/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udskrift af bios
Fra : thomas356
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 21-10-02 16:08

Jeg vil gerne have min bios printet ud på et stykke papir og har længe søgt efter noget der kan det

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-10-02 16:18

Hej Thomas!

Her finder du alt vedr. bios http://www.wimsbios.com/

Du kan også downloade programmer der der kan fotælle hvad der står i bios, som du herefter kan udskrive.

Prøv og vend tilbage hvis du vil have flere steder.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 16:25

Hej Thomas,

det ka' du vha. programmet "BIOS Wizard" som du ka' hente her... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du så har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... vil den kreere en tekstfil "bwz.txt"... lidt a la eksemplet her nede under...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 21-10-02 17:50

Det program i snakker om kommer kun med nogle få oplysninger. jeg vil have hele biosen udskrevet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-10-02 18:54

Hej Thomas,

det her er de oplysninger du ka' få... hvilke andre oplysninger er det du ønsker omkring din BIOS?

----------------------------------------------------------------------------------------------------
BIOS CAPABILITIES TEST REPORT
===============================

Generated by: BIOS Wizard 2.10
Date: October 21, 2002
Time: 18:39

PnP Version : BIOS currently supports latest version 1.0
PCI Version : BIOS currently supports latest version 2.1
PCI IRQ Routing Table : BIOS currently supports this feature
Enhanced Disk Drive Specification : BIOS doesn't support this feature
DMI Version : BIOS currently supports latest version 2.3
ACPI Version : BIOS currently supports latest version 1.0
APM Version : BIOS currently supports latest version 1.2
Booting From CD-ROM : BIOS currently supports this feature
Supports ESCD : BIOS currently supports this feature
Can be Updated (flashed) : BIOS currently supports this feature
Can be Shadowed : BIOS currently supports this feature
BIOS Chip in Socket : BIOS currently supports this feature
Supports Selective Booting : BIOS currently supports this feature
Supports LS-120 Booting : BIOS doesn't support this feature
Supports ZIP Booting : BIOS doesn't support this feature
Supports Network Booting : BIOS currently supports this feature
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

prøv at specificere det, det lidt nærmere så... hvis det er for at finde ud af hvilken BIOS du har, så post dit resultat fra BIOS Wizard, og så sku' vi nok ku' finde ud af hvilken BIOS du har...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-10-02 21:49

Hvis man trykker Prt Scr (print screen) når man står i BIOS, er der så ikke noget med at skærmen bliver udskrevet hvis der er en printer tilsluttet ????
Sådan umiddelbart så lyder det lidt "åndsvagt" (for mig)........men jeg mener helt bestemt at jeg har set det et sted....og jeg har ikke selv mulighed for at lukke computeren ned lige nu for at afprøve

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 200 point
Dato : 22-10-02 00:17

som Bjarne_H skriver gå på http://www.wimsbios.com/
og der går du ind under BIOS Numbers: og der henter du programmet ctbios

her er f.eks min egen ( ja jeg skyder gråspurve med kanoner som i kan se under mine ram )

---------------------------------

DMI-Info, c't/Devid Espenschied (/as), V1.50, 02/2001
DMI-Struktur bei : F000:0090, Checksum: 00, V2.3, Tab: F000:0630, Anzahl: 22
PnP-Struktur bei : F000:79E0, Checksum: 00, V1.0, API: F000:68A3, Sel: F000
SM-Strukur : nicht gefunden

DMI-Revision : 2.3
DMI-Basisadresse : FFFF8000h
Anzahl Strukturen: 22
GrӇte Struktur : 140 Bytes
APM-Version : 0.0

