/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ældre B&O TV - DVD afspiller
Fra : jorael
Vist : 1085 gange
100 point
Dato : 16-09-05 20:59

Det 20 år gamle B&O 7100 har kun antennestik (og tape/AMP-stik). Kan man på nogen måde tilslutte en ny DVD afspiller, evt. via videoen som ud over antennestik har scartstik?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-05 21:04

Du kan godt kører DVD'en op til videoen og signalet videre fra videoen til tv'et, og fang det på en kanal der, men det er nok ikke den bedste kvalitet

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 16-09-05 21:14

Du kan også køre med antennestik direkte ind i TV fra DVD afspilleren - men igen, som Nordsed skrev, men mindre kvalitet end RGB eller lignende.

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 28-09-05 14:33

Tak for svaret Nordsted1. og undskyld at jeg først svarer nu! Det ender nok med at vi køber et fladskærms-tv; lcd eller lignende. Hvad skal man vælge; det gamle B%O er ikke ganske ringe i billedet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-05 17:07

jorael.... nu rutter jeg ikke sådan med pengene, så jeg ville beholde B&O så længe som muligt , så nu hyler min bedre halvdel, at han ville vælge en fladskærm

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 30-09-05 07:06

Hos os er det ligeså; min kone taler om fladskærm - jeg synes det, vi har, er mere end godt nok, derfor spørgsmålet her på "kandu". Man ved, hvad man har, og den nye teknik bliver hele tiden billigere og bedre. Så "vent og se" kunne måske være en fornuftig strategi lige nu mht til TV.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 08:32

jorael... jeg syntes godt om din strategi, den er lige som min, men efter du har lukket tråden, er jeg ikke sikker på du hører fra de andre kanduer.