|
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 16-09-05 15:43 |
|
Hvor er det købt - danmark / udland - butik / privat??
Umiddelbart har du vel din kvittering for, att du har betalt, hvilket retsligt er din dokumentation for, at du har sendt pengene.
På samme måde har sælger jo typisk et pakkenummer eller anden dokumentation for, at han har sendt.
Retsligt vil I typisk skulle bevise jeres del, hvilket betyder, at sælgeren typisk kommer til at bevise, at han har sendt sin del i en retssag.
Derfor henvend dig til ham og bed ham rykke DPD. Fortæl ham, at han har 8 dage, og ellers vil du have dine penge tilbage - i modsat fald, vil du gå til din advokat / eller til politiet og melde ham for bedrageri.
Om du så gør det i virkeligheden er jo lige som op til dig selv målt ud fra bøvl, tidspilde osv. i forhold til det beløb, det handler om.
| |
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 16-09-05 15:45 |
|
PS - er det købt i dansk utik lægger reglerne faktisk fast:
"Hvis varen ikke kommer
Kontakt virksomheden. Skriv, gerne e-mail. Giv dem en rimelig frist for levering, hvorefter du anser købet for annulleret. Har du betalt med kort skal skal din bank tilbageføre beløbet til din konto, hvis butikken ikke selv gør det.
Betal med kort
Der er mange fordele ved at betale med kort, når man handler på nettet. Hvis du har betalt med kort, kan du få pengene tilbage
- hvis varen ikke leveres
- hvis du ved at udnytte din fortrydelsesret nægter at modtage varen
- hvis der er hævet penge på din konto udelukkende ved brug af dit kortnummer, uden du har givet lov. "
| |
|
Købt i Tyskland, Privat..
Mvh Simon
| |
|
Er der ikke noget forbrugerråds agtigt noget.. Som kan hjelpe mig?`
Mvh Simon
| |
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 16-09-05 16:07 |
|
Den eneste, jeg kender er forbrugereuropa : "Har du spørgsmål om køb af varer i et andet EU-land, kan du kontakte Forbruger Europa på info@forbrugereuropa.dk eller telefonisk på 32 66 90 00 mellem kl. 9 og kl. 12 mandag til fredag."
Men jeg tror primært de beskæftiger sig med handel via butikker.
Du skal nok ind at presse han den anden vej - hvilke medier har du brugt (hvor har du fundet ham)?
| |
|
Har fundet ham på ebay.. Har skrevet over mail.. har ikke hans telefon nummer..
| |
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 16-09-05 16:10 |
| | |
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 16-09-05 16:23 |
|
OK - ebay er godt udganspunkt. De har hans data, fra han har registreret sig - derfor kan de finde frem til ham. Der ligger faktisk standardformularer på ebay til at reklamere på.
Har du checket, om der evt. er kauferschütz ? (fremgår på den side, hvor du har fundet tingen) - det bliver mere og mere almindeligt, at folk giver en lille smule til ebay for at få dem til at garantere for køberens sikkerhed - er der det, vil du faktisk kunne hente dine penge direkte via ebay.
Hvordan ser hans profil ud? (jeg tænker på hans anmeldelser)? Prøv lige at smide hans "kaldenavn" ind....
| |
|
Hej..
Han brugernavn er 'romeo1574'
Han andmeldelser er OK.. der er ik noget at komme efter..
Mvh Simon
| |
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 18-09-05 12:26 |
|
Ah... ved snart ikke - for det første:
" Nicht mehr bei eBay angemeldet
Mitglied seit: 08.04.04
Ort: Deutschland "
For det andet: 20 negative og 72 nautrale anmeldelser på 6 måneder !! Det turde jeg ikke....
Der er dog et lyspunkt: Flere af de neutrale går på:
"Lieferung erst nach 6 Wo. und schlecht organisiert!Enttäuschend!"
"Lieferzeit6Wochen,billige Qualität,rostet nach1.Woche,holländische Anleitung"
"super <<<teil lieferung hat ein wenig zu lang"
Han er altså en sløv bavian, som trods alt tilsyneladende leverer - bare utroligt langsomt.
Dog har han også nogle gange undladt at levere - men betalt pengene tilbage: " Käufer und Verkäufer haben sich darauf geeinigt, die Bewertung für diese Transaktion zurückzunehmen. Mehr zum Thema. "
Det er lidt din egen følelse overfor det du har købt, der er afgørende - naturligvis kan du satse. Men jeg ville forlange pengene retur først (uden at trude med politi - alene fordi jeg kan se, at han typisk bare er sløv). Men næste skridt er helt klart at true med anmeldelse.
Og du har jo hans navn, så prøv da evt. at ringe til ham og høre, hvad han har gang i.
Find ham her http://www.dastelefonbuch.de/ under detailsuche
| |
| Kommentar Fra : erling_l |
Dato : 18-09-05 12:37 |
|
Men kom til at se din sækkepipe - der er garanteret standard-kauferschutz
"Der eBay Käuferschutz ist eine Kulanzleistung, die eBay seinen Kunden kostenlos anbietet.
Unter bestimmten Umständen zahlt eBay einen Ausgleich für vom Käufer erworbene Artikel bis zu einem Wert von 200 Euro - abzüglich einer Selbstbeteiligung von 25 Euro.
Um den eBay Käuferschutz in Anspruch nehmen zu können, müssen Sie einen Antrag auf Käuferschutz bei eBay stellen. Wie das geht und was Sie dabei beachten müssten, zeigen wir Ihnen auf den folgenden Seiten."
Det gør det lidt mere enkelt : Udfyld formularen til Ebay, skriv, at du ikke har modtaget din vare - og send erklæringen til Ebay. Det beløb, som du har købt for, at dækket ind
Men derfor er det træls alligevel. Kan kun anbefale, at du bruger anmeldelserne bedre - den er faktisk mange data at hente - i alt fald er 20 direkte negative anmeldelser alt for meget.....
Mvh Erling
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|