DMI-Bereich
===========

Strukturtyp: BIOS
Hersteller : American Megatrends Inc.
Version : 07.00T
BIOS-Startsegment : F000h
Release-Datum : 04/02/01
BIOS-LaufzeitgrӇe: 64 KByte
BIOS-ROM-GrӇe : 256 KByte
BIOS-Eigenschaften
- BIOS-Eigenschaften : ja
- ISA-Bus-Untersttzung : ja
- MCA-Bus-Untersttzung : nein
- EISA-Bus-Untersttzung : nein
- PCI-Bus-Untersttzung : ja
- PCMCIA-Bus-Untersttzung : nein
- Plug and Play-Untersttzung : ja
- APM-Untersttzung : ja
- BIOS Flash-f„hig : ja
- BIOS Shadow-f„hig : ja
- VL-Bus-Untersttzung : nein
- ESCD-Untersttzung : ja
- Booten von CD untersttzt : ja
- Bootger„t w„hlbar : ja
- BIOS ROM ist gesockelt : ja
- Booten von PCMCIA untersttzt : nein
- Enhanced Disk Drive untersttzt : ja
- Int13h: Japanische Floppy f.NEC 9800: nein
- Int13h: Japanische Floppy f.Toshiba : nein
- Int13h: 5.25"/360KB Floppy Services : ja
- Int13h: 5.25"/1,2MB Floppy-Services : ja
- Int13h: 3.5"/720KB Floppy-Services : ja
- Int13h: 3.5"/2,88MB Floppy Services : ja
- Int05h: Print-Screen Services : ja
- Int09h: 8042-Tastatur Services : ja
- Int14h: Services f. serielle Ger„te : nein
- Int17h: Services f.parallele Ger„te : ja
- Int10h: CGA/Mono-Video-Services : ja
- NEC PC-98-Spezifikation : nein

Erweiterte BIOS Eigenschaften
- ACPI-Untersttzung : ja
- USB Legacy-Untersttzung : ja
- AGP-Untersttzung : ja
- I2O-Boot-Untersttzung : nein
- LS-120 Boot-Untersttzung : ja
- ATAPI ZIP-Boot Untersttzung : ja
- FireWire (1394)-Boot Untersttzung : nein
- Smart Batterie-Untersttzung : nein
- BIOS Boot-Spezifikation : ja
- Netzwerk Boot-Support per Fkt.-Taste: nein

Strukturtyp: Systeminformation
Hersteller : MSI
Produkt : MS-6590
Version : 1.0
Seriennummer : 00000000
Universal Unique ID: nicht vorhanden
Wake-up-Typ : Modem Ring

Strukturtyp: Hauptplatine
Hersteller : MSI
Produkt : MS-6590
Version : 1.0
Seriennummer: 00000000

Strukturtyp: Geh„use
Hersteller : Uknown Chassis Manufacture
Chassis-Lock : nein
Geh„usetyp : Desktop
Version : Version 1.00
Seriennummer : 123456890
Asset Tag Nummer : 0123ABC
Boot-Up Status : unbekannt
Stromversorg.Stat: unbekannt
Thermal Status : unbekannt
Sicherheitsstatus: unbekannt

Strukturtyp: Prozessor
Sockel Design : Socket-A
Typ : Hauptprozessor
Familie : reserviert fr AMD K5-Familie
Hersteller : AMD
Prozessor-ID : 00000680 00000055
CPUID-Daten
- Familie : 6
- Modell : 8
- Stepping : 0
- Features : 00000055h
Version : AMD Athlon(tm) XP 2200+
Spannung : 3.3V, 2.9V
Legacy-Modus : ja
Externer CPU-Takt : 133 Mhz
Maximaler Takt : 3000 Mhz
Aktueller Takt : 1800 Mhz
CPU-Status : CPU aktiv
Sockeltyp : unbekannter Typ (0Eh)
CPU Sockel : belegt
L1-Cache Handle : 0005h
L2-Cache Handle : 0006h
L3-Cache Handle : Cache Info-Struktur nicht untersttzt
Seriennummer : (leer)
Asset Tag : (leer)
Teilnummer : (leer)

Strukturtyp: Cache
Sockel-Bezeichnung: Internal Cache
Arbeitsmodus : Write Back
Aktiv beim Booten : ja
Position : intern
Cache gesockelt : nein
Cache-Level : 1
max. Cache GrӇe : 1024 KByte
Installierte GrӇe: 128 KByte
Unterst. SRAM-Typ : Synchron
aktueller SRAM-Typ: Synchron
Cache Geschw. : unbekannt
Fehlerkorrektur : unbekannt, sonstige
System Cache-Typ : Daten und Befehle
Assoziativit„t : 4fach

Strukturtyp: Cache
Sockel-Bezeichnung: Internal Cache
Arbeitsmodus : Write Back
Aktiv beim Booten : ja
Position : intern
Cache gesockelt : nein
Cache-Level : 2
max. Cache GrӇe : 1024 KByte
Installierte GrӇe: 256 KByte
Unterst. SRAM-Typ : Synchron
aktueller SRAM-Typ: Synchron
Cache Geschw. : unbekannt
Fehlerkorrektur : keine, sonstige
System Cache-Typ : Daten und Befehle
Assoziativit„t : 4fach

