og 800 pr. kvadratmeter om året.
Og at hvis man betaler mere end 800/kvm er lejen for høj. (Ved ikke om priserne er udregnet efter om forbrug er inkluderet)

Men det er nok ikke det nemmeste at finde en lejlighed i Kbh.

Men du må i gang med at kigge avisannoncer, evt. selv annoncere om at du søger en lejlighed.

Boligselskaber skal man sikkert have været på venteliste til i "100 år"

http://www.scandiahousing.dk/large/default.htm

Søg på nettet : boligudlejning københavn så kommer der også noget frem

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 17:45

Hvis nogen af jer er under uddannelse er der måske også en mulighed her, godt nok ikke til fire personer i en lejlighed, men så to og to

http://www.kollegierneskontor.dk/cust/400/bolig/afd.asp?DUMMY

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-09-05 17:56

Er det et krav, at man er under uddannelse, for at bo på kollegie?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-09-05 18:14

Jeg bor i lejlighed i Ballerup: 49kvm. koster 3480 kr. eller 852 kr. pr.kvm.
Lejlighederne findes også på 93 kvm og 104 kvm.. -Tilsvarende dyrere.
Prisen er UDEN varme, vand, antenne osv. Den samlede husleje alt incl. er på 4491 kr. pr md.

Jeg ved ikke, om prisen er "for høj". Man kan næppe få noget billigere -og da slet ikke med kort varsel.
I Hillerød har de tilsvarende gårdhuse -nyopførte- til en kv.m. pris på over 1000 kr (1053)

Citat
TIL LEJE i Sophienlund, Hillerød.

Pr.1/10-05 og 1/1-06 udlejes ialt 42 stk 4-værelses gårdhavehuse på 102,5 kvm., alle med kvalitets hårde hvidevarer og flot indretning med gulve i olieret aske og andre lækre bekvemmeligheder. Til huset hører overskuelig have med dejlig fliseterrasse samt redskabsrum.
Boligerne ligger centralt, men alligevel tæt på skønne skovområder. Et miljø, hvor man vil trives inde og ude.
Lejepris pr. md. kr. 8.995,- ekskl. forbrug
3mdrs. depositum samt 1 måneds forudbetalt leje.
RKI-registrerede personer -ingen interesse.
Ring mandag til torsdag mellem kl. 9.00-12.00

BoligView a/s 70 20 23 25

Eller kik på www.pensam.dk som har nybyggede lejligheder i Hillerød til 1071 kr. pr. kv.m.
(10.535 pr. md. for 4 værelser..)

Men Hillerød er jo altså ikke "nær centrum". Der er dog gode togforbindelser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 19:54

Kollegieværelser/lejligheder er primært for studerende, men i Helsingør har man på et tidspunkt manglet studerende, så

der kunne alle unge leje sig ind

http://www.sigurdschytz.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 19:55

Helsingør er i Nordsjælland, men også med gode forbindelser til Kbh

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-09-05 20:08

Sådan et kollegie som det i Morbærhaven i Albertslund http://www.kollegierneskontor.dk/cust/400/bolig/afd.asp?DUMMY
kræver da ikke at man er studerende, gør det? Hvor står det?

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 17-09-05 20:31

havde du spurgt for 5 år siden kunne jeg have foreslået at I købte en lejlighed, og I ville så takket mig for den million+ I havde tjent.
I bagklogskabens klare lys som en vis person sagde...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 20:46

Min datter læser sammen med nogle der bor i Morbærhaven, så jeg tror man skal være studerende for at bo der. Og jow jeg tror det normalt er et krav, at man er studerende for at bo på kollegie, men som før sagt, har de manglet be-
boere i Helsingør på et tidspunkt og så bort fra kravet. Her er et link med flere kollegieværelser, der er jo ikke andet for end at ringe rundt og forhører sig, og så håbe det bedste. Nogle at kollegierne er et godt stykke fra KBH. Det i Lyngby hvor der er nævnt DTU kan du godt opgive på forhånd, det er forbeholdt dem fra dtuskolen

http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/Boligmarkedet/AlmennyttigeBoligselskaber/Kollegieboliger/KollegieboligerPaaSjaelland/

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-09-05 21:09

Hmm.. ok, jeg må lige drøfte sagen med gutterne.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-09-05 21:15

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 21:18

Selv tak, og held og lykke

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-09-05 21:20

og tak!

Det er en JUNGLE!