Strukturtyp: Speicherkontroller
Fehlererkennung : 32 Bit ECC
Fehlerkorrektur : Single-Bit
untersttzter Interleave : 1 fach
akt. Interleave : 1 fach
max. Modulanzahl : 3
max. ModulgrӇe (pro Slot) : 1024 MByte
max. ModulgrӇe (gesamt) : 3072 MByte
unterst. Geschwindigkeit : 60ns, 70ns
untersttzte Speichertypen : SIMM, ECC, Parit„t, EDO, FPM, Standard
untersttzte Spannung : 3.3V
aktive Fehlerkorrektur : k.A.
1. Speichermodul Handle : 0008h
2. Speichermodul Handle : 0009h
3. Speichermodul Handle : 000Ah

Strukturtyp: Speichermodul
Sockel-Bezeichnung: DIMM1
Bankverbindungen : RAS#-1 RAS#-0
akt. Zugriffszeit : unbekannt
Speichertyp : SDRAM, DIMM
Single/Double Side: Double
Installierter RAM : 512 MByte
Aktiver RAM : 512 MByte

Strukturtyp: Speichermodul
Sockel-Bezeichnung: DIMM2
Bankverbindungen : RAS#-3 RAS#-2
akt. Zugriffszeit : unbekannt
Speichertyp : SDRAM, DIMM
Single/Double Side: Double
Installierter RAM : 512 MByte
Aktiver RAM : 512 MByte

Strukturtyp: Speichermodul
Sockel-Bezeichnung: DIMM3
Bankverbindungen : RAS#-5 RAS#-4
akt. Zugriffszeit : unbekannt
Speichertyp : SDRAM, DIMM
Single/Double Side: Double
Installierter RAM : 512 MByte
Aktiver RAM : 512 MByte

Strukturtyp: Systemslot
Sockel-Bezeichnung : PCI1
Slot-Typ : PCI
Slot-Datenbusbreite: 32 Bit
Slot verfgbar : ja
Slot-L„nge : lang
Slot-Nr. in PCI IRQ
Routing Tabelle : 1
Slot-Eigenschaften
- untersttzt 3.3V
- Shared-Funktion aktiv
- PCI-Slot Powermanagement (PME#)

Strukturtyp: Systemslot
Sockel-Bezeichnung : PCI2
Slot-Typ : PCI
Slot-Datenbusbreite: 32 Bit
Slot verfgbar : ja
Slot-L„nge : lang
Slot-Nr. in PCI IRQ
Routing Tabelle : 2
Slot-Eigenschaften
- untersttzt 3.3V
- Shared-Funktion aktiv
- PCI-Slot Powermanagement (PME#)

Strukturtyp: Systemslot
Sockel-Bezeichnung : PCI3
Slot-Typ : PCI
Slot-Datenbusbreite: 32 Bit
Slot verfgbar : nein
Slot-L„nge : lang
Slot-Nr. in PCI IRQ
Routing Tabelle : 3
Slot-Eigenschaften
- untersttzt 3.3V
- Shared-Funktion aktiv
- PCI-Slot Powermanagement (PME#)

Strukturtyp: Systemslot
Sockel-Bezeichnung : PCI4
Slot-Typ : PCI
Slot-Datenbusbreite: 32 Bit
Slot verfgbar : ja
Slot-L„nge : lang
Slot-Nr. in PCI IRQ
Routing Tabelle : 4
Slot-Eigenschaften
- untersttzt 3.3V
- Shared-Funktion aktiv
- PCI-Slot Powermanagement (PME#)

Strukturtyp: Systemslot
Sockel-Bezeichnung : PCI5
Slot-Typ : PCI
Slot-Datenbusbreite: 32 Bit
Slot verfgbar : ja
Slot-L„nge : lang
Slot-Nr. in PCI IRQ
Routing Tabelle : 5
Slot-Eigenschaften
- untersttzt 3.3V
- Shared-Funktion aktiv
- PCI-Slot Powermanagement (PME#)

Strukturtyp: Systemslot
Sockel-Bezeichnung : PCI6
Slot-Typ : PCI
Slot-Datenbusbreite: 32 Bit
Slot verfgbar : nein
Slot-L„nge : lang
Slot-Nr. in PCI IRQ
Routing Tabelle : 6
Slot-Eigenschaften
- untersttzt 3.3V
- Shared-Funktion aktiv
- PCI-Slot Powermanagement (PME#)

Strukturtyp: OEM-String
Anzahl d. Eintr„ge: 2
OEM-Text 1 : SMBIOS Support from AMI
OEM-Text 2 : Tested by James

Strukturtyp: Port-Anschluss
Interne Referenz : USB
Interner Anschluátyp : Mini Centronics
Externe Referenz : Def
Externer Anschluátyp : DB-25 Pin m„nnlich
Schnittstellentyp : SSA SCSI

Strukturtyp: Systemkonfigurations-Option
Anzahl d. Eintr„ge: 2
OEM-Text 1 : System Management BIOS from Atlanta
OEM-Text 2 : SMBIOS from AMI

Strukturtyp: BIOS-Sprachen
Installierbare Sprachen: 4
Darstellung der Sprache: abgekrzt
Aktuelle Sprache : (leer)
verfgbare Sprachen
Sprache 1 : English
Sprache 2 : (leer)
Sprache 3 : (leer)
Sprache 4 : (leer)

Fehler bei Strukturnummer: 65534, Fehlernummer: 0000h
unknown error

Ende des DMI-Bereiches
======================

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 02:59

Hej Thomas m.fl.!

Jeg henviste til dette link, netop fordi det var den henvisning og bios-program-side, som jeg er stødt på og hvor man kunne få de fleste oplysninger.

"Technet" har været så venlig at vise udskrift af sin Bios på kommentaren ovenover.

Jeg har ikke kendskab til bedre Bios-sider; men jeg burde nok have skrevet lidt mere om hvordan og hvilket program du kunne bruge.

Men som Technet skriver først http://www.wimsbios.com/ dernæst vælger du BIOSnumbers og der er der link til download af bl.a. CTBIOS v1.5 og hvis du vil vide benævnelsen på chipsæt så kan du downloade ctpci330.zip

Efter min mening og kendskab er det på dette link http://www.wimsbios.com/ at man finder den største samling af oplysninger vedr. BIOS, Flash, Chipsæt og endvidere er der et Forum hvor man kan stille spørgsmål og se kommentarer fra øvrige samt søge på kommentarer og svar.

Endvidere er der også på siden et henvisning til BIOS agent, ved klik på dette link http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=1 kommer man til en side hvor man kan downloade deres BIOS-program; og er den henvisning som "Caine" også fremkommer med under formodet svar; men dette er ikke nær så omfangsrigt som CTBIOS v1.5.

Håber at du har oplysninger nok - ellers så skriv igen!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 22-10-02 08:45

Jeg kører med win xp og når jeg prøver ctbios15 får jeg ikke meget ud af det den skriver at det ikke kan kørre under windows, jeg har så sat min start disk fra win 98 i og prøvet fra dossen men det virker heller ikke, jeg ved ikke om det her kan hjælpe

Program: Unicore Chip Detect v0.72 2000.03.10
BIOS Date: 09/01/00
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 09/01/2000-8605-686A-6A6LLSN9C-00
BIOS Eval: REV D1.1
Superio: NSC 332 rev 8 found at port 2Eh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 09:46

Hej Thomas,

har du evt. prøvet at køre CTBios 1.5 fra kommandopromten i WinXP?

står der ellers noget på dit bundkort et mærkat/nummer eller noget?

umiddelbart sku' dit bundkort være fra Soltek...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 12:31

Hej igen Thomas!

Det kan være du har problemer med selve download, når jeg højreklikker på http://www.wimsbios.com/ og "CTBios" får jeg fejl når jeg højreklikker og vælger gem destination som; men når jeg venstreklikker starter min downloadgenerator automatisk op. Jeg bruger FlashGet som du kan downloade her http://www.amazesoft.com/download.htm og som er et god freeware downloadacc.

Eller opgiv lige en e-mail adresse, så vil jeg gerne sende "CTBios15.zip" til dig fylder kun 88KB.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 12:46

Hej Bjarne,

så vidt jeg ka' forstå på det har Thomas, fået downloadet CTBios... men ka' bare ikke få det til at virke... idet det er et Dos program... jeg har ikke lige fået det afprøvet på en WinXP maskine endnu... men vil dog gå udfra at man ka' aktivere den vha. Kommando promten i WinXP, det virkede ihvertfald på Win2000...

jeg har en fornemmelse af at Thomas bare har klikket på selve filen, og så kører og lukker den med det samme...

ellers er den direkte adresse til CTbios... -->
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip

men jeg har på fornemmeren at Thomas har fået downloadet den, men bare ikke fået den kørt korrekt... for så vidt jeg husker kører du med XP og så går jeg også udfra at den ka' køre i XP selvom det er et dos program...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 12:57

Hej Strarup!

Det er korekt, at jeg line mest bruger Windows XP og ja der er meget forandret i Windows XP netop m.h.t. til DOS-programmer, dette havde jeg ikke tænkt på.

Men prøv at gå iind på http://www.wimsbios.com/ og højreklikke og sige gem som på på CTBios. Jeg får fejl og det kunne jo være det var derfor. Noget lignende gør sig gældende hvis jeg bare klikker på det link, som du netop sendte.
Mystiks, men højreklikker jeg, så får jeg lov til at downloade via min downloadacc.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-10-02 13:02

man kan også evt lave en bat fil der lyder sådan her
ctdmi.exe > ctdmi.txt
ctbios.exe > ctbios.txt
---------------------------

denne komando " > " gør det at output går ud og skriver til den txt fil man har speciferet ( ctdmi.txt )

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 13:18

Ja udmærket forslag "Technet"

Men kan alle lige lave en bat-fil?

En god måde er også at oprette en genvej via skrivebord. Gå til skrivebord og højreklik og opret en genvej til CTDmi.exe og derefter en til CTBios.exe.

Det virker har lige prøvet i Windows 98 SE.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 13:23

Hej Bjarne,

jeg ka' også downloade den ved at højreklikke på den... linket er taget inde fra Wimsbios side... jeg ved ikke om det giver problemer fordi den ligger på en FTP server... men ud af Thomas kommentar "22-10-02 08:45" skriver han "når jeg prøver ctbios15 får jeg ikke meget ud af det den skriver at det ikke kan kørre under windows"... derfor går jeg udfra at han allerede har fået den downloadet...

men jeg kukkelurede lidt på strengen "BIOS ID: 09/01/2000-8605-686A-6A6LLSN9C-00", og da det er Award der bliver brugt, er det bl.a. dette her der er nyttigt fra den... --> 6A6LLSN9C... de første 5 karaktere er chipsettet og det 6. og 7. er producenten...

således fandt jeg ud af at... -->
6A6LL = VIA VT8605 (PM-133 Pro Savage), og at SN = Soltek...

Soltek har et bundkort der bruger "VIA VT8605 (PM-133 Pro Savage)" og som hedder "SL-65MIV-C", men jeg ved ikke lige om det er det bundkort der er tale om...
http://www.soltek.com.tw/English/product/65miv-c.htm
hvor der er drivers, bios m.m.
http://www.soltek.com.tw/English/download/main/65MIV-C.htm
men jeg er ildt i tvivl fordi selve Bios filen hedder... "65MIV-C-D2.BIN (2001/04/20)"... -->
http://www.soltek.com.tw/English/download/S65MIV-C.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-10-02 13:47

hej igen,

tja... det burde slet ikke være nødvendigt... jeg ved ikke lige hva' der er galt på Thomas's PC eller XP, idet jeg har kunnet aktivere selve filen uden problemer på XP... uden kommandopromt, så jeg ved ikke lige hva' der ka' være galt der... underligt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 14:16

Hej igen Strarup!

Ja meget underligt; jeg havde heller ikke problemer via min XP og downloade via FlashGet uden problemer; men downloade almindeligt det kan jeg ikke fra Windows XP på dette sted andre steder er der ikke problemer; men jeg kan downloade almindeligt fra min Windows 98 SE PC uden problemer! - Underligt!

Jeg benytter endv. p.t. stadig deling af Internet uden netbios mellem disse 2 PC både Internet og stifinder og med Zonealarm på begge!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 22-10-02 17:57

Jeg har fået downloadet programmet og det starter også fint op, den laver noget og vil have jeg skal kvitere med at trykke d eller e og så lukker den ned igen og hvis jeg tager CTDMI så lukker den med det samme igen se side
http://www.123tp.dk/bios/bios.htm den skulle virke ( siden)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-10-02 18:31

Hvor starter du op fra?

Prøv at starte "ctdmi.exe" fra stifinder eller prøv at oprette en genvej via skrivebordet.

Den side som du viser er OK, ved tryp på D skulle du få flere oplysninger. de oplysninger der fremkommer er de samme som du får ved at køre "ctdmi.exe" så vidt jeg kan se.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-10-02 01:07

""" Jeg vil gerne have min bios printet ud på et stykke papir og har længe søgt efter noget der kan det """

du kunne evt også ( tage dit / låne ) et digital kamera og så tage et billeder af de forskellige skærmbilleder når du er inde i bios

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-10-02 02:40

hey jeg kom sgu da lige i tanke om at hvad ep skrev Hvis man trykker Prt Scr (print screen) når man står i BIOS,
det var jo det vi gjorde i gamle dage.
så er svaret JO men det gør man sådan her !!!!!

1. gå ind i bios og vælg den skærm du vil have printet ud
2. tryk på printscreen
3. nu trykker du på CTRL + ALT + DELETE
4. nu genstarter maskinen og windows starter op og nu skulle din printer gerne gå i gang med at printe din side ud
5. gentag puntk 1 - 4 med de andre bios skærmbilleder

---
jeg har lige gjort det med min egen bios så det virker på min maskine

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 03:22

Hej Tech!

Det kan da ikke passe, at Thomas ikke kan printe ud med alle de muligheder som han har fundet!

Jeg har tænkt og prøvet næsten det samme; men her er der en der også virker og hvor man ikke skal genstarte PC'en.

1. Gå ud i dos (>Start >Alle programmer >Tilbehør >Kommandopromt)
2. CD x:\mappe (x=harddisk)
3. Ctbios.exe > Ctb.txt
4. Ctdmi.exe > Ctd.txt
5. Start notepad ((>Start >Alle programmer >Tilbehør >notesblok)
6. Åben Ctb.txt
7. Tænd for printer og vælg udskriv.

Pkt. 6. og 7. gentages for Ctd.txt

Jeg har prøvet det i går og hvis printer er sat op og tændt virker det fint.

Jeg prøvede også med
Punkt 1 og 2 det samme
3. Tænd for printer
3. Copy ctbios.exe Lpt1:
4. Copy ctdmi.exe Lpt1:
Ved denne løsning skal man have printeren tilknyttet Lpt1: og man kan få problemer ved slutning af udskriften.
Man skal selv på printeren (afhængig af printertype) aktivere forfeed.

Mvh
Bjarne H

P.S. Jeg tror Thomas har fundet ud af det, dette var mine sidste ord indtil Thomas beder om yderligere.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-10-02 03:36

hej Bjarne H

det vil jeg også mene , så jeg følger bare med , nu vil jeg til at compile lidt så jeg kan få noget afsluttet

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 23-10-02 08:48

jeg synes det er nogle rigtig gode foreslag i kommer med det virker bare ikke hos mig se lige hvad der sker når jeg trykker på d http://www.123tp.dk/bios/bios.htm jeg ved ikke on det er mig eller min comp der er noget galdt med men jeg ved ikke hvad jeg kan gørre mere

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-10-02 12:55

Hej Thomas!

OK - jeg har kigget på

http://www.123tp.dk/bios/bios.htm - og det ser ud som en slags programfejl. Programmet er i hvert fald ikke i stand til at læse din BIOS. Da programmet siger at DMI ikke er til stede / disponibel. Om det er programmet eller din PC tør jeg ikke udtale mig om.

Men jeg ville nu lige tjekke min maskine via >Start >Kontrolpanel >System >Hardware og derunder "Enhedshåndtering" hvor der ikke må være fejl evt. angivet ved et"!", desuden ville jeg lige gennemgå de andre måder at tjekke systemet på evt. via "Hjælp og Support"

Finder du ikke fejl ville jeg nok også lige oprette et nyt spørgsmål og gøre ompmærksom på, at du gerne vil have oplysninger om din BIOS og så nævne de programmer, som du har kendskab til, så unødvendigt arbejde undgås.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-10-02 14:59

Hej Thomas,

jeg ved ikke om det er fordi du ikke har fået pakket CTDMI.exe ud at du har problemet med at den ikke vil virke når du trykker på "D"...

men prøv evt. at kigge på denne side, og se om du ka' få det til at virke på den måde... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/ctbios/

hvis der er noget du er i tvivl om så spørg...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 23-10-02 18:30

Hej bjarne
Først vil jeg gerne sige at jeg har skrevet at jeg gerne ville have et udskrift af min bios og der efter vil jeg lige sige at de programmer jeg kender er dem som i har kommet med her inde og at jeg har haft problemer med min comp men der er med min brænder så det skulle ikke have noget med biosen at gøre, og der er ikke fejl nogle steder i enhedshåndtering. men jeg har sendt programmet ud til min den gamle og så må vi se om det virker der, det regner jeg med det gør.

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 23-10-02 20:26

det virker hos min far så det må være min computer men tak for hjælpen til jer alle

Godkendelse af svar
Fra : thomas356

Dato : 23-10-02 20:32

Tak for svaret technet.